Inici Seccions  Muntanya  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats Muntanya

Bloc d'activitats de la Secció de Muntanya de l'A.E.Talaia.

DE SELMA AL MONTMELL
El diumenge dia 22, vam fer una caminada pel Penedès. Va fer un dia esplèndid i vam poder gaudir d’unes
bones vistes i d’un temps molt agradable. L’itinerari el vam començar a quarts de deu del matí a Pla de Manlleu des d’on vam anar cap al poble
abandonat de Selma (castell de Selma), Sant Marc de la Muntanya, el pi de les tres soques, el Montmell (Castell i ermita de Sant Miquel) i vam
arribar al poble de la Juncosa de Montmell cap a les quatre de la tarda.
Itinerari de 15,75 km i més de 600 m de desnivell acumulat positiu.
DOWNLOAD_THIS_FILE_Strack 22-12-2013.gpx55 Kb

MUNTANYA - DE SELMA AL MONTMELL - 22/12/2013

Diumenge 22

DE SELMA AL MONTMELL

LA FAIADA DE MALPÀS
La sortida d'aquest mes de novembre ha estat a la Faiada de Malpàs. Es tracta d'un cim d'extenses vistes panoràmiques, situat molt a prop de Pont de Suert. L'interessant recorregut escollit per assolir el cim fou seguir la molt ben marcada ruta de la fauna, que passa per dos llogarrets abandonats: Montiberri i Casòs, grans pinars, una fageda i el monestir de Santa Maria de Lavaix (actualment sota les aigües del pantà d'Escales). Per aquelles contrades faiada és com s'anomena a la fageda.
El recorregut de 13,5 km i 900 m de desnivell positiu s'inicia a la Font de la Mena.
DOWNLOAD_THIS_FILE_SLa Faiada de Malpàs.gpx151 Kb

MUNTANYA - LA FAIADA - 9 i 10/11/2013

Dissabte 9 i diumenge 10

ASCENSIÓ A LA FAIADA (1.699 m). Alta Ribagorça

DOWNLOAD_THIS_FILE_SLA FAIADA DE MALPÀS470 Kb

MONTSEGUR I EL PAÍS D'OLMS
El passat cap de setmana del 12 i 13 d'octubre vàrem anar a Montsegur i el País d'Olms. Fou una interessant i bonica combinació de cultura i muntanya. Dissabte, després del llarg viatge des de Vilanova vàrem fer una bonica i senzilla excursió per pujar al castell de Montsegur seguint un tros del GR 7.
Diumenge fou el dia dedicat a l'ascensió principal: una ruta circular de 12 km i 950 m de desnivell positiu acumulat a la zona de l'estació d'esquí dels Monts d'Olms. La seva situació, allunyada de la cordal principal del Pirineu, va permetre gaudir de grans vistes: des del Canigó al Mont Valier.
DOWNLOAD_THIS_FILE_SLes Monts d\'Olmes.gpx159 Kb

MUNTANYA - MONTSEGUR I EL PAÍS D'OLMS - 12-13/10/2013

Dissabte 12 i diumenge 13 d'octubre

MONTSEGUR I EL PAÍS D’OLMS

DOWNLOAD_THIS_FILE_Smontsegur revista Talaia.pdf484 Kb
DOWNLOAD_THIS_FILE_SMontsegur.pdf74 Kb

CARLIT
El cap de setmana del 21 i 22 de setembre  vàrem fer la primera sortida d'aquest curs.2013 - 2014. El lloc escollit fou el Carlit pujant per les Bulloses. És una ascensió de les clàssiques. El temps fou magnífic i el paisatge estava preciós, tot i ser finals d'estiu encara es mantenia verd. L'itinerari escollit fou l'ascensió típica des de l'Estany de les Bulloses, fent la variant de la volta als llacs a la baixada: 15,5 km i 1000 m de desnivell positiu acumulats.
DOWNLOAD_THIS_FILE_SCarlit per les Bulloses.gpx176 Kb

MUNTANYA - ASCENSIÓ AL CARLIT - 21-22/09/2013

Dissabte 21 i diumenge 22 de setembre

ASCENSIÓ AL CARLIT (Cerdanya Nord)

MESA DE LOS TRES REYES

El dissabte 20 de juliol vàrem coronar el cim de la Mesa de los Tres Reyes. L'itinerari escollit fou el clàssic i molt concorregut des del refugi de Linza. Es tracta d'una ascensió llarga, sense ni una ombra, amb poca aigua i un desnivell acumulat considerable: gairebé 1400 m. Això no vol dir que l'indret no mereixi tots els esforços necessaris. En aquest cim s'uneixen els antics regnes d'Aragó, Navarra i França.

Alguns vàrem fer una variant a la baixada, coronant el cim de la Paquiza de Linzola, que permet tenir unes grans vistes de tota la regió.

DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Mesa de los Tres Reyes.gpx206 Kb

MUNTANYA - MESA DE LOS TRES REYES - 19-20-21/07/2013

Divendres 19, dissabte 20 i diumenge 21

PIRINEU D’OSCA: ASCENSIÓ A LA “MESA DE LOS TRES REYES”

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER MESA TRES REYES414 Kb

GALLINA PELADA / SERRA D'ENSIJA
El diumenge 16 de Juny la Secció de Muntanya va fer la sortida corresponent al mes de juny, substituïnt el cim previst al calendari programat, el nostra destí aquest cop va ser el Cap de Llizet o Gallina Pelada (2.322 m.) a la Serra d’Ensija, comarca del Berguedà. Ens va acompanyar el bon temps, vam començar a caminar a la vora de la “Font Freda” (1.670 m.), punt situat a la carretera des del Coll de la Trapa a Vallcebre, ruta circular de 12,3 Km. que vam acabar aquí també. La pujada inicial fins el refugi “Delgado Úbeda” per la via normal una mica pujadora al principi, vistes constants de la cara S del Pedraforca, Saldes i la serra del Cadí, després més suau fins el refugi una vegada arribats als “Prats d’Ensija”, passat el refugi, pujada final sense dificultat al cim, vista panoràmica 360º, Pedraforca, Cadí, Tosa d’Alp, Puigllançada, Puigpedròs, Carlit, Rasos de Peguera, Sant Llorenç de Munt, Montserrat, Busa, Port del Compte, Serra del Verd, els principals. Després de carenejar un tros per les “Roques Blanques”, baixada sobtada fins “L’estret” on vam seguir el GR 107 fins arribar al Portet, es flanqueja per l’esquerra l’impressionant espadat de la carena de les “Roques Blanques” , arribats al coll del Portet, des d’aquí per una pista fins arribar de nou a la “Font Freda”. El desnivell acumulat 870 m., l’excursió amb parades llargues per gaudir de l'entorn 7h.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Gallina Pelada141 Kb

PENYA SANT ALÍS
El passat diumenge dia 26 de maig es fa fer l'ascensió al cim Penya Sant Alís (Montsec d'Ares) des de Sant Esteve de la Sarga. Vàrem començar a quarts de 10 amb un temps solejat, però fresc. El primer tram de la pujada anava per bosc força ombrívol. Més amunt, a mesura que el bosc deixava pas als matolls, sobretot de boix, i a l'herba, tota la cadena nevada del Prepirineu i el Pirineu anava guanyant espai en l'horitzó del nord, des de la Serra del Port del Compte i el Cadí a la dreta, amb l'Aneto destacant al centre, i les muntanyes més orientals del Pirineu Aragonès a l'esquerra, un paisatge de fons que no ens abandonaria en gairebé tota la caminada fora del bosc. A quarts de 2 del migdia arribàvem al cim, on vam dinar. La visió cap a la plana de Lleida estava velada per la calitja, però es veia perfectament tot Àger i la seva plana, amb el Montsec de Rúbies i el pantà i la serra de Camarasa al fons. La baixada va transcórrer per la pista de la carena fins al coll d'Ares, on el camí, part d'una antiga carrerada o camí ramader, girava decididament cap al nord, portant-nos fins prop del coll de la Pua. Uns 10 minuts de la carretera que comunica Sant Esteve de la Sarga amb el coll d'Ares ens van deixar a l'accés al barranc de la Pua, de vegetació ufanosa i ombrívola. Al final del barranc enllaçàvem amb el camí que completava aquesta ruta circular fins al punt de sortida.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack_13-05-26_StEsteveSarga-StAlis.gpx217 Kb

MUNTANYA - PENYA SANT ALÍS (MONTSEC) - 26/05/2013

Diumenge 26

ASCENSIÓ AL 100CIM PENYA SANT ALÍS (MONTSEC D'ARES), des de Sant Esteve de la Sarga

CURS DE TÈCNIQUES DE PROGRESSIÓ EN TERRENY SEC I NEVAT
Els dies 20 i 21 d'abril de 2013 es va fer el curs de tècniques de progressió en terreny sec i nevat. Estava organitzat per l'Escola de Muntanya El Pont de Suert conjuntament amb la nostra secció. Va ser un cap de setmana realment aprofitat. Dissabte dedicat a la neu i diumenge al terreny sec. El dissabte vàrem pujar fins a l'estació d'esquí de Boí - Taüll, ja tancada, i vàrem fer el cim de Vaques (450 m de desnivell positius). Durant l'ascensió se'ns va explicar com progressar amb i sense grampons per la neu i escollir el millor itinerari, i al baixar vàrem fer pràctiques d'autodetenció amb i sense piolet, en totes les posicions i tècniques d'ancoratge a la neu. Al final vàrem fer pràctiques de recerca de víctimes d'allaus amb els arves. Ja a l'escola vàrem rebre una classe teòrica de material recomanat, necessari i imprescindible per sortir a la muntanya.
Diumenge vàrem aprendre a encordar-nos i posteriorment es va fer una excursió circular des de Barruera, cap a Durro. Durant l'ascensió vàrem practicar tècniques de conducció de grups i la baixada per una tartera de 400 m de desnivell va permetre aprendre com baixar per aquests terrenys amb seguretat.
El contingut del curs és realment important per anar a la muntanya amb seguretat, no només pròpia sinó de tot el grup.

MONTSERRAT (SANT JERONI I L'ELEFANT)
El diumenge dia 7 d'abril de 2013 es va fer l'ascensió a dos cims de la muntanya de Montserrat: Sant Jeroni i l'Elefant (Roc de Sant Salvador), des de Santa Cecília. La pujada es va fer per la canal de Sant Jeroni, compartint-la amb els 300 participants d'una cursa. El primer cim de la sortida fou el de Sant Jeroni, d'aquí es va anar cap a l'Elefant passant pel peu del Cavall Bernat. L'ascensió de l'Elefant, amb algun pas una mica més delicat, va ser el colofó de la sortida. La baixada es va fer pel gr des de l'Ermita de la Trinitat.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack_13-04-07_M_StJeroni_LElefant.gpx308 Kb

PIC DE LA DONA
El passat cap de setmana, dies 16 i 17 de març, teníem previst fer l'ascensió del Pic Negre d'Envalira (Andorra) conjuntament amb la Secció d'Esquí. Les condicions meteorològiques adverses, sobretot a partir del dissabte al migdia i diumenge, i l'elevat risc d'allaus a Andorra van obligar a canviar a última hora la sortida. L'única alternativa viable era només dissabte anar a la zona de Vallter, on el risc d'allaus era del 2 i la meteorologia aguantava fins al migdia. Al arribar estava parcialment cobert per núvols prims i la temperatura era lleugerament inferior als 0 ºC. Al avançar el matí es va començar a aixecar un fort vent de l'oest que augmentava molt la sensació de fred i que va escampar els núvols. A partir de migdia es va tornar a ennuvolar. Donat el canvi d'ubicació a darrera hora vaig buscar una zona coneguda i sense riscos. La idea inicial era sortir de l'aparcament de Vallter direcció a la Portella de Mentet i d'aquí per l'àmplia carena fer el cim del Pic de la Dona. Si les condicions meteorològiques ho haguessin permès hauríem continuat cap al cim de Bacivers i el Pic del Bastiments. La zona estava molt concorreguda i en alguns moments semblava estar a les "Rambles" de la gent que passava amunt i avall. Suposo que tothom va pensar la mateixa alternativa. Des de l'aparcament de Vallter fins a la Portella de Mentet el vent no molestava gaire i l'ascensió era agradable. Al arribar al coll però i sortir a la carena les fortes ràfegues de vent feien perdre parcialment l'equilibri en alguns moments, però l'àmplia carena fins al cim, exempta de dificultats, podia permetre intentar l'ascensió del Pic de la Dona. D'aquí vàrem baixar ja cap als cotxes, els esquiadors anant a buscar la pala del Clot de la Xemeneia i els raquetistes pel camí de pujada.
El Pic de la Dona des de Vallter és una ascensió molt curta (550 m de desnivell positius i 5,5 km en total) i fàcil, però les condicions meteorològiques adverses (fort vent, en aquest cas) poden convertir-la en dura.

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 6 de 11
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat