Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

I, tot seguit,

SOPAR DE FINAL DE CURS

FAMÍLIES - CONGOST DEL MU - 21/05/2017

72a sortida del Grup de Muntanya en Família. Per fer aquesta sortida ens hem desplaçat fins a una zona, fins ara poc visitada pel nostre Grup, en concret hem anat fins a Alòs de Balaguer, a la comarca de la Noguera, per recórrer el Congost del Mu (o del Mur), que encaixona el riu Segre just abans de trobar-se amb la Noguera Pallaresa. Ha estat el diumenge 21 de maig de 2017, amb una participació de 45 excursionistes (20 dels quals menors).

La sortida de Vilanova ha estat segons l’horari programat i hem arribat sense incidents a Alòs de Balaguer. Allà hem tingut temps per esmorzar al bar de les piscines, amb un cambrer una mica lent que ens ha fet endarrerir una mica l’inici de l’excursió.

Mentre el gruix del grup començava a travessar el poble per apropar-nos al pont sobre el Segre, unes quantes famílies, que han optat per l’Opció Menuts, han apropat els cotxes fins a l’àrea de lleure de Font de l’Espadella. Això ens ha permès no haver de carretejar el dinar durant tota l’excursió.

De seguida ens hem situat arran de riu, que no hem deixat en tota l’excursió, avançant a bon ritme fins arribar a l’entrada del congost. Allà ens hem trobat amb els menuts, i amb ells hem fet la resta de la caminada.

Hem entrat al congost per unes passarel·les metàl·liques. Després d’enlairar-nos una mica sobre el riu, i de contemplar una bella panoràmica, hem fet cap al barranc del Palomar que ens ha portat de nou arran de riu, que hem resseguit una mica més fins a creuar-lo per sobre del bellugadís pont penjat de fusta.

Des d’allà, per sobre d’unes altres vertiginoses passarel·les metàl·liques, hem fet cap al costat de la central hidroelèctrica, on hem fet una paradeta per recuperar forces i fer la foto de grup. Aleshores hem fet mitja volta i hem refet el camí d'anada.

El dia ha estat clar i assolellat, potser una mica massa. L’últim tram fins arribar al punt del dinar s’ha fet una mica pesat, però l’arribada a l’àrea de lleure amb l’ombra i la font ha estat una bona recompensa.

Havent dinat, sota un sol de justícia, hem recorregut el poc més d’un quilòmetre que ens separava dels cotxes, per tornar cap a casa.

DOWNLOAD_THIS_FILE_STRACK EXCURSIÓ CONGOST DEL MU_GMeF266 Kb
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER CONGOST DE. MU_GMeF1502 Kb

FAMÍLIES - SAU I EL COLLSACABRA - 30/04/2017

Diumenge 30

EXCURSIÓ PER SAU I EL COLLSACABRA (Osona)

ACTIVITAT AJORNADA!!

Del pantà de Sau a Tavertet per la canal del Castell.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER COLLSACABRA_GMeF1274 Kb

FAMÍLIES - SANT JOAN DE L'ERM - 18-19/03/2017

71a sortida del Grup de Muntanya en Família, els dies 18 i 19 de març de 2017, a la comarca de l'Alt Urgell per fer activitats de neu (esquí nòrdic i raquetes de neu) a l'estació d'esquí de fons de Sant Joan de l'Erm. En total, hem participat en l’activitat 46 excursionistes i esquiadors, entre grans i petits.

El dissabte 18, a les 10 del matí, el grup gran de famílies ens hem trobat a l'aparcament del Parc del Garraf i hem marxat cap a l'Alt Urgell. Un cop hem arribat al refugi de la Basseta, després d'uns quants quilòmetres de corbes, hem dinat tota la colla a les taules que hi ha al voltant del refugi, i alguns al restaurant “Can Titarró”, del poble de Sant Andreu de Castellbò.

Un cop plens d’energia, hem pres possessió de la mansarda i les habitacions. Després hem fet un tastet al món de les curses d’orientació. Els coordinadors de la sortida han muntat un circuit d'orientació on calia trobar unes balises amb l'ajuda d'un mapa de la zona. Ha estat una activitat força entretinguda. Alguns ja estan esperant amb candeletes poder fer alguna altra cursa similar, cosa que sempre va bé per fer planter.

Al vespre hem gaudit del sopar que ens han preparat els responsables del refugi. Després hem anat a dormir per tal d’estar ben preparats per a la sortida de l’endemà, que es presentava força entretinguda.

El diumenge, un cop ens hem llevat, hem esmorzat i ens hem dividit en un parell de grups: els raquetaires i els esquiadors.

Val a dir que en aquesta ocasió hem pogut compartir sortida amb els joves del Grup de Joves de la Talaia, els quals han fet unes activitats més adients per a uns joves de la seva edat i amb una mica més de dificultat, a part de fer un petit taller d’arvas per  conèixer les mesures de seguretat mes bàsiques a l'hora de sortir a la neu.

L’excursió amb raquetes ens ha portat fins al coll i prat de la Culla, on hem fet un mos i un traguet d’aigua, mentre els més valents han arribat fins al mirador de la Roca Senyada, on ens hem trobat el Grup de Joves, que feia una estoneta que ja hi era.

Mentrestant, els esquiadors han anat seguint totes les pistes de Sant Joan de l'Erm que han pogut, les quals els han dut per l'interior de les espesses pinedes de pi negre d'aquesta gran zona forestal del Pirineu. A part d'algunes caigudes de cul a terra, han gaudit molt de la sensació de fer lliscar els prims esquís de fons per les traces de les pistes.

Un cop finalitzades les activitats, tothom ha tornat cap al refugi per tal de gaudir del dinar que ens havien preparat els responsables de l'allotjament. Fent sobretaula, hem rigut comentant els detalls de l’excursió i l'esquiada, i el seu esdevenir.

Podeu veure'n fotografies clicant la imatge d'aquest article.

Aquí podeu veure el resum i les fotos del Grup de Joves.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER SANT JOAN DE L'ERM_GMeF888 Kb

FAMÍLIES - ASSEMBLEA GENERAL - 10/03/2017

Divendres 10, a 2/4 de 8 del vespre, al 2n pis del local social

ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA del GMeF

DOWNLOAD_THIS_FILE_SCONVOCATÒRIA ASSEMBLEA GMeF 2017276 Kb

FAMÍLIES - GUARNIMENT C. COMERÇ - 17/02/2017

Divendres 17 de febrer al vespre ens hem trobat mares i pares del Grup de Muntanya en Família per penjar els guarniments de Carnaval que van elaborar els nens i nenes del GMeF el divendres passat 10 de febrer en el Taller de guarniments de Carnaval que vam organitzar al segon pis del nostre local social.

Mentre algunes mares i pares preparaven els antifaços gegantins i feien caramels amb garrafes d'aigua embolicdes amb plàstics verds i vermells, la resta ha anat a buscar la bastida amb rodes que ens deixa la Federació d'Associacions pel Carnaval (FAC) per poder arribar a l'alçada necessària. L'andròmina fa un soroll espantós quan circula pel carrer. Ha calgut anar-la a buscar en un pati situat a uns 300 metres i l'hem feta arribar com hem pogut fins al carrer del Comerç, on calia penjar els guarniments.

Enfilats a la bastida i des dels balcons, hem anat penjant els cordills que havien de sostenir els antifaços, i tot seguit els grans antifaços, que hem subjectat amb brides de plàstic al llarg de cada cordill. A la part de muntanya, hi hem penjat els dos antifaços amb llacets vermells i verds i cercles del color invers. A la part de mar, l'antifaç amb les carasses pintades en el primer taller de guarniments i la gran carassa acompanyada dels grans caramels verds i vermells encarada cap a la plaça de les Cols i el carrer dels Caputxins.

Ha quedat molt bé. El nostre tram de carrer feia molt de goig. Llàstima que uns brètols hagin arrencat gairebé tot el primer antifaç (el de llacets vermells), les restes del qual hem deixat durant tot el Carnaval com a mostra del que no hauria de ser.

Gràcies a tots els participants!

Podeu veure'n algunes fotografies clicant la imatge d'aquest article.

FAMÍLIES - TALLER GUARNIMENTS CARNAVAL - 10/02/2017

Divendres 10, de 7 a 9 del vespre, al 2n pis del local social

TALLER DE GUARNIMENTS DE CARNAVAL

FAMÍLIES - SELMA (ALT CAMP) - 12/02/2017

70a sortida del Grup de Muntanya en Família. Ens hem apropat a l'Alt Camp per fer una volta per l'antic Senyoriu de Selma, sobre el Pla de Manlleu. Ha estat el diumenge 12 de febrer de 2017, amb una participació de 21 excursionistes (dels quals 9 menors).

Ens hem trobat puntuals a les vuit del matí a l'aparcament del Parc del Garraf, d'on hem sortit d'acord amb l'horari previst. A les 9:10 ja érem a Pla de Manlleu, on ens esperava un dia encapotat i molt ventós. Sort que no érem gaire colla i hem pogut refugiar-nos per esmorzar al bar del poble, per agafar forces abans de començar l'excursió. El goig que feia el pa i les coques del forn del costat ha fet caure en la temptació a més d'un que ha acabat firant-se.

A les 9.45, hem sortit tots junts enfilant el carrer de Selma. El dia continuava tapat i alguns, els més previsors, han preferit agafar el paraigua. A un bon ritme s'han anat ascendint seguint la pista forestal i passant a tocar diferents masos i una bona colla de vinyes, cultiu en creixent extensió en aquests paratges.

En arribar al coll de la Coma, el grup s'ha dividit en dos. Els excursionistes de l’Opció General han seguit la ruta passant a la vora de Cal Perico, el Mas de les Torres i de Manlleva. Després, ja acostant-se a Selma, han passat per la Masó de Selma, la Masia de la Portella i el coll de la Creu. Han arribat a Selma a les 13 h, on s'han trobat, una mica congelats, els caminaires de l’Opció Menuts que mentrestant han pujat, des del coll de la Coma, cap al coll de Selma, on han vist per primera vegada les restes del seu campanar. Des d'allà, han remuntat l'últim tram de la pista fins a l'alçada del poble abandonat, on han arribat zigzaguejant entre unes vinyes «en construcció», on s'han trobat amb la sorpresa d'uns excursionistes que han arribat una mica més tard. Mentre esperaven l'arribada del grup de l'Opció General, han tingut temps de visitar les ruïnes del poble abandonat i pujar fins les restes del castell tot jugant i fent corredisses entre les pedres.

Una vegada retrobats, com que el dia no acompanyava gaire, feia força fred i vent, s'ha decidit modificar el programa previst i començar el descens de tornada cap el poble, per buscar un lloc més confortable per dinar.

La baixada ha sigut ràpida i a les 14:15 ja érem al costat dels cotxes (on, per cert, hem arribat ben esventats però sense que hagi caigut ni una gota..., gràcies als previsors per carretejar el paraigua i allunyar la pluja). Allà, cada u ha optat per la solució que més s'ajustava a la combinació entre la gana i la seva sensació tèrmica. Uns han dinat allà mentre d'altres han preferit agafar el cotxe per tornar a dinar a casa.
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER ALT CAMP_GMeF 1411 Kb

FAMÍLIES - DELTA DEL LLOBREGAT - 22/01/2017

Diumenge 22

EXCURSIÓ PEL DELTA DEL LLOBREGAT

ACTIVITAT ANUL·LADA A CAUSA DE LES CONDICIONS METEOROLÒGIQUES!

Desplaçament: amb tren i amb bicicletes

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER DELTA DEL LLOBREGAT_GMeF1086 Kb

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 2 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat