Inici Seccions  Esquí  Activitats
Activitats Esquí

Bloc d'activitats de la Secció d'Esquí de l'A.E.Talaia.

ESQUÍ - PUIG BORREGUES - 07/01/2017

Dissabte 7

ASCENSIÓ AL PUIG DE LES BORREGUES 2.675 m (Ripollès)

FORMACIÓ - CURS D'ESQUÍ DE MUNTANYA NIVELL 2 - 26/01-09/02/2017

Del 26 de gener al 9 de febrer de 2017

CURS D'ESQUÍ DE MUNTANYA - NIVELL 2

Inscripcions obertes a la Secretaria de l'entitat (c. Comerç, 4) o bé a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la .

Més informació en aquest enllaç.

Organitza: Secció d'Esquí de l'AE Talaia

MALADETA

Els dies 15 i 16 de maig, 6 esquiadors i 3 raquetistes vam pujar a la Maladeta Oriental (3.308 m). Tot i que l’aproximació al refugi de la Renclusa la vam fer sota un cel gris d’un dia plujós, a la tarda - vespre va anar aclarint. L’endemà, l’ascensió al cim va ser en un dia radiant de primavera, amb un cel net i blau, una neu en prou bones condicions i una temperatura agradable. La pujada la vam compartir amb més d’un centenar d’excursionistes entre els que anaven a l’Aneto i els que anàvem a la Maladeta. A peu de canal vam deixar els esquís i vam superar amb grampons els últims metres de molt forta inclinació que porten al coll de la Rimaya. I d’aquí, vam encarar-nos cap el cim per una amable carena. Vistes espectaculars de 360º. El descens, pel mateix itinerari de pujada, va ser ràpid, directe i franc. Una sortida rodona en tots els aspectes.

ESQUÍ - MALADETA - 15-16/05/2016

Diumenge 15 i dilluns 16

ASCENSIÓ A LA MALADETA (3.312 m)

COMA DE VACA - BASTIMENTS
Pel cap de setmana 19 i 20 de març teníem previst fer la volta al Posets, però la predicció meteorològica ens va portar a canviar de zona. Veient que havia nevat als Pirineus Orientals, zona amb neu molt escassa els darrers anys, decidim fer la clàssica travessa Vallter-Núria-Vallter passant pels cims, però quan busquem lloc on passar la nit, tota la Vall està ja plena. Així que toca tornar a canviar els plans. Malgrat que la meteo també és variable, les ganes fan que decidim quedar-nos en aquesta zona i dissabte, ben d’hora, sortim de Vilanova en direcció Vallter. Animats, comencem a enfilar-nos cap el coll de la Marrana amb esquís i raquetes. Al cel, de moment sembla que hi ha més clars que núvols i fins i tot veiem el Sol. Però la “llum” dura poc. Abans d’arribar al coll ja es tapa i l’espessa boira no ens abandonarà fins diumenge, quan ja tornem. Des del coll de la Marrana tirem avall, cap el refugi lliure de Coma de Vaca. Visibilitat zero, poc gruix de neu i pedres que no agraden gens als esquiadors. Ja al refugi ens instal·lem. La idea era pujar al Balandrau, per fer gana per sopar, però amb les condicions que hi havia, desistim.
Compartim refugi amb un pare i fill que amb la boira s’han extraviat i decideixen passar la nit a cobert (una història surrealista que és digne d’un capítol apart).
Diumenge, quan ens despertem, neva i la visibilitat segueix essent precària. Ha estat nevant tota la nit i decidim tornar al coll de la Marrana pel mateix camí de dissabte. El gruix de neu ha augmentat i avui fa de millor esquiar. Quan arribem al coll, s’obre i veiem el sol. Els núvols van i venen però la visibilitat ha augmentat i decidim pujar al Bastiments, almenys els esquiadors podran fer una baixada, la baixada del dia.

ESQUÍ - TRAVESSA POSETS - 19-20/03/2016
Dissabte 19 i diumenge 20
TRAVESSA POSETS (Estós / Benasc)

PIC DE FONT FREDA
Dissabte dia 20 de febrer de 2016, es va fer la sortida conjunta de les seccions de Muntanya i Esquí al Pic de Font Freda 2.738 m (Alta Cerdanya). És un cim que domina la vall del Querol i el coll de Puymorens, amb vistes extenses. Vàrem sortir de les pistes d'esquí de Porté - Puymorens i sense pujar per cap de les seves conegudes canals vàrem fer el cim. L'espectacular circ format per la carena que surt del cim i tancat per l'altre costat pel Pic de la Mina va ser per on vàrem accedir al cim. La pendent fins la carena era molt marcada i la falta de neu en aquest tram va obligar a treure'ns esquís i raquetes. Un cop superada aquesta forta pendent s'arriba a la plana carena on hi ha el cim. Dia espectacular, amb molt bona visibilitat i bona temperatura. La baixada va ser pel mateix itinerari.

ESQUÍ - PUNTA SENYALADA - 13-14/02/2016

Dissabte 13 i diumenge 14

TRAVESSA PUNTA SENYALADA (Alta Ribagorça)

PIC D'ALBA I ANETO
Aquesta vegada 4 esquiadors i 4 raquetistes (tot i que no ens vam posar les raquetes en cap moment), vam fer dues ascensions a cims de més de 3.000m. Diumenge 10 de maig, després del llarg viatge en furgo i de l'aproximació al refugi de la Renclusa a peu (la pista estava tancada), 4 alpinistes van pujar al Pic d'Alba (3.107m) mentre els altres 4 ens ho preníem amb calma i gaudíem d'una tarda assolellada. Sopar i nit al refugi. I dilluns dia 11, de bon matí, iniciem l'ascensió al cim de l'Aneto (3.404m.). Una ascensió poc habitual per la molta neu i molta calor. Un dia esplèndid!. Una pujada amb parades per reagrupar-nos i gaudir del dia i del paisatge. Una llarga estada al cim i una llarga baixada fins Aigualluts pels esquiadors i un desfer camí per la resta del grup.

ESQUÍ - ASCENSIÓ A L'ANETO - 9-10/05/2015

Dissabte 9 i diumenge 10

ASCENSIÓ A L’ANETO, amb esquí de muntanya o raquetes.

TORRE D'EINA
El passat diumenge dia 12, vàrem fer l'ascensió a la Torre d'Eina per la desconeguda vall de la Riberola. Els suaus relleus del Pirineu Oriental es converteixen en aquesta vall en escarpades parets, plenes de corredors i alguna cresta. Per accedir-hi cal arribar al poble francès de Prats de Balaguer i continuar per pista fins que està permès, al costat d'una gran bassa. A partir d'aquí comença l'excursió, primer seguint el GR-10 per pista fins el refugi lliure de l'Orri i després ja per camí sempre cap al sud. Un cop al coll entre el pic d'Eina i la Torre d'Eina cal seguir l'aresta fins al cim.
La neu ja començava a escassejar. però amb tot i això vàrem poder gaudir d'una molt bona esquiada tot i la neu primavera. Vàrem fer 19 km en total i 1200 m  de desnivell, gairebé 400 m amb els esquís a la motxilla per falta de neu.
ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack actual_ 12 ABR 2015 09_00.gpx361 Kb

ESQUÍ - LA TORRE D'EINA (CERDANYA) - 12/04/2015
Diumenge 12
ASCENSIÓ DE LA TORRE D’EINA (Cerdanya)

ESQUÍ - BESIBERRI SUD - 14-15/03/2015

Dissabte 14 i diumenge 15

ASCENSIÓ AL BESSIBERRI SUD (3.023 m) (Alta Ribagorça)

ESQUÍ - PIC DE SALÒRIA - 21-22/02/2015

Dissabte 21 i diumenge 22

ASCENSIÓ AL PIC DE SALÒRIA (2.789 m) (Alt Urgell)

PIC NEGRE D'ENVALIRA
Diumenge 18 de gener de 2015 vàrem poder fer l'ascensió al Pic Negre d'Envalira des del Pas de la Casa. La neu que estava en condicions excel·lents i el temps, tot i el fred rigorós, van permetre que tot el nombrós grup féssim cim. Érem 12 esquiadors i 6 raquetitstes.
Ascensió curta però amb dos colls de pendent forta i fabuloses vistes (des de la Pica al Canigó).
Sortida conjunta de les seccions d'Esquí i Muntanya
ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack actual_ 18 ENE 2015 07_43.gpx354 Kb

ESQUÍ - MONTEIXO - 10-11/05/2014

Dissabte 10 i diumenge 11

ASCENSIÓ AL MONTEIXO

« IniciAnterior1234SegüentFinal »

Pàgina 1 de 4
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat