Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA del GMeF

DOWNLOAD_THIS_FILE_SCONVOCATÒRIA ASSEMBLEA GMeF 2017276 Kb

FAMÍLIES - GUARNIMENT C. COMERÇ - 17/02/2017

Divendres 17 de febrer al vespre ens hem trobat mares i pares del Grup de Muntanya en Família per penjar els guarniments de Carnaval que van elaborar els nens i nenes del GMeF el divendres passat 10 de febrer en el Taller de guarniments de Carnaval que vam organitzar al segon pis del nostre local social.

Mentre algunes mares i pares preparaven els antifaços gegantins i feien caramels amb garrafes d'aigua embolicdes amb plàstics verds i vermells, la resta ha anat a buscar la bastida amb rodes que ens deixa la Federació d'Associacions pel Carnaval (FAC) per poder arribar a l'alçada necessària. L'andròmina fa un soroll espantós quan circula pel carrer. Ha calgut anar-la a buscar en un pati situat a uns 300 metres i l'hem feta arribar com hem pogut fins al carrer del Comerç, on calia penjar els guarniments.

Enfilats a la bastida i des dels balcons, hem anat penjant els cordills que havien de sostenir els antifaços, i tot seguit els grans antifaços, que hem subjectat amb brides de plàstic al llarg de cada cordill. A la part de muntanya, hi hem penjat els dos antifaços amb llacets vermells i verds i cercles del color invers. A la part de mar, l'antifaç amb les carasses pintades en el primer taller de guarniments i la gran carassa acompanyada dels grans caramels verds i vermells encarada cap a la plaça de les Cols i el carrer dels Caputxins.

Ha quedat molt bé. El nostre tram de carrer feia molt de goig. Llàstima que uns brètols hagin arrencat gairebé tot el primer antifaç (el de llacets vermells), les restes del qual hem deixat durant tot el Carnaval com a mostra del que no hauria de ser.

Gràcies a tots els participants!

Podeu veure'n algunes fotografies clicant la imatge d'aquest article.

FAMÍLIES - TALLER GUARNIMENTS CARNAVAL - 10/02/2017

Divendres 10, de 7 a 9 del vespre, al 2n pis del local social

TALLER DE GUARNIMENTS DE CARNAVAL

FAMÍLIES - SELMA (ALT CAMP) - 12/02/2017

70a sortida del Grup de Muntanya en Família. Ens hem apropat a l'Alt Camp per fer una volta per l'antic Senyoriu de Selma, sobre el Pla de Manlleu. Ha estat el diumenge 12 de febrer de 2017, amb una participació de 21 excursionistes (dels quals 9 menors).

Ens hem trobat puntuals a les vuit del matí a l'aparcament del Parc del Garraf, d'on hem sortit d'acord amb l'horari previst. A les 9:10 ja érem a Pla de Manlleu, on ens esperava un dia encapotat i molt ventós. Sort que no érem gaire colla i hem pogut refugiar-nos per esmorzar al bar del poble, per agafar forces abans de començar l'excursió. El goig que feia el pa i les coques del forn del costat ha fet caure en la temptació a més d'un que ha acabat firant-se.

A les 9.45, hem sortit tots junts enfilant el carrer de Selma. El dia continuava tapat i alguns, els més previsors, han preferit agafar el paraigua. A un bon ritme s'han anat ascendint seguint la pista forestal i passant a tocar diferents masos i una bona colla de vinyes, cultiu en creixent extensió en aquests paratges.

En arribar al coll de la Coma, el grup s'ha dividit en dos. Els excursionistes de l’Opció General han seguit la ruta passant a la vora de Cal Perico, el Mas de les Torres i de Manlleva. Després, ja acostant-se a Selma, han passat per la Masó de Selma, la Masia de la Portella i el coll de la Creu. Han arribat a Selma a les 13 h, on s'han trobat, una mica congelats, els caminaires de l’Opció Menuts que mentrestant han pujat, des del coll de la Coma, cap al coll de Selma, on han vist per primera vegada les restes del seu campanar. Des d'allà, han remuntat l'últim tram de la pista fins a l'alçada del poble abandonat, on han arribat zigzaguejant entre unes vinyes «en construcció», on s'han trobat amb la sorpresa d'uns excursionistes que han arribat una mica més tard. Mentre esperaven l'arribada del grup de l'Opció General, han tingut temps de visitar les ruïnes del poble abandonat i pujar fins les restes del castell tot jugant i fent corredisses entre les pedres.

Una vegada retrobats, com que el dia no acompanyava gaire, feia força fred i vent, s'ha decidit modificar el programa previst i començar el descens de tornada cap el poble, per buscar un lloc més confortable per dinar.

La baixada ha sigut ràpida i a les 14:15 ja érem al costat dels cotxes (on, per cert, hem arribat ben esventats però sense que hagi caigut ni una gota..., gràcies als previsors per carretejar el paraigua i allunyar la pluja). Allà, cada u ha optat per la solució que més s'ajustava a la combinació entre la gana i la seva sensació tèrmica. Uns han dinat allà mentre d'altres han preferit agafar el cotxe per tornar a dinar a casa.
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER ALT CAMP_GMeF 1411 Kb

FAMÍLIES - DELTA DEL LLOBREGAT - 22/01/2017

Diumenge 22

EXCURSIÓ PEL DELTA DEL LLOBREGAT

ACTIVITAT ANUL·LADA A CAUSA DE LES CONDICIONS METEOROLÒGIQUES!

Desplaçament: amb tren i amb bicicletes

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER DELTA DEL LLOBREGAT_GMeF1086 Kb

FAMÍLIES - CURS D'ESQUÍ ALPÍ - 27-30/12/2016

Del 27 al 30 de desembre de 2016

CURSET D'ESQUÍ ALPÍ A LA MOLINA (Cerdanya)

Organitza: Grup de Muntanya en Família

FAMÍLIES - BONES FESTES I BON ANY 2017!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxcliqueu per ampliar

FAMÍLIES - PESSEBRE AL MONTGRÒS - 18/12/2016

69a sortida del Grup de Muntanya en Família per pujar el pessebre a un indret elevat. Ha estat la cinquena vegada que ho hem organitzat. El pessebre va ser elaborat en el taller de figuretes del passat 2 de desembre i el vam fer amb petxines i altres materials. En aquesta ocasió, hem decidit pujar-lo fins al cim del Montgròs, a 359 m d'altitud, des de Ribes. L'any 2012, el vam pujar a la Casa Alta; el 2013, al castell Vell d'Olivella; el 2014, al cim de la Talaia, i el 2015, al pic de l'Àliga.

Ens hem trobat a la zona poliesportiva de Sota-ribes, hem esmorzat i la canalla ho ha aprofitat per jugar amb els gronxadors i tirolines que hi ha. A l'hora convinguda, hem sortit per sota el pi de la Palanca i hem travessat la riera de Ribes. Un dels caminaires duia una motxilla ben especial, preparada per a l'ocasió, amb el pessebre protegit per un plàstic. Per darrere el cementiri, hem pres un camí empedrat, amb marges de pedra seca a banda i banda, que ens ha allunyat del nucli de Sota-ribes. A peu de bosc, hem continuat per un sender, amb la presència inquietant d'alguns caçadors. En sortir del bosc, hem vist a l'esquerra les vinyes i l'edifici de la Masieta.

Aviat hem sortit del caminet i hem trobat la masia de can Sidro. A partir d'aquí, hem anat seguint un camí ample, pujador i asfaltat, que ja no hem deixat fins a la masia dels Vinyals. Després, uns quants retombs, sempre pujadors i amples, ens han situat a plena carena, on hem guanyat una bona panoràmica sobre la plana i la població de Ribes i el mar.

Quan hem arribat al cim, hem instal·lat el pessebre arrepenjat en una roca ben adient. Mentrestant, hem preparat dues safates de torrons i després hem cantat una nadala. Els torrons han volat i les safates han quedat netes en pocs instants. Després de la foto de grup, hem estat una estona inspeccionant el cim, xerrant, fent fotos familiars, etc.

Hem fet la primera part de la baixada pel mateix camí, fins als Vinyals. Poc més avall, hem pres un altre itinerari fins a un collet, on hem pres un sender baixador que ens ha dut pel fons d'un torrentet entapissat de carç (càrritx). A prop de can Sidro, hem retrocedit per un altre camí i hem passat a tocar d'una mena de mulassa (barraca de pedra seca) o forn que ens ha encuriosit molt. Tot seguit, pel davant mateix de la façana de la Coma, hem baixat fins a la pista que ens ha dut fins a l'ermita de Sant Pau. L'aproximació fins a Ribes, amb les vinyes a primer terme, cobertes de flors blanques, i la població al seu darrere, ha estat molt agradable.

Hem entrat a Ribes pel pont de les Parellades i ens hem desplaçat fins a la zona poliesportiva on hem deixat els vehicles, on hem finalitzat aquesta excursió, la darrera de 2016.

Cliqueu la caràtula superior per veure l'àlbum de fotos d'aquesta sortida.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER MONTGRÒS_GMeF29526 Kb

FAMÍLIES - TALLER FIGURETES PESSEBRE - 02/12/2016

El divendres 12 de desembre vam fer el nostre 5è taller de figuretes de pessebre amb nens i nenes del GMeF i un grup de pares i mares molt engrescats en ajudar-los.

Aquest any hem fet el nostre pessebre utilizant com a material principal petxines trobades a la platja. Hem utilizat com a complements per construir totes les figures diversos materials, com ara teles, pintures, etc.

Aquest any la base del pessebre l'han muntat unes quantes de les nenes grans del grup i han fet un paisatge ben bonic amb palla i serradures verdes. Allà sobre hem enganxat amb cola calenta totes les figuretes, amb una gran diversitat de reis i reines que vénen a veure el nen Jesús, fet amb una cargolina ben maca sobre un llitet de palla dins d'una petxina.

Ha estat una bona estona per compartir entre els nens i els pares i mares.

Ara ja està a punt per pujar-lo el proper dia 18 de desembre al Montgròs!

Si voleu veure'n algunes fotos, cliqueu la imatge.

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 2 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat