Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - REUNIÓ i SOPAR - 10/07/2015

Divendres 10 de juliol, a les 7 de la tarda, ens hem trobat alguns pares i mares del GMeF al pati del local social de la Talaia per planificar el curs 2015-2016 (el sisè) que començarà el setembre que ve i finalitzarà d'aquí un any (deixant de banda l'acampada del mes d'agost), quan ens tornarem a reunir al voltant de la taula per fer la planificació següent.

Com els darrers anys, hem treballat al voltant d'una gran taula i hem anat decidint les dates de les sortides i els indrets més adients on fer les excursions. Hem fet un calendari des del de setembre d'enguany fins al mes de juliol de 2016, i hem deixat la programació de l'acampada de l'estiu de l'any que ve per a més endavant.

Després de la trobada, hem fet un sopar amb 52 participants (22 menors), aplegats en una gran taula (els petits, en una tauleta del bar i els més grans en una taula independent al costat dels grans).

Vegeu-ne unes quantes fotografies clicant la imatge superior esquerra.

FAMÍLIES - PORT DEL COMTE - 20-21/06/2015

52a sortida del Grup de Muntanya en Família, el cap de setmana dels dies 20 i 21 de juny, a la serra del Port del Comte, una zona molt més coneguda a l'hivern per anar-hi a esquiar que no pas a la primavera o a l'estiu per fer-hi excursions a peu.

Hem estat 35 excursionistes (16 dels quals menors) que hem sortit de Vilanova el dissabte poc abans del migdia per enfilar carreteres que ens han dut fins a Sant Llorenç de Morunys, des d'on hem pujat fins a la Coma per dinar a les fonts del Cardener, una zona de pícnic ombrejada per arbres alts i refrescada per l'aigua puríssima -i també fredíssima- que brolla molt abundant de la muntanya. Després de dinar, ha calgut rescatar una pilota i uns mitjons que han caigut al riu: el Ventura ha estat qui ha gosat fer un bany de peus que, sens dubte, li haurà millorat la circulació sanguínia.

Després hem pujat cap a l'alberg El Mirador, situat a peu de pistes del Port del Comte. Un cop instal·lats, ens hem desplaçat fins al Parc d'Aventura del Port del Comte, que han obert expressament per a nosaltres. Amb els arnesos ben cordats, ens hem enfilat pels arbres com unes mones i hem fet els circuits verd, blau, vermell i negre, cadascú al seu aire i mirant d'arribar en les millors condicions al final de les tirolines per no topar contra les soques dels arbres, no gaire ben protegides per alguns matalassos massa prims. Hi hem passat una bona estona i en acabat hem tornat a l'alberg on hem sopat amb molta gana (sopeta de galets, amanida i botifarra amb patates). Després de sopar, els nens no han parat de jugar i els grans han fet tertúlia a les taules del menjador. Després, tothom a dormir.

Diumenge ens hem llevat per esmorzar a les 8 en punt i hem sortit a caminar en dos grups. Els de l'Opció Menuts, han pujat amb els cotxes fins a l'aparcament de l'Estivella. Després d'un parell d'intents per camins que no eren els acordats, han trobat la vall que els ha conduït a les amples prades del coll de Tancalaporta. Els de l'Opció General han pujat de valent per prats i boscos fins als Orriets i el mirador del Querol, orientat cap al sud i amb una ampla panoràmica sobre la vall de Lord, el pantà de la Llosa del Cavall (de color verd turquesa) i fins a Montserrat, amb un horitzó massa calitjós. Després han seguit la carena i han travessat el prat Sentinella, per continuar per amples prades d'herba verda fins al coll de Tancalaporta, on ja han trobat alguns nens de l'Opció Menuts que s'enfilaven cap al cim de la serra. Amb força paciència, tothom ha anat guanyant metres i finalment han anat assolint per grupets el Pedró dels Quatre Batlles, situat a 2.386 metres d'altitud, la cota màxima de tot el Port del Comte. La baixada ha estat feixuga, per pistes d'esquí que ara són camins pedregosos i força pendents. Una flota de vehicles ha recollit els caminaires al pàrquing de l'Estivella i hem arribat a l'alberg una horeta més tard del previst. El dinar, però, ha refet tothom (amanida, macarrons i pollastre per als nens i nenes; amanida, fideuà i pollastre per als adults; i, de postres, profiterols amb xocolata...!).

Un cap de setmana una mica atapeït i intens, és veritat, però que ens ha fet conèixer indrets del Port del Comte totalment desconeguts per la majoria de nosaltres, i molt verds gràcies a les pluges de les darreres jornades.

FAMÍLIES - PORT DEL COMTE - 20-21/06/2015

Dissabte 20 i diumenge 21

CAP DE SETMANA PIRINENC AL PORT DEL COMTE (Solsonès).

Ascensió al Pedró dels Quatre Batlles (2.388 m) i altres activitats. Estada a l'alberg El Mirador

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER PORT DEL COMTE_GMeF2033 Kb

FAMÍLIES - MATAGALLS (MONTSENY) - 17/05/2015

51a sortida del Grup de Muntanya en Família, el diumenge 17 de maig, novament al Montseny, que ja hem visitat en dues ocasions anteriors: l'octubre de 2010, la zona de Santa Fe i el turó de Morou, i el setembre de 2013, en què vam fer una acampada a Fontmartina i l'ascensió al Turó de l'Home i les Agudes. Ara hem fet l'ascensió al cim emblemàtic del Matagalls prenent com a punt de partida el coll de Bordoriol (Opció Menuts) i el coll de Sant Marçal. Hem estat 42 excursionistes (20 dels quals menors).

Cal dir que la idea inicial havia estat fer la travessia des del coll de Sant Marçal fins al Collformic amb l'ajut d'un autocar que, un cop fetes les comprovacions, vam veure que no podia accedir al segon coll, per la qual cosa ens vam decantar per fer els inicis i arribades al mateix vessant de Bordoriol i Sant Marçal. L'autocar, finalment, no es va omplir i per això ens hi hem desplaçat amb els nostres vehicles.

El grup de l'Opció Menuts ha sortit del coll de Bordoriol i ha pujat per una pista que els ha dut al corral de la Vila, el coll de Joan i el coll de Sabènia, ja en plena obaga de faigs. Mentrestant, la resta d'excursionistes han iniciat la seva caminada al coll de Sant Marçal per emprendre la dura pujada fins al pla del Parany, amb magnífics exemplars de faig, el coll Sesportadores i, finalment, el coll Pregon, on han esperat el grup de l'Opció Menuts que no han trigat gens d'arribar. El prat de coll Pregon era verd i tendre, però ple de paranys en forma de tifa de vaca.

Un cop descansats de la pujada, hem entrat novament a la fageda per fer les últimes rampes fins al collet de l'Home Mort, on hem sortit del bosc i hem fet els darrers metres de carena fins al cim i la Creu del Matagalls, a 1.697 metres d'alçada. El dia ha estat esplèndid, assolellat i gens ventós, i per això ens hem pogut estar una estona al cim, contemplant el Pirineu, encara amb força clapes de neu, i tot el panorama extensíssim que hi havia cap a tots els punts cardinals.

Després de la foto de grup, hem anat baixant fins al coll Pregon on hem parat a dinar, alguns al sol i d'altres a l'ombra, aprofitant la visera dels faigs que marquen la frontera entre el bosc i l'herbei d'aquest racó deliciós del Montseny.

Visitada la font de Coll Pregon, d'aigua fresca i boníssima, i fets els cafès -per gentilesa dels coordinadors de la sortida- hem iniciat la baixada pel vessant del coll de Bordoriol. Aviat, però, un grup ha pres un corriol molt baixador i la resta ha continuat per la pista del coll Sabènia fins als cotxes.

Un dia molt estable que ens ha deixat gaudir del Matagalls i el paisatge primaveral del Montseny, amb un sòl excessivament sec per a l'època, però amb l'exuberància de la fulla tendra dels faigs.

FAMÍLIES - MATAGALLS (MONTSENY) - 17/05/2015
Diumenge 17
ASCENSIÓ AL MATAGALLS (1.698 m) (MONTSENY)
Pujada pel coll de Sant Marçal i baixada per Collformic. Desplaçament amb autocar.

Diumenge 17

ASCENSIÓ AL MATAGALLS (1.697 m) (MONTSENY)

Opció General, des del coll de Sant Marçal (1.090 m), pla del Parany i coll Pregon. Opció Menuts, des del coll de Bordoriol (1.096 m), coll Sabènia i Coll Pregon.

ATENCIÓ, hi ha un canvi!   --> No hi anirem amb autocar, sinó amb vehicles particulars.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER ASCENSIÓ MATAGALLS_GMeF1714 Kb

FAMÍLIES - CAMINS DE RONDA - 26/04/2015

50a sortida del Grup de Muntanya en Família, el diumenge 26 d'abril de 2015, per retrobar camins de ronda que ja vam conèixer el març de l'any 2012. Aquesta vegada, però, no ha estat a la Costa Brava, tot i que en alguns trams ho semblava, sinó al Tarragonès, entre Tarragona i Altafulla.

Hem estat 54 participants (dels quals 24 menors) que hem sortit de Vilanova per anar fins a l'estació de tren d'Altafulla, on hem aparcat els vehicles. A les 10 en punt hem pujat a un tren una mica desmanegat que anava cap a Madrid-Chamartín  (hi haurà arribat?), però n'hem baixat a l'estació de Tarragona, punt inicial dels 14 km de caminada d'avui.

Hem deixat la trama urbana per la platja del Miracle, on feia un bon sol que quedava atenuat per la marinada fresca que bufava amb constància. El camí de ronda ens ha dut pel perímetre de la punta del Miracle, amb alguna cala i formacions rocoses ben estètiques. A la platja de l'Arrabassada hem parat a esmorzar i hem continuat per la punta de la Savinosa, seguint la tanca de l'antic hospital psiquiàtric, un punt tètric. Després hem saltat a la platja de la Savinosa i més enllà a la dels Capellans. Per un bosquet hem sortit, de cop, a la llarguíssima platja Llarga, on una bona colla s'ha tret les botes i ha xapollejat pels 2,5 llargs quilòmetres de sorra daurada. En aquest punt hem trobat les tres famílies de l'Opció Menuts que s'han afegit a la llarga corrua d'excursionistes descalços (i alguns sense samarreta).

Al final de la platja hem parat per reagrupar-nos, eixugar peus i treure sorra, i ens hem enfilat per la punta de la Creueta, que ens ha alçat sobre la cala Fonda, envoltada d'altes cingleres groc-terroses i d'un bosc de pins ben frondós. Per un túnel de vegetació hem anat avançant pel bosc de la Marquesa fins a la punta de la Móra, on ens hem tornat a reagrupar. Hem fet la foto de grup al peu de la torre de la Móra i hem continuat fins a la platja de la Móra, on hem envaït un "xiringuito" encara tancat per dinar.

El cel s'ha anat tapant i les nostres guies M. Rosa i Sílvia, que han consultat les previsions meteorològiques, han fet aixecar el campament abans del que tocava per mirar d'evitar que ens mulléssim. El camí, que anava seguint senyals de GR, ens ha dut per sobre els penya-segats i arran d'urbanitzacions luxoses fins al castell de Tamarit, que ha aparescut tot d'una arran de mar. Envoltada la fortificació, hem tornat a la sorra de la platja i hem passat arran de la desembocadura del riu Gaià, i aviat hem entrat a la trama urbana d'Altafulla, on ha començat a ploure. Els darrers en arribar, ja ens hem hagut de posar les caputxes. La pluja forta, però, ha començat a caure un cop ja estàvem tots sota aixopluc.

En resum, una excursió molt agradable, bonica i apta per a tothom, d'un tram de costa variat i molt interessant que recomanem a qui no l'hagi pogut fer.

FAMÍLIES - CAMINS DE RONDA - 26/04/2015
Diumenge 26
DE TARRAGONA A ALTAFULLA tocant el mar per camins de ronda
Organitza: Grup de Muntanya en Família

Itinerari: Tarragona - Punta del Miracle - Platges de l’Arrabassada, de la Savinosa i dels Capellans - Platja Llarga - Cala Fonda - Cala de Becs - Torre i Punta de la Móra - Platja de la Móra - Castell de Tamarit - Desembocadura del Gaià - Platja d’Altafulla - Altafulla. Longitud: 14 km aprox. Opció Menuts a partir de la platja Llarga (9 km aprox.).

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER CAMINS RONDA TARRAGONÈS_GMeF1423 Kb

FAMÍLIES - MONTAGUT I FORMIGOSA - 15/03/2015

49a sortida del Grup de Muntanya en Família, el diumenge 22 de març, per pujar al Formigosa (1.002 m), el cim més alt de la serra d’Ancosa, a cavall de l’Alt Penedès i l’Alt Camp, dins del terme municipal de Querol.

Aquesta excursió ha estat una alternativa improvisada a la sortida oficial del mes de març a l’estació d’esquí de Port del Comte, que s’ha hagut d’anul·lar per falta de neu. De ben segur, la precipitació en la seva convocatòria ha influït en el nombre de participants que finalment hi hem acudit: 37 participants (dels quals 19 menors).

Hem sortit de Vilanova a un quart de deu, per enfilar la C-15 cap a Vilafranca, que hem rodejat pel nord per anar a agafar la BP-2121 fins a Sant Martí Sarroca. Just creuar el poble, hem agafat la carretera que, a través de Torrelles de Foix, Pontons i els Ranxos de Bonany, ens ha portat fins al coll de la Torreta. Allà, per una pista asfaltada que mena a Querol, hem arribat als peus del Montagut, on hem agafat un camí, també asfaltat, que ens ha conduit a l’església de Sant Jaume de Montagut (800 m), on hem deixat els cotxes i hem esmorzat una mica.

Durant l’últim tram de l’aproximació i al voltant de l’església, ens hem trobat la primera sorpresa del dia, en forma de petites boletes de calamarsa a banda i banda del camí.

Tot i l’atracció que hauria suposat enfilar-nos al Montagut (964 m), cim emblemàtic de la zona, hem sortit en sentit contrari, seguint el GR 172 en direcció a Mediona, per una pista ampla que discorre entremig de pinedes.

Hem arribat a les envistes del llac de Formigosa i resistint la temptació d’apropar-nos-hi l’hem deixat per a la tornada. Resseguint-lo a distància pel nord, hem fet cap a les restes de les Cases Noves de Formigosa (864 m). Just passades aquestes restes, hem agafat un corriol a mà esquerra, marcat amb senyals blancs i verds. El senderol començava planer, però de mica en mica s'ha anat tornant més costerut i rocallós, fins a deixar-nos esbufegant a prop del cim del Formigosa, on hem fet una llarga parada contemplant el paisatge i el pessebre de ferro que hi ha instal·lat.

A partir d’aquí hem començat a veure el que seria la segona sorpresa de la sortida. Com si estigués en deute amb nosaltres per no haver pogut fer la sortida oficial a la neu, la cara obaga de la serra d’Ancosa que hem carenejat de baixada, ens ha ofert uns trams de neu granulada que ha fet les delícies del petits, i ha sorprès els grans. El camí de baixada ha estat ample fins que hem agafat un bonic corriol a l’esquerra, que passava pel bell mig del bosc, i que ens ha retornat al GR 172 un tros més enllà d’on l’hem deixat abans.

Ens ha calgut, doncs, tornar enrere, ara sentit Santes Creus, resseguint per baix i per la solana, el sortint del Formigosa que feia un moment havíem carenejat. A mig camí, ens hem aturat a la font de Jovany, famosa per les seves aigües. Massa, potser, ja que no hem pogut omplir gaire les cantimplores, ja que hi havia qui estava omplint garrafes. Seguint novament el GR, hem fet cap al llac de Formigosa que hem vist abans de lluny. Des d’aquí hem desfet el tram inicial de la nostra ruta fins a fer cap de nou a l’església de Sant Jaume. Com que se’ns ha fet tard, hem deixat la pujada al Montagut per a una altra ocasió, i hem tornat a agafar els cotxes per anar a dinar, la majoria a casa.

En resum, una matinal prou completa que ens ha regalat bones panoràmiques i unes raconades plenes de granís inesperades.

FAMÍLIES - MONTAGUT I FORMIGOSA - 15/03/2015

Diumenge 15

DE SANT JAUME DE MONTAGUT AL PUIG FORMIGOSA (Alt Camp)

Organitza: Grup de Muntanya en Família

Nota: la sortida de cap de setmana al Port del Comte ha estat anul·lada per les males condicions de la neu.

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 7 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat