Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - MERCADET 2a MÀ - 19/02/2016

Divendres 19, de 7 a 9 del vespre, al segon pis del local social

II MERCADET DE 2a MÀ DEL GMeF

El segon Mercadet ha començat a primera hora de la tarda a través del grup de whatsaap del GMeF, on la M. Rosa Dagà, coordinadora del mercadet, ha proposat que qui tingués peces per vendre n'enviés fotografies amb una petita descripció. De seguida s'hi han anunciat tota mena d'articles: botes de muntanya, anoracs, pantalons, bicicletes, sabatilles esportives, patins, cadiretes per a vehicles, cascos d'esquí, descansos, guants, pantalons, sacs de dormir... fint i tot uns portaalforges nous de trinca.

A les 7 del vespre puntualment les famílies han començat a portar el material al segon pis de la Talaia, on ha quedat exposat damunt d'unes taules. A cada peça hi havia el nom, el preu i el propietari o propietària. Així, qui volia comprar alguna cosa, ja sabia quant valia i a qui li havia d'abonar. Pràctic i ràpid.

Algunes peces han volat. D'altres, han quedat exposades tot el vespre. La setmana següent, també s'ha obert el mercadet . Concretament, el dimecres 24 i el divendres 26 al vespre.

Un cop finalitzat, tothom ha pogut anar a recollir les peces que no han estat venudes.

Aquí podeu veure'n algunes imatges.

FAMÍLIES - GUARNIMENTS CARNAVAL - 29/01/2016

Divendres 29, a partir de les 7 del vespre, al carrer del Comerç

COL·LOCACIÓ DELS GUARNIMENTS DE CARNAVAL

Elaborats en el taller de guarniments de Carnaval del 22/01/2016

FAMÍLIES - EXCURSIÓ PER VALLVIDRERA - 24/01/2016

59a sortida del Grup de Muntanya en Família, en aquesta ocasió a la zona de Vallvidrera, situada al vessant nord i al carener de la serra de Collserola. Hem estat 80 participants, d'entre els quals 37 menors.

No anàvem a la serra de Collserola des de la 13a sortida del GMeF, el novembre de l'any 2011, en què vam fer una excursió des de can Borrell passant per l'ermita de Sant Medir i el coll d'Erola.

Aquesta vegada ens hi hem desplaçat amb transport públic. A dos quarts de nou del matí érem una gentada comprant bitllets i entrant a l'andana de l'estació de Vilanova i hem omplert més d'un vagó. Durant el trajecte hem anat esmorzant, alguns amb el bot de vi i tot! Hem baixat del tren al passeig de Gràcia i hem sortit a l'exterior per desplaçar-nos per la rambla de Catalunya fins a l'estació de Provença dels Ferrocarrils de la Generalitat. La veritat és que veure tants excursionistes amb motxilles i bastons caminant pels carrers de Barcelona feia patxoca.

Un cop al tren dels FGC, els que han fet l'Opció Menuts han baixat a la parada Peu del Funicular, per agafar l'ídem i pujar fins a l'estació Vallvidrera Superior. Tot plegat, ha estat molt emocionant. Des d'allà, han caminat una estona pels carrers de Vallvidrera i després han pujat fins al peu de la torre de Collserola, des d'on han baixat fins a la font de la Budellera, situada al fons d'un torrent.

La resta de la colla, ha continuat amb el tren fins a la propera estació Baixador de Vallvidrera. Travessada la carretera, han enfilat un carreró per anar a buscar el camí que els ha dut fins al pantà de Vallvidrera, un indret de gran bellesa i una bona sorpresa per a la majoria. Hi han fet un reagrupament per esperar els que han anat a fer un riu i un cafetó en un bar proper. Un cop reagrupats, han continuat pel fons del torrent de l'Espinagosa fins a la font del mateix nom, on alguns s'han tret alguna capa de roba. Tot i que el dia ha estat grisós i en algun punt bufava el vent, a les pujades se suava de valent.

Aviat han pres contacte amb la zona urbanitzada de Vallvidrera, que han anat travessant fent una llarga corrua. A la plaça de Vallvidrera, han travessat la carretera i han enfilat un tram d'escales fins a l'estació Vallvidrera Superior, on els Menuts han iniciat una estona abans el seu itinerari. El grup ha entrat a l'estació modernista per sortir a la balconada del funicular i veure la ciutat de Barcelona, sota un tèl de boira i fum que no deixava apreciar-ne gaires detalls.

La ruta ha continuat per sota la torre de Collserola i fins a la font de la Budellera, on han trobat el grup de l'Opció Menuts, fet que han aprofitat per fer la foto de grup. Al cap d'una estona, han continuat l'itinerari per la part baixa de la Budellera i s'han enfilat fins a la font del Canet, on han trobat un parell d'arbres catalogats: un pi altíssim i una alzina surera molt robusta.

El grup ha continuat per un sender fins a un camí que flanquejava el torrent d'en Cardona i aviat ha connectat amb la pista que els ha baixat fins a Vil·la Joana i, poc més enllà, l'àrea de lleure de Santa Maria de Vallvidrera, on tot el grup ha dinat a les taules de fusta habilitades per a aquesta finalitat, mentre alguns nens s'ho passaven bomba baixant per uns tobogans naturals de terra. Alguns pantalons han quedat d'un altre color per sempre.

Hem tornat cap al Baixador de Vallvidrera deixant algunes famílies al bar-restaurant, esperant encara el dinar. La tornada amb els trens ha estat plàcida i distesa.

Podeu veure'n algunes fotografies clicant aquest enllaç.

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ VALLVIDRERA_GMeF1988 Kb

FAMÍLIES - TALLER GUARNIMENTS CARNAVAL - 22/01/2016

Avui divendres 22 de gener hem fet un nou taller de guarniments de Carnaval al segon pis del local de la Talaia.

Ens hi hem aplegat alguns pares i mares i una bona colla de nens i nenes per elaborar uns caramels que penjarem divendres vinent al llarg del carrer del Comerç perquè s'hi estiguin durant tot el Carnaval.

Primer calia anar rebregant paper de diari per fer el farciment dels caramels, cosa que han fet uns quants dels components del taller que han quedat amb les mans ben negres de la tinta dels diaris. Mentrestant, altres anaven preparant els plàstics per embolicar-los, les cintes adhesives i els cordills per penjar-los.

La feina ha estat molt participativa i amb un parell d'horetes s'han elaborat més de 120 caramels que s'han anat col·locant en una dotzena de tires de cordill que han quedat preparades per col·locar-les al carrer.

Enguany, també aprofitarem les carasses que van pintar els nostres nens i nenes l'any passat i que vam plastificar per penjar-les a la intempèrie. Les carasses aniran intercalades amb els caramels.

Segur que quedaran molt bé i que el carrer lluirà molt durant les festes de Carnaval!

FAMÍLIES - PIC DE L'ÀLIGA - 20/12/2015

58a sortida del Grup de Muntanya en Família. Com els darrers anys, avui hem pujat a un cim proper per deixar-hi el pessebre elaborat pels nostres nens i nenes del GMeF. En aquest cas, es tracta del pessebre fet amb pinyes de pi i altres materials que vam muntar el passat divendres 11 de desembre.

Enguany hem pujat al pic de l'Àliga, una talaia comarcal situada sobre el poble de Canyelles, a 460 metres d'altitud. Hem estat 38 excursionistes (18 dels quals menors) que hi hem pujat.

Ens hem trobat tots al Casal de Canyelles per esmorzar i hem pogut veure amb detall l'espectacular pessebre que hi han muntat, amb figuretes que es movien, aigua per tot arreu, una munió de cases de tots els estils i fins i tot un volcà traient fun i una cordada d'escaladors enfilant-se per una paret.

Abans de sortir, el Francesc ens ha fet un avançament de l'excursió i alguns advertiments per tenir en compte. Seguidament, tot el grup ha sortir del poble pel fons del torrent del Pla del Bosc. H havia humitat i el cel estava ben tapat i gris. El sender ens ha dut fins al mas Rossell i, per un altre camí, hem passat a tocar de cal Muntaner. A partir d'aquest punt, hem començat a pujar per un senderó que anava seguint un fondal. El paisatge era de roca calcària, margallons, pinedes de pi blanc amb sotabosc de romaní i carç.

Finalment hem arribat a la Carrerada, just per sota el cim de l'Àliga. Allà hem fet un reagrupament i hem trobat els portadors del pessebre (enguany l'hem pujat fins aquí amb un vehicle perquè era impossible de traginar), que ens l'han lliurat perquè els col·loquéssim al cim. Tota la corrua de caminaires ha pujat fins al punt més alt mentre alguns tallaven els torrons i altres situaven el pessebre davant el vèrtex geodèsic del pic de l'Àliga. Després de la foto de grup, ens hem menjat els torrons (que han desaparegut en tres minuts).

En acabat, el grup de l'Opció Menuts ha emprès el camí de tornada, pel mateix recorregut de pujada, i la resta han anat fins al turó de les Tres Partions (435 m) per baixar per un tarteram fins al coll de cal Deus. Del coll, han baixat una mica més per fer una marrada que els ha situat a frec de la urbanització Les Palmeres i després han recorregut un tram de pista i senders fins a cal Simó, i han fet els darrers metres per una pista asfaltada molt còmode que els ha deixat, novament, a Canyelles.

FAMÍLIES - PIC DE L'ÀLIGA - 20/12/2015

Diumenge 20

PUJADA DEL PESSEBRE AL PIC DE L'ÀLIGA des de Canyelles

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ PIC DE L'ÀLIGA_GMeF841 Kb

FAMÍLIES - TALLER FIGURETES - 11/12/2015

El divendres 11 de desembre hem fet el nostre 4t taller de figuretes de pessebre amb un bon grup de nens, nenes, mares i pares que s'han reunit a la segona planta del local social de l'entitat. En aquesta ocasió, hem utilitzat com a material principal pinyes de pi, complementades amb altres materials, com ara roba, pintura, filferro, etc.

Mentre una bona colla treballava al pis de dalt, un grup de pares i mares muntaven el pessebre de l'entitat al vestíbul del primer pis, que enguany té la particularitat de tenir una via ferrada que puja per una paret molt vertical de suro (suro recollit el desembre de 2012 a la serra del Corredor). El caganer, que de seguida ha volgut grimpar per la via ferrada, un cop a dalt no ha gosat a baixar i s'ha quedat atrapat al cim de la muntanya. Encara hi deu ser!

A la sala del segon pis s'han anat elaborant figuretes de tota mena: àngels, camells, ovelles, pastors, reis, galls, el naixement, un caganer contundent, el ja clàssic pescador de melena espessa i fins i tot un ratolí menut. Posteriorment, les figuretes s'han anat enganxant sobre una base per poder-les agrupar i traginar amb més facilitat.

Un treball excel·lent amb l'objectiu de passar una estona instructiva i fantasiosa per, dies després, instal·lar el pessebre al cim del puig de l'Àliga.

Recordem aquí que l'any 2012 vam fer les figuretes amb plastilina, que vam pujar fins a la Casa Alta; el 2013, amb còdols recollits al Montsant, que vam pujar fins al castell d'Olivella, i l'any passat, amb taps de suro, que vam situar a la Creu de la Talaia.

FAMÍLIES - TALLER FIGURETES - 11/12/2015

Divendres 11, a les 7 del vespre, al local social

TALLER DE MUNTATGE DE FIGURETES DE PESSEBRE amb pinyes i altres materials

Aquest pessebre serà pujat i instal·lat al pic de l'Àliga el proper 20 de desembre.

L'any 2012 vam fer les figuretes amb plastilina, que vam pujar fins a la Casa Alta; el 2013, amb còdols recollits al Montsant, que vam pujar fins al castell d'Olivella, i l'any passat, amb taps de suro, que vam situar a la Creu de la Talaia.

FAMÍLIES - SERRA DELS BUFADORS - 22/11/2015

57a sortida del Grup de Muntanya en Família

UN INDRET MÀGIC I ESPECTACULAR

43 excursionistes del Grup de Muntanya en família vam vèncer la mandra i les fortes previsions de fred per al diumenge 22 de novembre de 2015.

Sortíem, com sempre, força puntuals amb cotxes particulars cap a Santa Maria de Besora. Allí ens esperava una zona d'esbarjo ben bonica per als més petits que, mentre esmorzaven, podien jugar a futbol i gronxar-se desafiant els 3 graus de temperatura que tallaven l'ambient. Els adults van trobar un confort momentani en un petit local on van prendre un cafetó. Un cop fetes les explicacions inicials, vam tornar a reprendre el viatge, aquesta vegada per una pista forestal asfaltada fins al coll de Beví.

El fred que s'havia anunciat es va fer present, però això no va impedir que ens costés trobar aparcament en la zona del coll. Ben abrigats, vam començar a enfilar-nos d'un en un cap a la carena, per un sender que s'endinsava per una fageda espectacular. Tots els sentits ben desperts més la bona companyia feien vèncer l'encarcarament inicial.

Una vegada a la carena el paisatge canvia molt. A la banda sud de la serra dels Bufadors un penya-segat cau fins la pista que emprendrem de tornada, prats, boscos i a la llunyania el castell i el poble de Santa Maria. A la banda nord un Pirineu llunyà ens saludava amb el primer enfarinament de la temporada. Més a la vora el terme del Baiés en una escena típicament osonenca.

En un tres i no res vam ser al cim (que s'hi arriba de manera gairebé imperceptible) i vam començar el descens fins a topar-nos de ple amb un racó de món màgic. És un espai únic que l'has d'anar a gaudir expressament. Assaborir els seus colors, la llum, els racons que s'endinsen a les entranyes de la roca, la catifa de fulles, la molsa de les pedres, els arbres caiguts, tot! tot! un plaer pel cos i l'ànima!

Més d'una hora vam poder explorar aquest indret fabulós. Com que la gana apretava i el sol semblava que ens volia alegrar el dia, vam seguir la baixada fins a trobar un prat on vam dinar i on vam poder reposar forces, jugar amb troncs i cabanes, fer alguna petita becaina i xerrar recordant batalles de temps passats!

Quan el sol va començar a acomiadar-se vam seguir la pista forestal fins a retornar al punt d'origen de l'excursió. Va ser just al moment d'acomiadar-nos quan vam entendre que els cotxes aparcats de bon matí eren dels membres de la Secció de Muntanya. En vam trobar una bona colla, companys de la Talaia que van compartir les meravelles que havien trobat en una excursió més extensa i llarga que la nostra però que també passava per gaudir de la magnífica serra dels Bufadors!

I com tantes d'altres vegades... cap a Vilanova falta gent! El record dels bons moments compartits i d'un espai únic ja són inesborrables en el nostre record!

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 5 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat