Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - NÚRIA I PUIGMAL - 20-21/06/2014

41a sortida del Grup de Muntanya en Família. Aquesta, de cap de setmana, ha estat a ple solstici d'estiu, els dies 21 i 22 de juny de 2014.

62 excursionistes del GMeF hem pujat fins a Núria amb el cremallera Puigmal, és clar, i hem fet una visita a les exposicions que hi ha al santuari, a l'audiovisual, a l'església i, sobretot, molts han jugat a l'ampla esplanada d'herba i s'han mullat els peus a l'estany de Núria. Més tard, hem pujat amb el telecabina fins a l'alberg Pic de l'Àliga, on hem planificat les activitats de l'endemà i hem deixat passar les hores pausadament. Després de sopar, hem fet un joc de nit, mentre els pares i mares xerraven ben abrigats a l'exterior.

El diumenge, una colla de 32 ànimes han esmorzat ben d'hora -a 3/4 de 7- i han baixat a peu fins al santuari per enfilar el camí del Puigmal. Amb tres hores justes han fet el cim (2.910 m) passant pel pla de l'Ortigar, la coma de l'Embut -amb diverses congestes de neu i gel- i els darrers pendents, molt durs, fins a l'altiplà que acull aquest cim emblemàtic. Una mica més tard, a 2/4 de 8, ha esmorzat una altra colla, de 30 excursionistes, que han sortit de l'alberg pel camí del Bosc i han enfilat el riuet fins a la jaça de Baix, on han pres el camí de Noufonts fins ben bé a les nou fonts que brollen del terra, a gairebé 2.500 m d'altitud. Després, han saltat cap al torrent de la Coma d'Eina i han tornat cap al santuari, un bon tomb on han vist isards, muflons, cavalls, vaques i congestes de neu, també.

Tots s'han trobat arribant al santuari i han tornat a pujar amb els telecabines per dinar a l'alberg i retornar a Queralbs amb el Cremallera.

Un cap de setmana de bon temps, de bones activitats i molt ben aprofitat. Podeu veure'n algunes fotografies clicant la imatge superior esquerre.

FAMÍLIES - NÚRIA I PUIGMAL - 20-21/06/2014

Dissabte 21 i diumenge 22

PUJADA AL SANTUARI DE NÚRIA i ASCENSIÓ AL PUIGMAL

Nit a l'alberg Pic de l'Àliga.

FAMÍLIES - MONTCAU I COVA SIMANYA - 25/05/2014

40a sortida del Grup de Muntanya en Família. Diumenge 25 de maig de 2014, 45 excursionistes (23 menors) ens vàrem trobar per fer una nova incursió al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac (ja en altres dues ocasions més hi hem anat com a Grup).

Vam sortir de Vilanova en cotxes fins al coll d'Estenalles, d'on vam començar l'ascensió cap al Montcau. Val a dir que tots hi vam ascendir pel camí que hi puja directament, tot i haver canalla ben menuda que amb ganes i bon ritme anaven superant les rampes de conglomerat montserratí. Dalt del cim vam fer una foto de grup. Tot i que el dia no era gaire clar, molts ens vam entretenir mirant el paisatge guiats per una mesa d'orientació que marca fites de cims, pobles i serralades dels magnífics 360º de la comarca del Vallès i de les seves comarques contigües. Però la canalla, especialment, tenien ganes d'anar a la cova Simanya, per això vam descendir ràpidament fins al coll d'Eres, on vam fer dos grups per facilitar la visita a la cova.

La visita va ser molt entretinguda i divertida. Tots, grans i petits, anàvem ben equipats amb cascos de bicicleta per evitar cops al cap inoportuns, i amb un frontal per gaudir dels racons de l'interior de la cova. Vam visitar el ramal esquerre fins que el mal d'esquena dels adults va resistir, ja que els més menuts veien amb diversió com la cova s'estrenyia i a ells no els afectava. Hi havia força fang però no tanta aigua en forma de bassals com en d'altres ocasions. Tots dos grups vam passar una bona estona i vam endinsar-nos gairebé fins al final de la cova. Molts membres del grup en visitaven una per primera vegada i les bones sensacions van fer que molts vulguem repetir.

Després de la visita vam dinar al coll d'Eres amb l’amenaça d'uns núvols grisos molt sospitosos. Vàrem prendre el camí que porta al Centre d'Interpretació del Coll d'Estenalles amb rapidesa, però la tormenta ens va guanyar la partida i només a cinc minuts de l'arribada una forta calamarsada ens va sorprendre i va fer que acabéssim abonyegats i ben xops. Una aventura més a compartir!

Cliqueu la imatge superior esquerre per veure'n fotografies.

FAMÍLIES - MONTCAU I COVA SIMANYA - 25/05/2014

Diumenge 25

LA COVA SIMANYA I EL MONTCAU

Excursió al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Organitza: Grup de Muntanya en Família

Més informació en l'arxiu adjunt

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER MONTCAU I SIMANYA_GMeF1026 Kb

FAMÍLIES - ESCALADA LA FACU - 10/05/2014

39a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem tornat a la Facu, a Canyelles, per escalar per les seves parets calcàries, talment com vam fer el maig del 2012, amb l'ajuda inestimable dels nostres amics del GEAM (Grup d'Escalada i Alta Muntanya). El Roger, el Nacho i l'Àlvar ens han equipat 3 vies simultànies on hem pogut anar escalant per torns. Comptant-los a ells tres, hem estat 38 participants, d'entre els quals, 21 menors.

Hem quedat al pàrquing del Mc Donald's de Vilanova a 2/4 de 10 i, després d'alguna marrada imprevista, hem fet cap al peu de la Facu, on ja ens esperaven els nostres monitors. El camí -després sender i tartera- ens ha dut a peu de paret. Un cop equipades les vies, els nostres joves escaladors ja no han parat d'enfilar-se. Durant tres llargues hores han estat el Roger, el Nacho i l'Àlvar assegurant la canalla, canviant arnesos, posant cascos, mentre, des de baix, les màquines fotogràfiques no paraven de capturar imatges.

Cap a les 2 del migdia hem desequipat les vies i hem tornat als cotxes, contents d'haver passat un matí d'escalada a la Facu.

Cliqueu la imatge superior esquerra per veure'n fotografies.

FAMÍLIES - ESCALADA LA FACU - 10/05/2014

Dissabte 10

JORNADA MATINAL D'ESCALADA A LA FACU (Canyelles)

Organitza: Grup de Muntanya en Família, amb el suport del GEAM

FAMÍLIES - TRAILWALKER - 26-27/04/2014

ENTRE TOTS HO HEM ACONSEGUIT!!!!

Sobren les paraules: els nostres companys del Grup de Muntanya en Família, Anna-Llibertat i Joan, i els seus amics Aurora, Mar, Marc i Oriol, ho han aconseguit!
100 km d'Olot a Sant Feliu de Guíxols per lluitar contra la pobresa.
100 km que han estat llargs i durs, però que han superat gràcies a la seva voluntat i el seu esforç!
Una xifra gairebé rècord (la 8a més alta d'entre més de 450 equips!) de diners que ajudaran a lluitar contra la pobresa al món!
Enhorabona per tot el que heu aconseguit durant aquests mesos!!!!

FAMÍLIES - LES DEUS AVENTURA - 27/04/2014

38a excursió del Grup de Muntanya en Família. I aquesta ha estat ben especial, al parc Les Deus Aventura, situat a Sant Quintí de Mediona.

Hem estat 64 excursionistes (34 menors) que ens hem enfilat per cables, ponts, xarxes, roques, i que ens hem llançat per tirolines llarguíssimes, ens hem arrossegat per túnels i gateres i hem baixat per tubs i tobogans de tota mena. Una sortida diferents, especial i molt divertida.

De Vilanova, hem marxat cap a Sant Quintí de Mediona i hem aparcat al recinte de les Deus, amb les fonts que li donen nom i un petit estany a la sortida de les gorges que forma la riera de Mediona en aquest indret. El primer que hem fet, és deixar el dinar a la zona de pícnic. A les 11, hem fet grups per edats i hem començat les activitats.

Els més menuts, han fet pràctiques al circuit Petit Aventurer, on calia tenir força equilibri i saber canviar de mosquetons cada vegada que canviàvem de cable. Els de la franja següent d'edat, han pogut entrar al circuit Sensacions, que consistia en un túnel de xarxa que sortia a un espai ampli on calia circular per damunt d'uns cables amb la sola subjecció d'unes cordes molt bellugadisses o bé deixar-se anar amb una tirolina. Si quèiem, anàvem a parar a la gran xarxa, i aleshores calia sortir del circuit per uns tobogans de tub, per tornar a entrar-hi tot seguit. Els més grans (i els pares i mares) han fet un "brífing" per saber utilitzar els mosquetons i les politjes i, tot seguit, han fet el circuit Pèlag del Fregaire, molt espectacular, que va remuntant els engorjats de la riera de Pontons per tirolines, ponts de xarxa, flanqueigs de roca, ponts d'Indiana (de troncs), etc.

Durant el matí, hem sabut que els nostres companys Joan i Anna-Llibertat havien completat els 100 km de la Trailwalker i la notícia ha anat corrent de boca en boca, amb algun crit de joia i algun aplaudiment.

Abans d'anar a dinar, tothom s'ha llançat per la tirolina llarga, per acabar de consumir la poca adrenalina que ens quedava, i tot seguit hem anat tots a dinar per recuperar forces, i a fer el cafè a l'ombra dels grans plàtans de la balconada del bar, situada immediatament a sobre de l'estany i la font de les Deus, mentre molta canalla jugava amb l'aigua de la riera i de les fonts.

A la tarda, tot el grup hem fet el circuit Degotalls, una combinació semiespeleològica molt curiosa. Primer, hem accedit a l'interior d'una balma de pedra tosca, on hem fet un joc d'estirar la corda. Tot seguit, ens hem entaforat per una gatera una mica claustrofòbica que acabava en un túnel acoblat a la paret de roca i en dos tobogans de tub. Finalment, ens hem llançat al buit sols o per parelles amb l'ajut d'un artefacte (un invent del TBO) anomenat Júmping, que ha fet les delícies dels més agosarats.

Volem donar les gràcies al Lluís i a tots els monitors i monitores que ens han ajudat tot el dia a progressar pels circuits d'una manera adequada i amb total seguretat.

Per veure'n algunes fotos, cliqueu la imatge superior esquerra d'aquest article.

FAMÍLIES - LES DEUS AVENTURA - 27/04/2014

Diumenge 27

CIRCUITS D'AVENTURA A LES DEUS AVENTURA (Sant Quintí de Mediona)

Organitza: Grup de Muntanya en Família

Més informació en els arxius adjunts

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_STRÍPTIC LES DEUS AVENTURA1030 Kb
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER LES DEUS AVENTURA_GMeF670 Kb

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 10 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat