Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - ACAMPADA CERDANYA - Del 7 al 10/08/2014

Després d'alguns mesos de preparació, el dia 7 d'agost al matí, diverses famílies del GMeF (9 famílies) hem sortit de Vilanova i la Geltrú en direcció a Estavar, un poble menut situat molt a prop de Llívia, a la Cerdanya. Aquesta acampada ha estat la 42a sortida del Grup de Muntanya en Família.

Dijous hem instal·lat les nostres tendes (i també alguna caravana i autocaravana) al Càmping L'Enclave en diverses parcel·les contígues i a la tarda hem fet una visita a Montlluís, una visita que ha estat passada per aigua, però que ha impregnat les pedres d'aquest poble emmurallat d'un aire misteriós i fresc. Després d'un sopar comunitari ajuntant les diverses taules i cadires, hem planificat l'activitat de l'endemà.

Divendres hem esmorzat ben d'hora i hem marxat cap a l'aparcament-base del pla de Barres per agafar l'autobús que ens ha deixat al peu del llac de la Bullosa. Tot el grup hem iniciat l'excursió amb diversos objectius: una part del grup, per pujar al Carlit; l'altra, per fer un circuit per diversos llacs. El paisatge, tot i ser a principi d'agost, semblava més aviat del mes de juny, amb l'herba molt verda i molta aigua per tot arreu. En un punt determinat, els dos grups s'han separat per fer els seus trajectes. El grup del Carlit ha arribat molt amunt, prop del coll Colomer, però uns núvols molt negres els ha fet decidir per girar cua i tirar enrere. En baixar, han fet una aturada relaxada per dinar. El grup dels llacs, ha fet un bon tomb circular i s'ha trobat amb la resta en la cruïlla on s'havien separat al matí. Tots plegats, han tornat fins a la Bullosa, on novament han pujat a l'autobús que els ha dut fins als cotxes. A la tarda hi ha hagut qui ha anat a comprar, fer un tomb, a la piscina, etc. I una nova família, la desena, s'ha incorporat al càmping. Durant la nit, una forta tempesta ha posat a prova les tendes, però totes han passat amb un aprovat alt!

Dissabte ens hem desplaçat fins al refugi de Malniu per pujar fins als estanys de Malniu i de Guils. El matí era ben rúfol, però a mesura que anàvem pujant el temps s'anava destapant, fins al punt que a l'estany de Guils hem utilitzat els paraigües com a ombrel·les, i alguns s'han tirat de cap a l'aigua per fer quatre braçades i fer-se passar la calor. A aquesta excursió, s'ha incorporat una altra família, l'onzena. Al vespre hem fet un sopar col·lectiu en una àrea d'esbarjo, amb botifarres a la brasa, pa amb tomàquet, síndria, etc., que ha servit per cloure d'una manera divertida la primera acampada del GMeF.

Diumenge hem esmorzat i hem desparat el campament per anar tirant cadascú cap a la seva destinació: alguns cap a França, altres cap a Suïssa i altres cap a altres destinacions més properes o cap a Vilanova.

Si voleu veure'n fotos, podeu clicar la imatge superior esquerra. Les fotografies són de les famílies Maymí-Domenjó, Ortin-Garcia i Raventós-Vinyals.

FAMÍLIES - ACAMPADA CERDANYA - Del 7 al 10/08/2014

Del dijous 7 al diumenge 10 d'agost

ACAMPADA A ESTAVAR (Cerdanya)

FAMÍLIES - GRA DE FAJOL - 13/07/2014

Diumenge 13

ASCENSIÓ AL GRA DE FAJOL (Ripollès) - ACTIVITAT ANUL·LADA!

5a sortida del Grup de Joves del GMeF

Més informació en l'arxiu adjunt

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER GRA DE FAJOL_GMeF460 Kb

FAMÍLIES - REUNIÓ i SOPAR - 11/07/2014

Divendres 11 de juliol a la tarda hem fet una nova trobada de famílies al pati del local social de la Talaia per planificar el curs 2014-2015 que iniciarem el setembre que ve.

Hem estat més famílies que mai amb ganes de treballar-hi, donar idees i implicar-se en el nostre projecte conjunt d'excursionisme en família. Com hem fet els darrers anys, ens hem aplegat al voltant d'una gran taula i hem anat fixant les dates de les sortides per al curs vinent.

Hem completat la programació des del mes de setembre d'enguany fins al mes de juny de 2015, amb una proposta diversa d'activitats prou engrescadora.

Després de la trobada ens hem emprovat samarretes per anotar les talles que necessitarem per a la nova samarreta del Grup de Muntanya en Família, que esperem tenir a la disposició de tothom a primers de setembre.

En acabat, hem fet un sopar multitudinari, amb tanta gent que ens ha costat encabir-nos-hi. Hem passat dels 50 participants de l'any passat als més de 70 d'enguany!

Vegeu-ne unes quantes fotografies clicant la imatge superior esquerra.

FAMÍLIES - NÚRIA I PUIGMAL - 20-21/06/2014

41a sortida del Grup de Muntanya en Família. Aquesta, de cap de setmana, ha estat a ple solstici d'estiu, els dies 21 i 22 de juny de 2014.

62 excursionistes del GMeF hem pujat fins a Núria amb el cremallera Puigmal, és clar, i hem fet una visita a les exposicions que hi ha al santuari, a l'audiovisual, a l'església i, sobretot, molts han jugat a l'ampla esplanada d'herba i s'han mullat els peus a l'estany de Núria. Més tard, hem pujat amb el telecabina fins a l'alberg Pic de l'Àliga, on hem planificat les activitats de l'endemà i hem deixat passar les hores pausadament. Després de sopar, hem fet un joc de nit, mentre els pares i mares xerraven ben abrigats a l'exterior.

El diumenge, una colla de 32 ànimes han esmorzat ben d'hora -a 3/4 de 7- i han baixat a peu fins al santuari per enfilar el camí del Puigmal. Amb tres hores justes han fet el cim (2.910 m) passant pel pla de l'Ortigar, la coma de l'Embut -amb diverses congestes de neu i gel- i els darrers pendents, molt durs, fins a l'altiplà que acull aquest cim emblemàtic. Una mica més tard, a 2/4 de 8, ha esmorzat una altra colla, de 30 excursionistes, que han sortit de l'alberg pel camí del Bosc i han enfilat el riuet fins a la jaça de Baix, on han pres el camí de Noufonts fins ben bé a les nou fonts que brollen del terra, a gairebé 2.500 m d'altitud. Després, han saltat cap al torrent de la Coma d'Eina i han tornat cap al santuari, un bon tomb on han vist isards, muflons, cavalls, vaques i congestes de neu, també.

Tots s'han trobat arribant al santuari i han tornat a pujar amb els telecabines per dinar a l'alberg i retornar a Queralbs amb el Cremallera.

Un cap de setmana de bon temps, de bones activitats i molt ben aprofitat. Podeu veure'n algunes fotografies clicant la imatge superior esquerre.

FAMÍLIES - NÚRIA I PUIGMAL - 20-21/06/2014

Dissabte 21 i diumenge 22

PUJADA AL SANTUARI DE NÚRIA i ASCENSIÓ AL PUIGMAL

Nit a l'alberg Pic de l'Àliga.

FAMÍLIES - MONTCAU I COVA SIMANYA - 25/05/2014

40a sortida del Grup de Muntanya en Família. Diumenge 25 de maig de 2014, 45 excursionistes (23 menors) ens vàrem trobar per fer una nova incursió al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac (ja en altres dues ocasions més hi hem anat com a Grup).

Vam sortir de Vilanova en cotxes fins al coll d'Estenalles, d'on vam començar l'ascensió cap al Montcau. Val a dir que tots hi vam ascendir pel camí que hi puja directament, tot i haver canalla ben menuda que amb ganes i bon ritme anaven superant les rampes de conglomerat montserratí. Dalt del cim vam fer una foto de grup. Tot i que el dia no era gaire clar, molts ens vam entretenir mirant el paisatge guiats per una mesa d'orientació que marca fites de cims, pobles i serralades dels magnífics 360º de la comarca del Vallès i de les seves comarques contigües. Però la canalla, especialment, tenien ganes d'anar a la cova Simanya, per això vam descendir ràpidament fins al coll d'Eres, on vam fer dos grups per facilitar la visita a la cova.

La visita va ser molt entretinguda i divertida. Tots, grans i petits, anàvem ben equipats amb cascos de bicicleta per evitar cops al cap inoportuns, i amb un frontal per gaudir dels racons de l'interior de la cova. Vam visitar el ramal esquerre fins que el mal d'esquena dels adults va resistir, ja que els més menuts veien amb diversió com la cova s'estrenyia i a ells no els afectava. Hi havia força fang però no tanta aigua en forma de bassals com en d'altres ocasions. Tots dos grups vam passar una bona estona i vam endinsar-nos gairebé fins al final de la cova. Molts membres del grup en visitaven una per primera vegada i les bones sensacions van fer que molts vulguem repetir.

Després de la visita vam dinar al coll d'Eres amb l’amenaça d'uns núvols grisos molt sospitosos. Vàrem prendre el camí que porta al Centre d'Interpretació del Coll d'Estenalles amb rapidesa, però la tormenta ens va guanyar la partida i només a cinc minuts de l'arribada una forta calamarsada ens va sorprendre i va fer que acabéssim abonyegats i ben xops. Una aventura més a compartir!

Cliqueu la imatge superior esquerre per veure'n fotografies.

FAMÍLIES - MONTCAU I COVA SIMANYA - 25/05/2014

Diumenge 25

LA COVA SIMANYA I EL MONTCAU

Excursió al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Més informació en l'arxiu adjunt

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER MONTCAU I SIMANYA_GMeF1026 Kb

FAMÍLIES - ESCALADA LA FACU - 10/05/2014

39a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem tornat a la Facu, a Canyelles, per escalar per les seves parets calcàries, talment com vam fer el maig del 2012, amb l'ajuda inestimable dels nostres amics del GEAM (Grup d'Escalada i Alta Muntanya). El Roger, el Nacho i l'Àlvar ens han equipat 3 vies simultànies on hem pogut anar escalant per torns. Comptant-los a ells tres, hem estat 38 participants, d'entre els quals, 21 menors.

Hem quedat al pàrquing del Mc Donald's de Vilanova a 2/4 de 10 i, després d'alguna marrada imprevista, hem fet cap al peu de la Facu, on ja ens esperaven els nostres monitors. El camí -després sender i tartera- ens ha dut a peu de paret. Un cop equipades les vies, els nostres joves escaladors ja no han parat d'enfilar-se. Durant tres llargues hores han estat el Roger, el Nacho i l'Àlvar assegurant la canalla, canviant arnesos, posant cascos, mentre, des de baix, les màquines fotogràfiques no paraven de capturar imatges.

Cap a les 2 del migdia hem desequipat les vies i hem tornat als cotxes, contents d'haver passat un matí d'escalada a la Facu.

Cliqueu la imatge superior esquerra per veure'n fotografies.

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 10 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat