Inici Seccions  Muntanya  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats Muntanya

Bloc d'activitats de la Secció de Muntanya de l'A.E.Talaia.

Querroig i Puig de Cervera
El diumenge 19 de març, un nombrós grup de membres de la Secció de Muntanya, vàrem decidir anar fins a la part més marítima de la Serra de l'Albera. Amb sortida i arribada a Portbou va ser una excursió per les serres que envolten aquesta petita població empordanesa. Muntanyes castigades per la tramuntana, afortunadament aquest dia el vent no va ser el protagonista. Era el darrer dia de l'hivern però meteorològicament parlant semblava que fos primavera avançada. Des de Portbou vàrem iniciar l'excursió cap el sud, per un cop dalt de la carena que separa aquesta població de Colera dirigir-nos a l'oest seguint tota la carena fins el cim del Querroig. Una mica abans d'arribar-hi ja estàvem just sobre la línia fronterera. La tornada va ser seguint la carena fronterera fins el cim del Puig de Cervera i d'aquí directament cap al mar, on un penjat camí de ronda ens va permetre tornar a Portbou. Van ser uns 19 km i gairebé 1300 m de desnivell acumulat.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack actual_ 19 MAR 2017 09_15.gpx389 Kb

Organitza: Secció de Muntanya i Secció d’Esquí

MUNTANYA - GRAU TRES ESGLAONS - 22/01/2017

Diumenge 22

GRAU DELS TRES ESGLAONS (MONTSANT)

SERRA DE FONT-RUBÍ
El diumenge 18 de desembre, una bona colla (érem 16!) vam fer la ja tradicional excursió per terres properes. Enguany vam anar a la zona de Fontrubí, Bolet i Clivelleres. Tot i no fer un dia extraordinari, com ha passat altres anys en aquestes dates, vam poder tenir relativament bones vistes. Des de les restes de l’ermita romànica de Sant Andreu de l’Avellà, a on vam deixar els cotxes ens vam enfilar cap a la serra, a la cova de l’Omella. A l’entrar a la cova vam poder tenir tota una experiència de contrast de temperatura i humitat. Els que portaven ulleres no veien tres dalt d’un burro. També va ser interessant baixar pel pas de la Guineu, lloc que sempre sorprèn!. I a la sortida la curiosa formació rocosa de l’Agulla de Pereres. El punt més nord de l’itinerari, va ser el difús punt del Turó de Clivelleres, sense el vèrtex seria difícil d’identificar el punt més alt. Els rats penats de la cova del Bolet ni es van immutar amb la nostra visita. La font de Conilles que queda molt a l’obaga, hi feia un fred que pelava, així que no hi vam poder dinar com havíem previst. Vam seguir un tros més endavant de l’itinerari i van dinar al mig d’una pista! Això sí, amb torrons i moscatell i tot allò que fa un bon dinar. I la sorpresa final del castell i l’ermita de Fontrubí. Una sortida d’hivern, clàssica i entranyable. Un bon passeig i bona conversa. A Guardiola, xocolatada (sense llet!) amb pa torrat i melindros.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Serra del Bolet.gpx114 Kb

MUNTANYA - SERRA DE FONT-RUBÍ - 18/12/2016

Diumenge 18

SERRA DE FONT-RUBÍ (Alt Penedès)

MUNTANYA - ROC BENEÏDOR - 27/11/2016

Diumenge 27

ASCENSIÓ AL ROC BENEÏDOR (1.681 m) (Alt Urgell)

MUNTANYA - SANT JERONI i ALBARDA CASTELLANA - 16/10/2016

Diumenge 16 (sortida ajornada)

ASCENSIÓ A SANT JERONI I L’ALBARDA CASTELLANA (Montserrat)

PIC DE LA SERRERA
Sortida de dos dies, 17 i 18 de setembre al pic de Serrera (2.913 m.) a Andorra per la vall de Ransol. Sis membres de la secció vam sortir dissabte a la tarda per dormir al poble de Ransol, al vespre, després de sopar, queia un plugim com de boira pixanera, poca cosa vam pensar però diumenge a les 8,30h quan ens vam acostar per la pista asfaltada fins el pàrking on deixar els cotxes, la nostra sorpresa va ser veure una enfarinada important a les muntanyes així com una mica de vent encara que aquest ja el teníem previst però no a cota tan baixa. Vam decidir tirar amunt i a veure fins on arribàvem, vam  trobar la neu a la cota 2.200 m. però es podia caminar bé tot i alguna relliscada. El vent a ràfegues però no fort, el cas és que a mesura que pujàvem es van anar obrint alguns clars al cel per la vessant sud, vèiem ara el Pic de la Cabaneta (2.863 m.) a estones segons com anàvem les boires. Després de passar el segon llac de Ransol vam veure possibilitats d’assolir l’objectiu d’avui i vam tirar amunt definitivament. Després de fortes rampes pujadores, arribem al coll dels Meners (2.713 m.) veiem des d’aquí la vall de Sorteny, l’altre opció per pujar aquest cim, ara ja carena amunt, últims 200 m. de desnivell i arribada al cim. Vistes al vessant sud, vall de Sorteny i de Ransol en primer terme, Pic de la Cabaneta, Pic de l’Estanyó, més allunyats Pic de Comapedrosa, Tristaina i d’altres cims, vessant nord amb una forta boira no hem pogut veure gairebé res. La baixada la fem pel mateix itinerari de pujada fins el llac gran de Ransol on ens desviem del camí de pujada pel GRP que ens porta fins el Refugi de Coms de Jan i des d’aquí per un sender fins el cotxe, fent un itinerari circular de 11 Km., 1.100 m. de desnivell acumulat i una excursió de 7h.
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Pic de la Serrera.gpx160 Kb

MUNTANYA - PIC DE LA SERRERA - 17-18/09/2016

Dissabte 17 i diumenge 18

ASCENSIÓ AL PIC DE LA SERRERA (2.913 m) (Andorra)

PUNTA SUELZA
Els dies 9 i 10 de juliol cinc esforçats components de l'heroica secció de muntanya varen fer dos pics tant desconeguts com solitaris i interessants.
De Bielsa vàrem pujar amb 4x4 (ja tenim una edat) a l'Ibon de Ordiceto. Pecnoctàrem al refugi lliure (correctíssim) però abans -per allò de "fer cames"- vàrem decidir pujar al Pic d'Ordiceto. Matador!
Diumenge vàrem sortir a les 7 del refugi i a 2/4 de 10 assolíem la Punta Suelsa. Panorama impressionant: Cotiella (s'endevinava el clot que ocupa l'Ibón de Plan), Possets, Perdiguero, Bachimala, Culfreda-Batuoa, Neouville, La Múnia, vall de Pineta, massís del Mont Perdut, Vignemale, Peña Montañesa,....
No cal dir res més.
La Punta Suelsa és una muntanya molt recomanable i prou accessible, a diferència de la seva veïna la Punta Fuelsa.
A les 12 estavem de tornada al refugi. A les 13 ens treiem la calor en un petit estany, a les 14 ens venia a recollir el 4x4 i a les 15 estavem dinant davant de l'Ajuntament de Bielsa, amb una calor horrorosa.
2 dies de bona muntanya a l'Alto Aragón !

MUNTANYA - PUNTA SUELZA - 9-10/07/2016

Dissabte 9 i diumenge 10

ASCENSIÓ A LA PUNTA SUELZA 2.973 m (Bielsa, Aragó)

TUC DERA ENTECADA

Sortida de dos dies, dissabte 18 i diumenge 19 de juny, de la Secció de Muntanya a la Val d’Aran, ruta circular des de La Cabana deht Cap deth Bosc, havent arribat aquí des de la carretera que va de Bossòst al Col deth Portilhon per una pista en bon estat, i com punt més llunyà, el cim del Tuc dera Entecada (2.269 m.). El dissabte, per fer una mica d’exercici, de pujada a la Val d’Aran vam anar a dinar a l’Ermita de Montalegre, amb cotxe per una pista des de Vilanova de la Sal (Noguera), vam poder visitar l’ermita oberta casualment al ser-hi la persona del ADF que des d'aquesta talaia domina una vista excepcional. Després de dinar, des d’aquí vam pujar a peu, amb curta ascensió, al cim de la Pala Alta (949 m.), cim més alt de la serra de Mont-roig, a tocar de l’ermita. Una vegada reprès la ruta habitual cap la Val d’Aran ens vam desvia a la Vall de Boí fins l’església romànica de Sant Climent de Taüll on ja teníem concertat visitar-la amb les explicacions d'una guia, veient amb la visita el “mapping”, vídeo que recrea com devien de ser les pintures romàniques en el seu inici, el segle XII. Retornats cap la Val d’Aran, sopar i dormir a un hotel a Bossòst, i ja el diumenge a les 8,30h ens posem ja a caminar 16 talaiencs, deixats els cotxes al pàrking de la Cabana deht Cap deht Bosc, pujada fins el Coth de Barega, el dia ens hagués agradat que fos amb un cel blau sense núvols però no ens plourà en tot el dia encara que les boires aniran cap aquí i cap allà, que hi farem. Des de Coth de Barega primeres vistes espectaculars de cims nevats entre boires, amb els contrasts del verds dels prats amb les seves vaques, alguna enfada per l’ invasió de l’espai i cavalls pasturant. Lleugera baixada des de el Coth i posterior ascensió llarga però suau fins els últims 300 m. de desnivell on pugem amb llaçades fins el cim dera Entecada. Pel camí el paisatge dels cims, la neu, amb el verd intens dels prats amb les cabanes de pastors que trobem, les fotos ho diuen tot. La boira i els núvols no ens deixen veure del tot la vista 360º des de el cim, veiem e intuïm el Montlude, la Val d’Artiga de Lin i tot el massís de la Maladeta amb els seus cims, pics nevats també de la zona d’Aigüestortes i alguns més al nord que no distingim. La tornada la fem per el cordal de cims que des de el Tuc dera Entecada fins el Tuc d’Aubàs ens porta de nou al Coth de Barega i fins el cotxes. Passem per fins set cims i d’altres colls, per el Tuc de Poilaner se’ns uneix al camí la línea fronterera que pel matí em travessat al Coth de Barega, per això anem trobant les “mugas o mojones”, pedres que marquen la línea fronterera. Ha sigut una excursió de 9h d'un caminar tranquil amb parades per gaudir del paisatge, 17,5 Km. i 1.100m. desnivell. El diumenge una part del talaiencs ens vam quedar a Bossòst i el dilluns vam fer una visita cultural al Monestir de Santa Maria d’Alaó a la població de Soperia i el seu pont sobre el Noguera Ribagorçana, per completar-ho també vam fer una petita excursió al poble abandonat d’Orrit amb l’església romànica de Sant Pere al terme municipal de Sopeira.

DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Tuc dera Entencada.gpx177 Kb

MUNTANYA - TUC DERA ENTECADA - 18-19/06/2016

Dissabte 18 i diumenge 19

ASCENSIÓ AL TUC DERA ENTECADA (2.267 m) (Val d’Aran)

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER TUC DERA ENTECADA368 Kb

PUIGSACALM
El diumenge 22 de maig de 2016 una dotzena d'esforçats "talaiencs" surten de Joanetes, a la vall d'en Bas (Garrotxa) i s'enfilen cap al Puigsacalm pels anomentats "ganxos vells" i passant pel pic dels llops. La baixada la fan cap al nord, passant pel salt de Sallent, baixant pel camí de les escaletes i arribant al pla d'en Xurri, a tocar de sant Privat d'en Bas, després de més de 7 hores de marxa i quan comença a ploure de valent.
Conclusió: una sortida de les que "crea afició".

MUNTANYA - PUIGSACALM - 22/05/2016

Diumenge 22

Ascensió al PUIGSACALM (1.514 m) des de Joanetes (Garrotxa)

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 2 de 11
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat