Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - PIC DE L'ÀLIGA - 20/12/2015

58a sortida del Grup de Muntanya en Família. Com els darrers anys, avui hem pujat a un cim proper per deixar-hi el pessebre elaborat pels nostres nens i nenes del GMeF. En aquest cas, es tracta del pessebre fet amb pinyes de pi i altres materials que vam muntar el passat divendres 11 de desembre.

Enguany hem pujat al pic de l'Àliga, una talaia comarcal situada sobre el poble de Canyelles, a 460 metres d'altitud. Hem estat 38 excursionistes (18 dels quals menors) que hi hem pujat.

Ens hem trobat tots al Casal de Canyelles per esmorzar i hem pogut veure amb detall l'espectacular pessebre que hi han muntat, amb figuretes que es movien, aigua per tot arreu, una munió de cases de tots els estils i fins i tot un volcà traient fun i una cordada d'escaladors enfilant-se per una paret.

Abans de sortir, el Francesc ens ha fet un avançament de l'excursió i alguns advertiments per tenir en compte. Seguidament, tot el grup ha sortir del poble pel fons del torrent del Pla del Bosc. H havia humitat i el cel estava ben tapat i gris. El sender ens ha dut fins al mas Rossell i, per un altre camí, hem passat a tocar de cal Muntaner. A partir d'aquest punt, hem començat a pujar per un senderó que anava seguint un fondal. El paisatge era de roca calcària, margallons, pinedes de pi blanc amb sotabosc de romaní i carç.

Finalment hem arribat a la Carrerada, just per sota el cim de l'Àliga. Allà hem fet un reagrupament i hem trobat els portadors del pessebre (enguany l'hem pujat fins aquí amb un vehicle perquè era impossible de traginar), que ens l'han lliurat perquè els col·loquéssim al cim. Tota la corrua de caminaires ha pujat fins al punt més alt mentre alguns tallaven els torrons i altres situaven el pessebre davant el vèrtex geodèsic del pic de l'Àliga. Després de la foto de grup, ens hem menjat els torrons (que han desaparegut en tres minuts).

En acabat, el grup de l'Opció Menuts ha emprès el camí de tornada, pel mateix recorregut de pujada, i la resta han anat fins al turó de les Tres Partions (435 m) per baixar per un tarteram fins al coll de cal Deus. Del coll, han baixat una mica més per fer una marrada que els ha situat a frec de la urbanització Les Palmeres i després han recorregut un tram de pista i senders fins a cal Simó, i han fet els darrers metres per una pista asfaltada molt còmode que els ha deixat, novament, a Canyelles.

FAMÍLIES - PIC DE L'ÀLIGA - 20/12/2015

Diumenge 20

PUJADA DEL PESSEBRE AL PIC DE L'ÀLIGA des de Canyelles

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ PIC DE L'ÀLIGA_GMeF841 Kb

FAMÍLIES - TALLER FIGURETES - 11/12/2015

El divendres 11 de desembre hem fet el nostre 4t taller de figuretes de pessebre amb un bon grup de nens, nenes, mares i pares que s'han reunit a la segona planta del local social de l'entitat. En aquesta ocasió, hem utilitzat com a material principal pinyes de pi, complementades amb altres materials, com ara roba, pintura, filferro, etc.

Mentre una bona colla treballava al pis de dalt, un grup de pares i mares muntaven el pessebre de l'entitat al vestíbul del primer pis, que enguany té la particularitat de tenir una via ferrada que puja per una paret molt vertical de suro (suro recollit el desembre de 2012 a la serra del Corredor). El caganer, que de seguida ha volgut grimpar per la via ferrada, un cop a dalt no ha gosat a baixar i s'ha quedat atrapat al cim de la muntanya. Encara hi deu ser!

A la sala del segon pis s'han anat elaborant figuretes de tota mena: àngels, camells, ovelles, pastors, reis, galls, el naixement, un caganer contundent, el ja clàssic pescador de melena espessa i fins i tot un ratolí menut. Posteriorment, les figuretes s'han anat enganxant sobre una base per poder-les agrupar i traginar amb més facilitat.

Un treball excel·lent amb l'objectiu de passar una estona instructiva i fantasiosa per, dies després, instal·lar el pessebre al cim del puig de l'Àliga.

Recordem aquí que l'any 2012 vam fer les figuretes amb plastilina, que vam pujar fins a la Casa Alta; el 2013, amb còdols recollits al Montsant, que vam pujar fins al castell d'Olivella, i l'any passat, amb taps de suro, que vam situar a la Creu de la Talaia.

FAMÍLIES - TALLER FIGURETES - 11/12/2015

Divendres 11, a les 7 del vespre, al local social

TALLER DE MUNTATGE DE FIGURETES DE PESSEBRE amb pinyes i altres materials

Aquest pessebre serà pujat i instal·lat al pic de l'Àliga el proper 20 de desembre.

L'any 2012 vam fer les figuretes amb plastilina, que vam pujar fins a la Casa Alta; el 2013, amb còdols recollits al Montsant, que vam pujar fins al castell d'Olivella, i l'any passat, amb taps de suro, que vam situar a la Creu de la Talaia.

FAMÍLIES - SERRA DELS BUFADORS - 22/11/2015

57a sortida del Grup de Muntanya en Família

UN INDRET MÀGIC I ESPECTACULAR

43 excursionistes del Grup de Muntanya en família vam vèncer la mandra i les fortes previsions de fred per al diumenge 22 de novembre de 2015.

Sortíem, com sempre, força puntuals amb cotxes particulars cap a Santa Maria de Besora. Allí ens esperava una zona d'esbarjo ben bonica per als més petits que, mentre esmorzaven, podien jugar a futbol i gronxar-se desafiant els 3 graus de temperatura que tallaven l'ambient. Els adults van trobar un confort momentani en un petit local on van prendre un cafetó. Un cop fetes les explicacions inicials, vam tornar a reprendre el viatge, aquesta vegada per una pista forestal asfaltada fins al coll de Beví.

El fred que s'havia anunciat es va fer present, però això no va impedir que ens costés trobar aparcament en la zona del coll. Ben abrigats, vam començar a enfilar-nos d'un en un cap a la carena, per un sender que s'endinsava per una fageda espectacular. Tots els sentits ben desperts més la bona companyia feien vèncer l'encarcarament inicial.

Una vegada a la carena el paisatge canvia molt. A la banda sud de la serra dels Bufadors un penya-segat cau fins la pista que emprendrem de tornada, prats, boscos i a la llunyania el castell i el poble de Santa Maria. A la banda nord un Pirineu llunyà ens saludava amb el primer enfarinament de la temporada. Més a la vora el terme del Baiés en una escena típicament osonenca.

En un tres i no res vam ser al cim (que s'hi arriba de manera gairebé imperceptible) i vam començar el descens fins a topar-nos de ple amb un racó de món màgic. És un espai únic que l'has d'anar a gaudir expressament. Assaborir els seus colors, la llum, els racons que s'endinsen a les entranyes de la roca, la catifa de fulles, la molsa de les pedres, els arbres caiguts, tot! tot! un plaer pel cos i l'ànima!

Més d'una hora vam poder explorar aquest indret fabulós. Com que la gana apretava i el sol semblava que ens volia alegrar el dia, vam seguir la baixada fins a trobar un prat on vam dinar i on vam poder reposar forces, jugar amb troncs i cabanes, fer alguna petita becaina i xerrar recordant batalles de temps passats!

Quan el sol va començar a acomiadar-se vam seguir la pista forestal fins a retornar al punt d'origen de l'excursió. Va ser just al moment d'acomiadar-nos quan vam entendre que els cotxes aparcats de bon matí eren dels membres de la Secció de Muntanya. En vam trobar una bona colla, companys de la Talaia que van compartir les meravelles que havien trobat en una excursió més extensa i llarga que la nostra però que també passava per gaudir de la magnífica serra dels Bufadors!

I com tantes d'altres vegades... cap a Vilanova falta gent! El record dels bons moments compartits i d'un espai únic ja són inesborrables en el nostre record!

FAMÍLIES - SERRA DELS BUFADORS - 22/11/2015

Diumenge 22

EXCURSIÓ A LA SERRA DELS BUFADORS (Santa Maria de Besora, Osona)

Itinerari: Coll de Beví (908 m) - Turó dels Bufadors (1006 m) - Collet dels Bufadors - Els Bufadors - Retorn per la pista fins al coll de Beví. Distància prevista: 6 km. Desnivell: 230 m. Durada del recorregut a peu: 2 h i 30 min.

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER SERRA BUFADORS_GMeF1405 Kb

FAMÍLIES - ESCALADA A LA FACU - 07/11/2015

56a sortida del Grup de Muntanya en Família. Avui 7 de novembre de 2015 hem tornat a la Facu per fer una jornada matinal d'escalada, com ja vam fer els mesos de maig dels anys 2012 i 2014, amb l'ajuda dels nostres amics i amigues del GEAM (Grup d'Escalada i Alta Muntanya). En aquesta ocasió, la Marta Pallarès, la Rosa López, l'Àngel Vedo, el Jordi Lozada, el Jordi Vidal i la Chelo ens han equipat 4 vies perquè poguéssim anar escalant tot el matí sense parar. Comptant-nos a tots, hem estat 20 participants, d'entre els quals, 8 menors.

Ens hem trobat al pàrquing del Mc Donald's de Vilanova a 2/4 de 10 del matí i hem marxat poc després cap al peu de la Facu, on hem trobat els nostres amics escaladors del GEAM. Hem caminat una estona per una plana i després per un sender i una tartera que ens han conduït fins al peu mateix de la paret calcària.

La Marta ens ha fet una explicació sobre què és l'escalada i sobre el material que faríem servir, mentre la resta equipaven les vies. Acabat el "brífing", tots els menuts escaladors s'han posat el casc i l'arnés i més aviat que tard han començat a enfilar-se per itineraris d'una dificultat de fins a V+.

Els nostres nens i nenes ens han deixat bocabadats veient-los enfilar-se amb tanta facilitat per la rugositat de la paret fins a una alçada de 25 metres, des d'on es veia un bon panorama de la comarca. Els pares i mares no hem parat de fer fotos des de baix, i més tard alguns s'han atrevit a enfilar-se per alguna de les vies.

Prop de les 2 del migdia hem desequipat les vies i hem tornat cap als cotxes, contents i satisfets d'haver passat un matí d'escalada a la Facu.

FAMÍLIES - ESCALADA A LA FACU - 07/11/2015

Dissabte 7

JORNADA MATINAL D'ESCALADA A LA FACU (Canyelles), amb monitors del Grup d'Escalada i Alta Muntanya (GEAM).

Organitza: Grup de Muntanya en Família, amb el suport del GEAM

FAMÍLIES - VALL DEL RIU GLORIETA - 25/10/2015

55a sortida del Grup de Muntanya en Família, novament a les Muntanyes de Prades, concretament a la vall del riu Glorieta, prop d'Alcover. Hem estat 60 excursionistes (29 dels quals menors). En anteriors ocasions ja havíem visitat les Muntanyes de Prades. Recordeu l'excursió als avencs de la Febró, el novembre de 2010, o bé  l'ascensió al tossal de la Baltasana, el febrer de 2012.

Hem sortit de Vilanova per la C-32 i hem continuat cap al sud per l'AP-7 fins a Reus i per la C-14 fins a Alcover, on hem pres la pista forestal de l'ermita de la Pietat fins a l'Àrea Recreativa del Mas de Forès, on hem aparcat els vehicles. Els colors de la tardor eren ja intensos en els plàtans que flanquejaven l'edifici del molí i el rec d'aigua. A l'Àrea Recreativa, hi hem trobat voluntaris de l’Associació per a la Conservació dels Ecosistemes Naturals que preparaven un esmorzar per a les persones que participarien aquell matí en les tasques de neteja i desbrossament a l’entorn de la Centraleta-Niu de l’Àliga, promogudes per la Diputació de Tarragona i la Caixa. Han quedat parats de veure'ns arribar, pensant-se que érem voluntaris que els anàvem a ajudar.

Hem esmorzat prop d'uns gronxadors i del grup de voluntaris i després d'una breu explicació de la ruta i de la presentació de noves famílies, han sortit els dos grups: el de l'Opció Menuts i el de l'Opció General.

L'Opció Menuts ha pres el PR C-20, un sender que seguia la riba esquerra del riu Glorieta a certa altitud. En el seu camí, han trobat el mas Pere Miranda i els masos (o el que en queda) del Xarrumba i de Camaprim, on han fet una parada i on han fet passar tothom per sota una porteta fabricada amb una soca retorçada. Després han continuat cap als Molins Nous, que han superat per uns graons arrambats a la façana nord, per emprendre la baixada per un sender costerut que els ha conduït fins al gorg i el saltant d'aigua del Niu de l’Àliga, un indret paradisíac on s'han estat una estona. Després han travessat el riu i han pres la pista forestal que els ha dut novament fins al mas de Forès.

L'Opció General, des de l'Àrea Recreativa, ha baixat a travessar el riu i ha passat a tocar de l'esplèndid i antiquíssim mas de Mont-ravà, amb torres medievals adossades al conjunt. Aviat han pres un sender pujador que els ha dut a travessar els boscos de la Picossa. El pendent ha estat continuat i han suat de valent. Després d'un parell de reagrupaments, els excursionistes han arribat al capdamunt de l'altiplà on han localitzat una balconada oberta sobre les ruïnes de l'església de les Virtuts, situades sobre un esperó rocós espectacular, penjat sobre la vall del Glorieta. El vessant de la muntanya era tacada de colors de tardor. Visitades les restes del temple, han acabat de pujar fins al pla de lo Tossal i han caminat una estona a la ratlla dels set-cents metres. Aviat, però, han emprès la llarga baixada que els ha dut fins al mas de Tinet i el mas del Joan Bo. Travessat el riu Glorieta, només ha calgut anar baixant uns minuts fins als Molins Nous i el Niu de l’Àliga, on han fet una parada més curta del previst per recuperar temps. La baixada també l'han feta per la pista forestal per on ha descendit el grup de l'Opció Menuts.

Hem dinat tots plegats a l'Àrea Recreativa del Mas de Forès, a l'empara del gran edifici del molí paperer. Hem tingut la visita d'un representant de la Diputació de Tarragona que ens ha regalat a cada família un cartell divulgatiu sobre les espècies que viuen a les aigües del riu Glorieta i altra informació interessant. Abans de marxar, ens hem fet la foto de grup, la qual ha donat per acabada aquesta excursió plenament tardorenca.

Podeu veure l'àlbum de fotos, obra de diversos membres del GMeF, clicant la imatge superior.

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 5 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat