Inici Seccions  Muntanya  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats Muntanya

Bloc d'activitats de la Secció de Muntanya de l'A.E.Talaia.

MUNTANYA - ROCA ALTA (MONTSEC) - 17/04/2016

Diumenge 17

ASCENSIÓ A LA ROCA ALTA (1435 m) (Montsec de Rúbies)

MUNTANYA - VALL DEL TENES - 13/03/2016

Diumenge 13

EXCURSIÓ PER LA VALL DEL TENES (Vallès Oriental).

PIC DE FONT FREDA
Dissabte dia 20 de febrer de 2016, es va fer la sortida conjunta de les seccions de Muntanya i Esquí al Pic de Font Freda 2.738 m (Alta Cerdanya). És un cim que domina la vall del Querol i el coll de Puymorens, amb vistes extenses. Vàrem sortir de les pistes d'esquí de Porté - Puymorens i sense pujar per cap de les seves conegudes canals vàrem fer el cim. L'espectacular circ format per la carena que surt del cim i tancat per l'altre costat pel Pic de la Mina va ser per on vàrem accedir al cim. La pendent fins la carena era molt marcada i la falta de neu en aquest tram va obligar a treure'ns esquís i raquetes. Un cop superada aquesta forta pendent s'arriba a la plana carena on hi ha el cim. Dia espectacular, amb molt bona visibilitat i bona temperatura. La baixada va ser pel mateix itinerari.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack_16-02-20_M_Fontfreda.gpx340 Kb

MUNTANYA i ESQUÍ - PUIG BORREGUES - 20/02/2016

Dissabte 20

ASCENSIÓ AL PUIG DE LES BORREGUES (2.693 m), al Ripollès. CANVIADA PER L'ASCENSIÓ AL PIC DE FONT FREDA (per falta de neu al Ripollès)

Organitzen: Secció d’Esquí i Secció de Muntanya

SERRA DE MONTALT
La sortida del mes de gener (17/1) de la Secció de Muntanya, va ser a la Serra de Montalt, entre la Serra de LLaberia i les Muntanyes de Tivissa, ruta circular amb el punt culminat del cim: Montalt Nord (766 m.). Arribats a Capçanes vam deixar els cotxes en un revolt desprès d’anar per una pista cimentada que portava a l'Hotel Mas Collet. La ruta començava endinsant-se per una pista i posterior camí pel barranc de la Canyera que ens va portar fins la carena, bones vistes de Llaberia, a sota mateix teníem la Cova dels Dos Ulls que vam visitar, un cop deixada la cova vam seguir direcció La Portella de Montalt, ara en baixada fins un pal indicador de la Canal del Mano per on vam pujar uns 200 m de desnivell directes, amb sender i grimpades fins un collet que anant a l’esquera ens va portar al cim del Montalt Nord, vistes espectaculars gràcies al vent del dia anterior i les baixes temperatures d’avui, Miranda de Llaberia, Serra de Tivissa, l’Ebre, el Montsant, el Mar, ens va acompanyar el dia i vam poder veure la neu del Pirineu, el Delta i moltes més muntanyes. Aquí vam dinar, desprès vam desfer passant pel collet anterior fins el cim del Montalt sud, des d’aquí vam baixar a buscar el Camí de LLaberia fins el Coll de la Mina, on vam tornar a desviar-nos per un sender a trobar el Portell de Portadeix que ens va endinsar al barranc del mateix nom, vistes espectaculars d’espadats i del salt del Barranc de Portadeix. Tots el camins pels que vam passar són pocs transitats, no vam trobar ningú en tota la jornada però aquest camí de tornada per aquest barranc de Portadeix va ser una “pista americana”, camí estret amb troncs al mig del pas i vegetació densa els costats però divertit, desprès d'aquest tram per aquest camí vam passar per sota de l’Hotel Mas Collet, un camí PR molt maco que ens va portar ja fins els cotxes. La sortida van ser 7h d’excursió, 750 m. desnivell acumulat i 12,6 Km. de caminada.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Montalt 17-1-2016.gpx53 Kb

MUNTANYA - SERRA D'ESPADÀ - 16-17/01/2016

Dissabte 16 i diumenge 17

SERRA D’ESPADÀ (Castelló)

SERRA DE SELMELLA / CASTELLS DEL GAIÀ
Diumenge 20 de desembre vam fer un itinerari per tres dels castells de la vora del riu Gaià.
Va fer un dia molt emboirat, cap al final de l’excursió es va anar aixecant la boira. Tot i no tenir bones vistes l’excursió va ser prou interessant; vam iniciar l’itinerari a Vallespinosa.  Vam pujar dalt al castell, i d’aquí cap al coll de Valls on en un dia clar hi ha bones vistes cap al Montclar...  Pujant per un sender vam fer cap a un camp de cirerers a prop ja de les restes del castell de Selmella, que hi accedirem per un caminet a prop d’una petita bassa natural.  Després d’entretenir-nos una mica tombant per les estructures que encara resten vam baixar a la petita església de Sant Llorenç i el poc que queda del que va ser el poble de Selmella. Altre cop situats al camp de cirerers, vam anar buscant pas per entre esbarzers i de cara amunt fins al cim del Puig Cristià 926m la boira era bastant espessa, i després de fer un intent per baixar en direcció cap al coll d’agulles, decidim retornar enrere altre cop al camp de cirerers per agafar una pista que ens porta a aquest coll. Aviat veuríem les torres del castell de Saburella, la boira començava a pujar. Al Castell de Saburella, situat dalt d’un petit turó, hi vam dinar. Des d’aquí ja vam retornar a Vallespinosa, en forta baixada fins al fons de la vall de Comadevaca, per aquesta vall vam arribar al poble.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack_15-12-20_M_SerraSelmella.gpx203 Kb

MUNTANYA - CASTELLS DEL GAIÀ - 20/12/2015

Diumenge 20

CASTELLS DEL GAIÀ (Conca de Barberà)

SERRA DELS BUFADORS
12 membres de la Secció de Muntanya de la Talaia vam sortir a caminar el passat 22 de novembre. Vam estar per la zona dels Bufadors de Beví. El nostre itinerari va passar inicialment per les balmes del Ferrer i de la Burra i va continuar fins el Pla de Marenyol. A continuació passant per la fageda de Bonbac vam arribar al forat de les tombes, al qual  vam baixar. A partir d'aquí vam enfilar a la zona dels Bufadors, un indret que no deixa indiferent.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack serra bufadors.gpx54 Kb

MUNTANYA - BUFADORS DE BEVÍ - 22/11/2015

Diumenge 22

EXCURSIÓ ALS BUFADORS DE BEVÍ

Itinerari: Balma dels Ferrers - Pla de Marenyol - Forat de les de les Tombes - Bufadors de Beví.

Tuc Gran dera Sendrosa
Sortida de cap de setmana, dies 17 i 18 d’Octubre, a la Vall d’Aràn, per ascendir al Tuc Gran dera Sendrosa (2703 m.), vam sortir dissabte amb dos cotxes i nou membres de la secció. Un primer cotxe al matí, vam sortir per fer una petita excursió per la comarca de la Noguera i posterior dinar al ja conegut per la secció “Can Costa” de Pont de Suert, arribada a mitja tarda a Salardú, l’altre cotxe sortida a la tarda i arribada a Salardú per sopar. La previsió del temps va fer trontollar a la reunió prèvia la sortida però vam decidir sortir igualment, menys mal que el front previst pel diumenge a la tarda va passar la nit abans amb pluja forta i vam tenir un diumenge matí rúfol però sense pluja, millorant a la tarda. Sortim de Salardú amb cotxe diumenge al matí, desprès d’esmorzar a la Pensió Muntanya, on vam dormir, ens vam dirigir a “Banys de Tredòs” i des d’aquí per pista fins l’aparcament per ascendir al refugi Colomers del Parc Nacional de Aigüestortes on vam deixar els cotxes. Aquesta primera estona al cotxe ja vam veure que un dels espectacles de la sortida seria els colors de la tardor, van ser espectaculars tot el dia. L’excursió és curta 8,5 Km. però intensa amb un desnivell de 800 m., sortint del pàrquing, ja ens vam enfilar per el camí que indicava cap el refugi Colomèrs, al cap d’una estoneta ja vam començar amb el primer dels llacs, Estanh dera Llosa, dels diversos que veuríem tot el dia, des d’aquí ja es vam veure el nostre Tuc Gran dera Sendrosa, més enllà el Tuc de Ratera entre boires amb la resta de cims del circ de Colomèrs, ens vam desviar del camí al refugi Colomèrs desprès d’un pont i en continua pujada, mirant cap el nord, també podem veure cims com el Tuc de Mauberme i d’altres, arribem al preciós llac Clòto de Baish, allí es queden dos membres del grup que fan una excursió pels llacs més a la vora del refugi de Colomèrs, quedem amb ells al cotxe a la tarda, la resta seguim la ruta a buscar el coll del tuc Gran de Sendrosa (2451 m.). Desprès d’una curta pujada i baixada, passem per una mina abandonada, i ara sí, ja enfilem cap el coll en una pujada pronunciada, arribats al coll girem a la dreta cap el cim per la cresta ampla però en forta pujada, entre herba i pedres, més a la vora ja del cim hem de pujar sobre blocs, en alguns llocs fem servir les mans, i amb la cresta més estreta. Desprès d’un avant cim torna una curta cresta ampla fins el cim. La boira que trobem a la part alta del cim ens fa la mala jugada de no poder veure clarament el paisatge complert però sí que podem veure entre forats de boira gairebé tots els llacs del circ de Colomèrs, estanh Obago, estanh Redon, estanh Plan i d’altres i alguns cims també entre boires. Desprès de les fotos de rigor del grup, la tornada la fem pel mateix camí, hem sortit del pàrquing a les 9,15h i arribada a les 16,30h. Hem gaudit dels colors de tardor, llacs i rius, cims llunyans, boira, paisatges d’alta muntanya i la satisfacció per una bona excursió, un espectacle de la natura.
DOWNLOAD_THIS_FILE_Strack Tuc Gran dera Sendrosa1.gpx54 Kb

MUNTANYA - TUC GRAN DERA SENDROSA - 17-18/10/2015
Dissabte 17 i diumenge 18
TUC GRAN DERA SENDROSA (Val d'Aran)

TORÀ - VALL DEL LLOBREGÓS
El diumenge dia 20 de setembre es va fer la primera sortida de la Secció de Muntanya després de les vacances d'estiu.

La sortida a Vallferosa i entorn consistia en un recorregut circular, del que ens desviàvem de tant en tant per fer una visita turística a algun element d'interès. Després retornàvem lògicament al circuit. Vam començar a caminar a les 9 del matí, amb una agradable fresqueta. El primer tram, amb una mica de pista boscosa, ens va portar a visitar la necròpolis del Clot dels Nens Xics (amb tombes de nens xics i no tant xics). Reprenent el camí també força boscós, fèiem cap a l'ermita-església de Santa Maria de Sasserra, àlies de Vallferosa (depenent del mapa). La pista, cada cop menys boscosa, ens feia passar pel costat de la masia-fortalesa de Cal Clavells, per portar-nos finalment a la Torre de Vallferosa. Allí vam encertar el dia, perquè era un dels diumenges on un guia oferia una explicació sobre la torre i permetia l'accés a ella fins a dalt de tot (per 5 eurons), cosa que vam aprofitar la majoria. Al seu costat hi teníem l'església de Sant Pere de Vallferosa, sense sostre, però protegida contra una ulterior degradació. El nostre camí continuava pel mig de les ruïnes de les cases de l'abandonat llogaret a tocar de l'església. Aquest camí, molt ufanós, baixava ràpidament fins travessar la riera de Quadros (que desemboca a la de Llanera) i continuava també ufanós a l'altra riba seguint-la aigües avall. El nostre camí deixava definitivament l'alegria de la vegetació generosa i s'anava convertint en pista agrícola, entre mig de camps de conreu que el pagès havia abonat també generosament amb purins, agredint les nostres pobres pituïtàries, gairebé durant el que quedava d'excursió. Va ser una espècie de travessia pel desert, sota un sol que feia enyorar la fresca del matí. També es feia enyorar l'olor de farigola que vam percebre en baixar dels cotxes. Així vam fer cap a la parella de masies properes Cal Collita i Cal Cristòfol. Aprop d'elles, la propera desviació de visita turística ens va portar a la Bauma dels Voliacs, un oasi de verdor i ombra, per a descansar de la pista. Retornats a aquesta, altres desviacions van ser les visites a uns "vestigis romans", un tros de Camí Ral sobre rocallís i, finalment, tocant ja al Mas de Fustegueres, un forn de ceràmica de construcció, un molí d'oli o de vi massa bonic per ser autèntic (en el lloc on era instal·lat) i altres restes d'antigues activitats pageses. La pista, que ja s'havia convertit en enquitranada, o encimentada en algun tram, ens portava finalment als cotxes. En resum, una excursió amb una primera part boscosa molt agradable i visites turístiques guapes, i una segona part de llarga pista entre camps de conreu massa perfumats, sota el sol de finals d'estiu.

Gran Quayrat
El mes de juliol es va fer l'ascensió al Gran Quayrat des de les Granges d'Astau (llac d'Óo). És un 3000 que al quedar una mica enretirat de la dorsal principal permet tenir unes magnífiques vistes. El desnivell acumulat positiu des de l'aparcament al cim és de gairebé 2000 m, d'aquesta manera es va programar l'ascensió fent nit al refugi d'Espingo. Només l'ascensió fins aquí o fins al proper refugi del Portillon ja és una magnífica excursió, tal com va fer una part del grup. Des del refugi al cim hi ha 1100 m + en molt poca distància, per tant l'ascensió és d'aquelles que no dóna respir i que a més requereix l'ús de les mans en algunes ocasions. Per arribar al cim principal cal superar un petit pas de tercer grau que amb l'ajuda del cordino i la baga d'ancoratge que ens va instal·lar el Toni es va poder fer fàcilment.
És d'aquells cims no aptes per qui tingui vertigen, però totalment aconsellable.
El descens fins al refugi és llarg, doncs el terreny no permet anar gaire ràpid. Del refugi cap avall és un Gr agradable. Una part del grup vàrem baixar el mateix dia de fer cim i d'allí cap a casa, els altres van passar una segona nit en aquest entorn idíl·lic i van baixar el dia següent.
DOWNLOAD_THIS_FILE_SGran Quayrat des de les granges d'Astau.gpx362 Kb

MUNTANYA - GRAND QUAYRAT - 11-12/07/2015

Dissabte 11 i diumenge 12

ASCENSIÓ AL PIC DEL GRAND QUAYRAT (3.060m)

Vall de l’Oô (Luchonnais)

PIC DEL RACÓ GROS
El dissabte dia 20 de juny, vàrem matinar per poder arribar a Queralbs i agafar el primer cremallera cap a Núria. Durant el dia vàrem fer l'ascensió del Pic del Racó Gros i ens vàrem quedar a dormir a l'alberg del Pic de l'Àliga. A l'endemà, ja descansats vàrem tornar cap a casa tranquil·lament.
L'ascensió al Pic del Racó Gros, interessant i poc visitat pic de la carena divisòria entre les valls de Carançà i RIberola, no és fàcil fins al coll del Pas de Porc i des d'aquí cal grimpar una mica per la cresta. Des del pic vàrem fer gairebé la totalitat de la cresta dels Racons, entre aquest i el pic del Racó Petit, sense arribar-hi per falta de temps i el cansament acumulat. Les vistes des del cim són magnífiques dominant perfectament la vall de Carançà, la de Riberola i una vista bonica de la cara nord del Noufonts.
Des de Núria, tot el grup vàrem pujar la vall de Noucreus fins al coll. Aquí alguns van decidir que ja en tenien prou i van tornar enrere. Els altres vam baixar cap a França per situar-nos al peu del cim. Un cop arribats al Pas del Porc, s'acaba la part de l'excursió purament senderista. A partir d'aquí cal seguir per la cresta, hi ha un caminet amb fites però, i de tant en tant fer servir les mans. S'arriba al cim del Racó Gros sense masses dificultats. Aquí uns altres van decidir que ja en tenien prou i que també tornaven i només tres vàrem seguir endavant per la cresta dels Racons cap al Racó Petit. Ara la cresta és molt més afilada i tot i que es pot seguir a tota cresta també es pot passar per sota decantats cap a Riberola. Vàrem baixar cap al coll dels Racons per unes canals amb la pedra esmicolada i del coll cap al Racó Petit vàrem passar per la vessant de Riberola. Al peu del Racó Petit, quan només quedava assolir la piràmide cimera només un de nosaltres va decidir continuar i els altres vàrem esperar tot descant i dinant. Ja portàvem masses hores caminant i desperts i el retorn fins a Núria és llarg. Amb les bateries carregades vàrem iniciar el retorn cap al Pic del Racó Gros, ara gairebé sempre seguint per la cresta, que tot i que és afilada es pot passar bé. El descens del pic al coll del Pas de Porc va ser l'última part "delicada" del retorn. Ara només calia remuntar el Coll de Noucreus, uns 200 m de desnivell positius, i baixar cap a Núria. Abans d'arribar al Santuari, vàrem agafar el camí de l'alberg, on vàrem sopar i passar la nit. A l'endemà, baixada curta de l'alberg al Santuari i retorn amb cremallera a Queralbs.
En total van ser 16,5 km i 1500 m de desnivell acumulat.
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SPic del Racó Gros i cresta dels racons des de Núria.gpx477 Kb

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 3 de 11
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat