Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - SERRA DELS BUFADORS - 22/11/2015

Diumenge 22

EXCURSIÓ A LA SERRA DELS BUFADORS (Santa Maria de Besora, Osona)

Itinerari: Coll de Beví (908 m) - Turó dels Bufadors (1006 m) - Collet dels Bufadors - Els Bufadors - Retorn per la pista fins al coll de Beví. Distància prevista: 6 km. Desnivell: 230 m. Durada del recorregut a peu: 2 h i 30 min.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER SERRA BUFADORS_GMeF1405 Kb

FAMÍLIES - ESCALADA A LA FACU - 07/11/2015

56a sortida del Grup de Muntanya en Família. Avui 7 de novembre de 2015 hem tornat a la Facu per fer una jornada matinal d'escalada, com ja vam fer els mesos de maig dels anys 2012 i 2014, amb l'ajuda dels nostres amics i amigues del GEAM (Grup d'Escalada i Alta Muntanya). En aquesta ocasió, la Marta Pallarès, la Rosa López, l'Àngel Vedo, el Jordi Lozada, el Jordi Vidal i la Chelo ens han equipat 4 vies perquè poguéssim anar escalant tot el matí sense parar. Comptant-nos a tots, hem estat 20 participants, d'entre els quals, 8 menors.

Ens hem trobat al pàrquing del Mc Donald's de Vilanova a 2/4 de 10 del matí i hem marxat poc després cap al peu de la Facu, on hem trobat els nostres amics escaladors del GEAM. Hem caminat una estona per una plana i després per un sender i una tartera que ens han conduït fins al peu mateix de la paret calcària.

La Marta ens ha fet una explicació sobre què és l'escalada i sobre el material que faríem servir, mentre la resta equipaven les vies. Acabat el "brífing", tots els menuts escaladors s'han posat el casc i l'arnés i més aviat que tard han començat a enfilar-se per itineraris d'una dificultat de fins a V+.

Els nostres nens i nenes ens han deixat bocabadats veient-los enfilar-se amb tanta facilitat per la rugositat de la paret fins a una alçada de 25 metres, des d'on es veia un bon panorama de la comarca. Els pares i mares no hem parat de fer fotos des de baix, i més tard alguns s'han atrevit a enfilar-se per alguna de les vies.

Prop de les 2 del migdia hem desequipat les vies i hem tornat cap als cotxes, contents i satisfets d'haver passat un matí d'escalada a la Facu.

FAMÍLIES - ESCALADA A LA FACU - 07/11/2015

Dissabte 7

JORNADA MATINAL D'ESCALADA A LA FACU (Canyelles), amb monitors del Grup d'Escalada i Alta Muntanya (GEAM).

Organitza: Grup de Muntanya en Família, amb el suport del GEAM

FAMÍLIES - VALL DEL RIU GLORIETA - 25/10/2015

55a sortida del Grup de Muntanya en Família, novament a les Muntanyes de Prades, concretament a la vall del riu Glorieta, prop d'Alcover. Hem estat 60 excursionistes (29 dels quals menors). En anteriors ocasions ja havíem visitat les Muntanyes de Prades. Recordeu l'excursió als avencs de la Febró, el novembre de 2010, o bé  l'ascensió al tossal de la Baltasana, el febrer de 2012.

Hem sortit de Vilanova per la C-32 i hem continuat cap al sud per l'AP-7 fins a Reus i per la C-14 fins a Alcover, on hem pres la pista forestal de l'ermita de la Pietat fins a l'Àrea Recreativa del Mas de Forès, on hem aparcat els vehicles. Els colors de la tardor eren ja intensos en els plàtans que flanquejaven l'edifici del molí i el rec d'aigua. A l'Àrea Recreativa, hi hem trobat voluntaris de l’Associació per a la Conservació dels Ecosistemes Naturals que preparaven un esmorzar per a les persones que participarien aquell matí en les tasques de neteja i desbrossament a l’entorn de la Centraleta-Niu de l’Àliga, promogudes per la Diputació de Tarragona i la Caixa. Han quedat parats de veure'ns arribar, pensant-se que érem voluntaris que els anàvem a ajudar.

Hem esmorzat prop d'uns gronxadors i del grup de voluntaris i després d'una breu explicació de la ruta i de la presentació de noves famílies, han sortit els dos grups: el de l'Opció Menuts i el de l'Opció General.

L'Opció Menuts ha pres el PR C-20, un sender que seguia la riba esquerra del riu Glorieta a certa altitud. En el seu camí, han trobat el mas Pere Miranda i els masos (o el que en queda) del Xarrumba i de Camaprim, on han fet una parada i on han fet passar tothom per sota una porteta fabricada amb una soca retorçada. Després han continuat cap als Molins Nous, que han superat per uns graons arrambats a la façana nord, per emprendre la baixada per un sender costerut que els ha conduït fins al gorg i el saltant d'aigua del Niu de l’Àliga, un indret paradisíac on s'han estat una estona. Després han travessat el riu i han pres la pista forestal que els ha dut novament fins al mas de Forès.

L'Opció General, des de l'Àrea Recreativa, ha baixat a travessar el riu i ha passat a tocar de l'esplèndid i antiquíssim mas de Mont-ravà, amb torres medievals adossades al conjunt. Aviat han pres un sender pujador que els ha dut a travessar els boscos de la Picossa. El pendent ha estat continuat i han suat de valent. Després d'un parell de reagrupaments, els excursionistes han arribat al capdamunt de l'altiplà on han localitzat una balconada oberta sobre les ruïnes de l'església de les Virtuts, situades sobre un esperó rocós espectacular, penjat sobre la vall del Glorieta. El vessant de la muntanya era tacada de colors de tardor. Visitades les restes del temple, han acabat de pujar fins al pla de lo Tossal i han caminat una estona a la ratlla dels set-cents metres. Aviat, però, han emprès la llarga baixada que els ha dut fins al mas de Tinet i el mas del Joan Bo. Travessat el riu Glorieta, només ha calgut anar baixant uns minuts fins als Molins Nous i el Niu de l’Àliga, on han fet una parada més curta del previst per recuperar temps. La baixada també l'han feta per la pista forestal per on ha descendit el grup de l'Opció Menuts.

Hem dinat tots plegats a l'Àrea Recreativa del Mas de Forès, a l'empara del gran edifici del molí paperer. Hem tingut la visita d'un representant de la Diputació de Tarragona que ens ha regalat a cada família un cartell divulgatiu sobre les espècies que viuen a les aigües del riu Glorieta i altra informació interessant. Abans de marxar, ens hem fet la foto de grup, la qual ha donat per acabada aquesta excursió plenament tardorenca.

Podeu veure l'àlbum de fotos, obra de diversos membres del GMeF, clicant la imatge superior.

FAMÍLIES - VALL DEL RIU GLORIETA - 25/10/2015

Diumenge 25 d'octubre

LA VALL DEL RIU GLORIETA I EL GORG DEL NIU DE L'ÀLIGA (Muntanyes de Prades)

Opció General: Mas de Forès (270 m) - Ermita de les Virtuts (575 m) - Pla de lo Tossal (690 m) - Niu de l’Àliga (440 m) - Mas de Forès (270 m). Desnivell: 550 m. Longitud: 9,5 km.

Opció Menuts: Mas de Forès (270 m) - PR C-20 - Molins Nous (450 m) - Niu de l’Àliga (440 m) - Mas de Forès (270 m). Desnivell: 250 m. Longitud: 6,5 km.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ GLORIETA_GMeF960 Kb

FAMÍLIES - CAMINS DEL MONTGRÍ - 20/09/2015

54a sortida del Grup de Muntanya en Família i primera excursió després de la parada de l´estiu. El repte començava per omplir l'autocar de 55 places i gairebé ho aconseguim. Hem estat un total de 55 excursionistes (26 dels quals menors), 51 dels quals hem viatjat amb l'autocar i 4 que hem trobat directament a l'Estartit.

Sortim de Vilanova amb retard, sobre les 8 del matí, i arribem a l'Estartit que ja són les 11, per sobre de l'horari previst, així que, sense entretenir-nos gaire i dirigint-nos al punt de sortida comencem l´itinerari tot enfilant-nos directament cap al puig de Rocamaura.

L'esforç d'aquesta forta pujada s'ha vist sobradament compensada per l'esmorzar i unes vistes espectaculars del pla de Torroella i tot el que l'envolta. Temps necessari per descansar, vista carregada i comencem a baixar per continuar tots junts, passant per un bonic mas (la Torre Ponça) i ascendint i passant per un espai inhòspit i solitari que ens ofereix una perspectiva inèdita del Montplà i el mar de fons. La calor estreny i més d'un ja té al cap la caleta on està previst que ens banyem.

Aviat arribem a l´altiplà del puig Torró, on trobem l´indicador que assenyala la preuada “Cala Pedrosa”, destí de l'Opció Menuts, així que aquí ens separem i la resta continuem  entre pinedes i un corriol pedregós que ens durà  fins a la “Cala Ferriol”. Anem justets de temps, però això no ens impedeix gaudir d'aquest racó esplèndid, fer un petit mos i remullar-nos una mica els peus. Continuem la marxa per un sender local i una forta pujada que ens posa a prova les nostres forces. Finalment arribem a un fantàstic penya-segat, per culminar el descens fins a la cala Pedrosa. Ens retrobem amb el grup de l'Opció Menuts i directes cap a l'aigua, no ens podem esperar! Dinem entre remullada i remullada, sort que el temps ens acompanya, ja que l'aigua està gelada.

Un cop dinats, remullats i fresquets, la foto de grup i camí de tornada tot remuntant el barranc de la Pedrosa que ens portarà fins a la pista asfaltada on hem iniciat l'itinerari. Tot i haver previst una altra opció, per anar a visitar el cap de la Barra, decidim retornar cap a l'Estartit amb l'objectiu de respectar l'hora de sortida prevista amb l'autocar.

De tornada i abans de pujar a l'autocar, encara som a temps de fer un geladet, aigua o cafè, i contents de poder descansar i deixar que ens portin.

A la carretera, hem trobat un vehicle avariat i molta cua, i hem arribat molt tard a casa. Ha estat un diumenge molt atapeït, però que ha donat per a molt. Hem gaudit d'un sol esplèndid, d'un paisatge increïble i d'unes aigües immillorables. Ens caldrà descansar i a recordar!!!!!

FAMÍLIES - CAMINS DEL MONTGRÍ - 20/09/2015

Diumenge 20 de setembre

CAMINS DEL PARC NATURAL DEL MONTGRÍ, LES ILLES MEDES I EL BAIX TER

De l'Estartit al turó de Roca Maura (225 m), la torre Ponça, el puig Torró (171 m), la cala Farriol, la cala Pedrosa i l'Estartit. Desplaçament amb autocar.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER_CALES_MONTGRÍ_GMeF1200 Kb

FAMÍLIES - ACAMPADA D'ESTIU - 7-10/08/2015

53a sortida del Grup de Muntanya en Família i II Acampada que organitzem, entre els dies 7 i 10 d’agost de 2015. Enguany, l’hem feta al Pallars Sobirà, concretament al Nou Càmping, situat a la Guingueta d’Àneu.

Divendres 7 d’agost. Hem estat un total de 64 excursionistes, una bona part dels quals hem sortit de Vilanova i hem parat a esmorzar a l’àrea de lleure del congost de Collegats. Un cop al càmping, hem muntat tendes i ens hem desplaçat fins al proper pantà de la Torrassa, on hem estat hores remant i banyant-nos. Al vespre, hem sopat a les nostres tendes i hem planificat l’excursió de demà.

Dissabte 8 d’agost. Toquen diana a les 7 del matí, però el temps està molt rúfol i aviat comença a ploure. Per tant, ajornem la sortida i esperem que el temps millori. A la primera ullada, hem sortit del campament i hem enfilat la carretera d’Esterri, per trencar cap a Espot. Del pàrquing del Parc, hem sortit en fila índia, en una una coloraina d’anoracs i jerseis que anaven seguint el riu de Sant Nicolau. Anaven caient gotes, però hem arribat a l'estany de Sant Maurici sense novetats remarcables. La meteorologia no ens ha deixat fer el tomb al llac, com havíem previst. Fent les fotos de grup, ja hem sentit els trons com s’anaven acostant i aviat hem emprès el retorn pel mateix camí. Al cap de cosa d’un quart d’hora, ha començat a ploure, i la pluja s’ha convertit en una forta tempesta que ens ha caigut a sobre amb tota la fúria, però el grup ha continuat descendint. Quan hem arribat al pàrquing el temporal ja havia amainat. Hem dinat al càmping. A la tarda, hem volgut baixar fins a Esterri d’Àneu per visitar l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu, situat a Casa Gassia, una antiga propietat ramadera instal·lada en un extrem de la població on es pot conèixer el sistema de vida de les generacions pirinenques de fa dècades. La visita comença amb un audiovisual i continua fent una visita completa a tota la casa. També ho hem aprofitat per comprar els ingredients del sopar comunitari d’aquest vespre. De retorn al càmping, hem parat una llarguíssima taula que hem omplert d’amanides, carn a la brasa i una plata de ceps que algú ha anat trobant aquest matí prop d’Espot. Després de la reunió nocturna habitual i de planificar la sortida de demà -que hem canviat per qüestions logístiques i d’accés- hem anat tots a dormir.

Diumenge 9 d’agost. Un grup ha sortit més d’hora per anar fins a prop del port de la Bonaigua i enfilar el camí dels estanys de Gerber. Quan han aparcat els cotxes i n’han baixat, hi havia boira i hi feia un fred que pelava. S’han hagut de tapar amb tot el que portaven i començar la caminada, que els ha dut per diversos estanys i bellíssims paisatges d’alta muntanya. La resta del grup, ha sortit després cap al refugi del Gerdar, on han pres el camí que els ha dut fins a la impressionant cascada de Gerber. Pel camí, han anat trobant una bona quantitat de ceps, que més tard han cuinat per complementar el sopar. A la tarda, tant la canalla com els adults s’ho ha passat d’allò més bé a la piscina o bé a la sala de jocs. Al vespre, cadascú ha sopat a la seva tenda i després s’ha fet la darrera trobada nocturna.

Dilluns 10 d’agost. Algunes famílies ja han enfilat la carretera per continuar amb les seves vacances, i la resta han passat el matí a la piscina o a la terrasseta del bar, on molts han acabat dinant-hi, en un àpat comunitari que ha servit per acomiadar aquesta reeixida II Acampada del Grup de Muntanya en Família.

Si voleu veure un recull de fotos de l'acampada, cliqueu la imatge superior esquerra.

FAMÍLIES - ACAMPADA D'ESTIU - 7-10/08/2015

Del 7 al 10 d’agost

II ACAMPADA D’ESTIU del GMeF a la Guingueta d’Àneu (Pallars Sobirà)

Divendres 7: instal·lació del campament i activitats aquàtiques al pantà de la Torrassa

Dissabte 8: excursió pel llac de Sant Maurici i sopar col·lectiu

Diumenge 9: matí, estany de la Gola, els Tres Estanys i pic de la Coma del Forn; tarda turística

Dilluns 10: desmuntatge del campament, ràfting (qui ho vulgui) i tornada

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 6 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat