Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - MONTSERRAT - 22/05/2016

Diumenge 22 de maig

EXCURSIÓ A MONTSERRAT (Bages)

Ascensió al cim de la Miranda de Santa Magdalena (1.132 m) des del monestir de Montserrat.

Organitza: Grup de Muntanya en Família

63a sortida del Grup de Muntanya en Família s’ha retrobat de nou amb la Muntanya Santa de Montserrat. Aquesta vegada la ruta ens ha portat a un dels cims més alts de la serralada: La Miranda de Sta. Magdalena amb una altitud de 1.132 metres. Ha estat el diumenge 22 de maig de 2016. Hem estat 67 participants, d'entre els quals 35 menors.

Hem sortit a les 8 en punt de Vilanova en direcció al Monestir de Montserrat en cotxes particulars. Prèviament, en el punt de trobada, s’ha fet una explicació de la sortida. En arribar al Monestir, ens hem reagrupat  a la Plaça de l’Abat Oliva, per esmorzar tots junts abans de començar el camí.

L’inici escollit de la sortida és el Peu del Funicular de Sant Joan on deixem a les famílies que han escollit la opció menuts i amb els que ens retrobarem al Pla de les taràntules. L’opció general comença l’ascens pel Pla de Sant Miquel. El Camí es còmode i asfaltat, però amb un fort desnivell de 281metres en 2,7 km. Durant la pujada vam passar per l’ermita de Sant Miquel (on vam fer un reagrupament) i el pla de Sant Miquel dels Soldats fins arribar al Pla de les Taràntules. Cal destacar que aquest camí forma part, parcialment, d’un tram dels senders GR 5, GR 6, GR 6-1 i GR 172.

Un cop ens retrobem amb les famílies de l’opció menuts al Pla de les Taràntules vam fer un petit descans de  uns 10 minuts i així ens va donar temps per visitar l’Aula de Natura que ens va ajudar a conèixer una mica millor la serralada de Montserrat.

Reiniciem el camí en direcció a la Miranda de Santa Magdalena, tot passant primer, per l’ermita de Sant Joan, i després, per l’ermita de Sant Onofre que destaca per estar construïda dins de la roca. Aquesta part de la serralada també es coneguda com la Regió de Tebes la qual arriba fins els cims coneguts com a Gorres. Al arribar a Sant Onofre (on ens vam reagrupar de nou) vam tenir una sorpresa encantadora: tot mirant al cim conegut com “la Gorra Marinera” un grup sardanista ens va delectar amb el seu ball.

Continuem el camí tot pujant per les Escales de Jacob fins arribar a les runes de l’ermita de Santa Magdalena i al seu punt més alt, la Miranda de Santa Magdalena. Tot i que la boira no ens va deixar veure el majestuós  paisatge, vam tenir la sort de veure, de nou, a la colla sardanista ballant, ara des d’un punt més proper i més elevat.

Ja de baixada, vàrem desfer un tros del sender, fins trobar-nos una cruïlla que ens portaria al nou camí de Sant Jeroni. Per accedir-hi, prèviament  hem baixat per unes escales casi paral·leles a les de Jacob però al altre costat de la muntanya.

La nostra direcció ara ens porta pel  camí de Sant Jeroni, fins arribar al mirador de la Serra de les Paparres, al qual accedirem per observar les magnífiques vistes panoràmiques del Serrat dels Pollegons o el Cavall Bernat.  Aquests cop si que la climatologia ens respecta una mica més., però la boira continua mantenint-se als cims mes alts.

Sortint del mirador iniciem la part final de l’excursió agafant un corriol que ens porta directament al pla dels Ocells. Aquests pla és una cruïlla de camins i la direcció agafada era el Monestir de Montserrat tot passant per les escales dels pobres i el pas dels Francesos.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER MONTSERRAT_GMeF1196 Kb

FAMÍLIES - SERRA DE CARDÓ - 24/04/2016

62a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem tornat cap al sud, concretament cap a la Ribera d’Ebre i més concretament cap a la serra de Cardó, per pujar al cim de la Creu de Santos (942 m), també anomenada Xàquera, des de l’antic convent i balneari de Cardó. Hi hem anat el diumenge 24 d’abril de 2016. Hem estat 28 participants, d'entre els quals 11 menors.

Acostumats a les multituds, l’excursió d’avui ha estat gairebé íntima -potser per l’efecte Sant Jordi-, cosa que ens ha ajudat a complir sobradament els horaris establerts en el dossier. Les famílies que no heu pogut venir, us recomanem que feu aquesta preciosa ruta en alguna ocasió. Val molt la pena.

Hem sortit de Vilanova a les 8 en punt i hem enfilat l’autopista cap al sud i després l’A7/ N-340. Aviat hem vist com ens embestia la ventada que circulava per les terres de l’Ebre i quan hem arribat a Rasquera, per no quedar esventats, ens hem refugiat al bar Martí, on hem esmorzat amb la companyia d’un altre grup d’excursionistes i dels avis habituals del poble. En acabat, hem pujat amb els vehicles fins a l’antic convent i balneari de Cardó per una carretereta molt adaptada a l’espectacularitat del terreny.

Feta una petita explicació del recorregut, hem enfilat un camí ample per sota l’ermita de Sant Simeó o de la Columna (que hem visitat de baixada) i hem fet cap a un menut mirador sobre Cardó, des d’on hem vist algunes de les 13 ermites que hi ha a la zona. Per l’ample camí, ens hem acostat al bosc frondós d’aquest vessant i hi hem acabat entrant per un sender que penetrava en l’exuberància de l’alzinar amb marfull, arboços gegantins, grèvols, teixos, roures i pinasses.

Hem fet un reagrupament a la font de l’Oliver on alguns han inspeccionat una cova propera. La font no rajava. Hem continuat pujant fins un trencall de senders, on hem emprès les últimes rampes fins al portell de Xàquera, un collet on hem descobert, a l’altre vessant, un panorama espectacular sobre el Delta de l’Ebre, la vall de l’Ebre, els Ports de Beseit i fins a Xerta i Tortosa. En aquest punt bufava un vent molt fort i ha calgut abrigar-se per pujar el darrer tram de sender que ens ha dut fins al cim de la Creu de Santos, a 942 m d’altitud, punt més alt de la Ribera d’Ebre i de la serra de Cardó.

Com que el dia era esplèndid, hem vist un panorama molt extens que abarcava des del Delta de l’Ebre i les serres de Castelló fins al Pirineu ben nevat. Les ràfegues de vent ha fet les delícies d’alguns que s’hi han posat de cara i han fet que la roba els vibrés i els espetegués als braços i les cames. Al recer, uns metres per sota el cim, hem fet un ganyip i la foto de grup.

I avall que fa baixada, cap al portell de Xàquera i, després, per un sender que ens ha dut pels boscos frondosos del barranc de la Columna. Hem fet un reagrupament a l’indret de la Cova dels Porcs i més avall hem reblat l’excursió amb la visita a la curiosa ermita de Sant Simeó o de la Columna, situada al cim d’una agulla de roca, i a la qual s’accedeix per una escala de pedra. Feta la visita, hem baixat fins al balneari i hem donat per finalitzada la caminada d’avui. Tot seguit, hem baixat amb els cotxes fins a Rasquera on hem dinat. I després de fer el cafè al bar Martí, cap a les 4 hem tornat cap a Vilanova, satisfets d’una excursió que ens ha fet sentir les cames i que ens ha regalat vistes panoràmiques molt netes i completes i la coneixença d’uns boscos rics i exuberants.

Podeu veure l'àlbum fotogràfic clicant la imatge superior.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER SERRA DE CARDÓ_GMeF 1710 Kb

FAMÍLIES - VALL DEL RIU CORB - 13/03/2016

61a sortida del Grup de Muntanya en Família a una comarca pot visitada fins avui: l'Urgell, concretament, la vall del riu Corb, entre Guimerà i Ciutadilla. Un descobriment per a la majoria dels que hi hem participat. Ha estat el diumenge 13 de març de 2016. Hem estat 64 participants, d'entre els quals 29 menors.

Per la C-15 i l'A-2, hem arribat a Tàrrega, capital de la comarca de l'Urgell, i hem continuat per la C-14 fins a la carretereta local que ens ha dut fins a Guimerà, poble encastellat a un vessant de la muntanya amb una torre i un campanar al cim i un mosaic de teulades que van baixant fins a la carretera i el riu. Hem esmorzat a l'entorn d'uns palets que hi havia davant del bar Sant Jordi a mode de seients i taules i, fet el cafè, hem sortit a caminar amb una mica de vent de cara, molt fred.

La corrua d'excursionistes hem deixat enrere Guimerà per l'altra banda del riu Corb, per una pista ampla i còmoda que seguia riu avall. L'ambient era plenament rural, amb camps de sembrat i alguna vinya, i també alguna granja de pollastres que, com deia el dossier, deixava anar les clàssiques aromes de gallinassa. En un trencall, hem girat per travessar el riuet per damunt d'un canyissar i uns troncs i hem flanquejat un sembrat i la carretera fins a les ruïnes del monestir de Vallsanta, situades linealment entre els castells de Guimerà i de Ciutadilla, actualment a l'extrem dels sembrats i a tocar de la carretera. En aquest indret curiós ens hem fet la fotografia de grup.

Hem tornat a la pista per un pas improvisat per sobre del riu, d'aigua netíssima, i hem tornat a fer un tram de pista ja conegut, encarats a la fortalesa de Ciutadilla, situada damunt d'un turó. Aviat hem travessat novament la vall i hem travessat la carretera per enfilar-nos per una pista costeruda fins al trencall amb el santuari de la Bovera, on hem pres el camí que ens ha dut fins al turó on hi ha l'edifici, el qual domina tota la plana fins a Tàrrega i més enllà, però el dia calitjós no ha ajudat gaire a practicar els coneixements geogràfics.

El camí ha superat un altiplà conreat amb bonics camps d'ametllers florits i ha flanquejat fins al peu del castell de Guimerà. Un cop al recinte, hem pujat tots fins al capdamunt de la torre de guaita, del segle XI, que ha suportat el pes de tota la tropa pacífica del GMeF. Després hem baixat pels carrerons porxats plens de racons preciosos del poble de Guimerà, fins a peu de nucli, on hem retrobat els vehicles i les bosses del dinar. Hem dinat instal·lats en un parc infantil a tocar de l'escola i després hem fet un cafè per retornar cap a Vilanova després d'una excursió tranquil·la (ja tocava!) i interessant per la vall del riu Corb.

Podeu consultar l'ÀLBUM FOTOGRÀFIC clicant la imatge superior.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ GUIMERÀ_GMeF674 Kb

FAMÍLIES - ACTIVITATS DE NEU A LLES - 20-21/02/2016

60a sortida del Grup de Muntanya en Família, novament a la neu per fer-hi activitats hivernals: esquí nòrdic i raquetes de neu. Hem pujat fins a la Cerdanya, que ja vam visitar l'hivern de 2013 i l'hivern de 2014. Hem estat 33 participants, d'entre els quals 17 menors.

Hem sortit de Vilanova al migdia del dissabte 20 de febrer per enfilar la C-15 fins a Igualada i després l'A-2 fins a Cervera, on hem continuat fins a Guissona i Ponts. A Ponts hem parat a dinar, a la rambleta, sota uns plàtans i en uns bancs encarats que ens han anat molt bé. Després hem tornat a pujar als vehicles i hem continuat fins a Oliana, Organyà i la Seu d'Urgell, per enllaçar amb la carretera nacional que ens ha dut fins a Martinet. D'allà, ens hem enfilat amb els cotxes fins a l'estació d'esquí nòrdic de Lles i el refugi de Cap del Rec.

Un cop instal·lats a l'habitació comunitària amb vistes al Cadí i la Tosa d'Alp, alguns han sortit a fora per fer un ninot de neu que han batejat Olaf. Ho han aconseguit tot i que el mantell de neu era ben escàs i clapejat. La resta, ha inspeccionat els voltants del refugi i les instal·lacions properes de l'estació d'esquí nòrdic. Després, al capvespre, ens hem refugiat al refugi (per això serveix!) i hi hem deixat passar les hores jugant, fent deures i conversant.

A 2/4 de 9 ens han parat les taules i ens hem assegut a sopar, escudella i pollastre al forn, mentre vèiem un grup d'excursionistes nocturns, amb frontals i raquetes de neu, com marxaven a fer una excursió a negra nit. Nosaltres, després de sopar hem fet una sobretaula i alguns han sortit a veure les estrelles, que es veien molt bé tot i que la lluna era ben rodona i il·luminada. Abans d'anar a dormir, ens han repartit les raquetes i els bastons que utilitzarem demà. Poca estona després, ens hem instal·lat a les lliteres de la gran habitació del segon pis, entre motxilles, raquetes i bosses, i tots a dormir.

El diumenge hem esmorzat a les 8 en punt i després hem sortit a fora, uns per fer esquí nòrdic i la resta per caminar amb les raquetes, que de moment hem penjat a l'exterior de les motxilles. El primer tram ha estat de gel i neu, per un bosc espès de pins negres. En alguns punts, enlloc de neu i gel hi havia fang. Calia anar alerta amb el terreny, relliscós i abrupte. La pujada ha estat llarga i sostinguda, però aviat hem arribat a l'estany de l'Orri, ben ple de neu. De fet, era una esplanada força gran envoltada d'arbres, on ens hem posat les raquetes.

Per dins del bosc, hem avançat primer per un terreny sinuós amb grans roques amagades sota la neu i després arran d'un rierol molt estètic, on hi havia una bona capa de neu. Aviat hem començat a pujar pel vessant de la muntanya, l'un darrere l'altre, fent una corrua molt bonica i seguint la traça que anaven marcant alternativament alguns dels nostres fills i filles.

Finalment, hem arribat a l'ampli pla de les Someres, on s'ha obert el panorama cap a les carenes de la Tossa Plana de Lles, el pic de Setut (no de l'Estatut, com deia algú) i els cims de Perafita i Monturull, fronterers amb Andorra. Hem aprofitat l'esplanada per fer-hi una cursa de relleus amb raquetes en un circuit preparat per a l'ocasió amb unes banderetes. Hem fet dos equips i hem donat la sortida. Dues persones alhora, un membre de cada equip, sortien corrent, amb les raquetes als peus, en direccions contràries. Quan tornaven a ser al punt de sortida, donaven el relleu al segon membre de l'equip i així fins al final. No sabem ni qui ha guanyat, però hem rigut molt i ens ho hem passat molt bé.

Mentrestant, l'equip d'esquí nòrdic avançava per la pista que enllaça amb l'estació d'Aransa, en direcció als estanys de la Pera, flanquejant tota la muntanya en direcció a ponent. S'ho han passat molt bé lliscant sobre els esquís, ajudats pels bastons, i amb algun ensurt i algun desequilibri que no ha passat de l'anècdota. Quan han arribat al Pradell, han continuat una estona més, però després hi han tornat per esperar la resta del grup, tal com havien acordat.

El grup de raquetes ha travessat l'amplíssima coma nevada del pla de les Someres i ha pres el camí de baixada cap al Pradell, on ha calgut treure's les raquetes perquè a mitja alçada ja hi havia trams de terra sense neu. A l'esplanada del refugi del Pradell, amb molt poca neu, han trobat el grup que ha fet esquí de fons, i hi han dinat.

Després, els d'esquí han tornat per la pista de fons i la resta ha seguit un sender GR per dins del bosc i han tornat, gairebé al mateix temps, fins al refugi, on han donat per finalitzada la sortida de cap de setmana.

La tornada amb els vehicles ha estat una mica llarga, amb tots els vehicles que baixaven d'Andorra.

Podeu veure'n algunes fotografies si cliqueu la imatge superior.
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER ACTIVITATS NEU LLES_GMeF1100 Kb

FAMÍLIES - ASSEMBLEA GENERAL - 19/02/2016

Divendres 19, a les 8 del vespre, al 2n pis del local social

ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA del GMeF

FAMÍLIES - MERCADET 2a MÀ - 19/02/2016

Divendres 19, de 7 a 9 del vespre, al segon pis del local social

II MERCADET DE 2a MÀ DEL GMeF

El segon Mercadet ha començat a primera hora de la tarda a través del grup de whatsaap del GMeF, on la M. Rosa Dagà, coordinadora del mercadet, ha proposat que qui tingués peces per vendre n'enviés fotografies amb una petita descripció. De seguida s'hi han anunciat tota mena d'articles: botes de muntanya, anoracs, pantalons, bicicletes, sabatilles esportives, patins, cadiretes per a vehicles, cascos d'esquí, descansos, guants, pantalons, sacs de dormir... fint i tot uns portaalforges nous de trinca.

A les 7 del vespre puntualment les famílies han començat a portar el material al segon pis de la Talaia, on ha quedat exposat damunt d'unes taules. A cada peça hi havia el nom, el preu i el propietari o propietària. Així, qui volia comprar alguna cosa, ja sabia quant valia i a qui li havia d'abonar. Pràctic i ràpid.

Algunes peces han volat. D'altres, han quedat exposades tot el vespre. La setmana següent, també s'ha obert el mercadet . Concretament, el dimecres 24 i el divendres 26 al vespre.

Un cop finalitzat, tothom ha pogut anar a recollir les peces que no han estat venudes.

Aquí podeu veure'n algunes imatges.

FAMÍLIES - GUARNIMENTS CARNAVAL - 29/01/2016

Divendres 29, a partir de les 7 del vespre, al carrer del Comerç

COL·LOCACIÓ DELS GUARNIMENTS DE CARNAVAL

Elaborats en el taller de guarniments de Carnaval del 22/01/2016

FAMÍLIES - EXCURSIÓ PER VALLVIDRERA - 24/01/2016

59a sortida del Grup de Muntanya en Família, en aquesta ocasió a la zona de Vallvidrera, situada al vessant nord i al carener de la serra de Collserola. Hem estat 80 participants, d'entre els quals 37 menors.

No anàvem a la serra de Collserola des de la 13a sortida del GMeF, el novembre de l'any 2011, en què vam fer una excursió des de can Borrell passant per l'ermita de Sant Medir i el coll d'Erola.

Aquesta vegada ens hi hem desplaçat amb transport públic. A dos quarts de nou del matí érem una gentada comprant bitllets i entrant a l'andana de l'estació de Vilanova i hem omplert més d'un vagó. Durant el trajecte hem anat esmorzant, alguns amb el bot de vi i tot! Hem baixat del tren al passeig de Gràcia i hem sortit a l'exterior per desplaçar-nos per la rambla de Catalunya fins a l'estació de Provença dels Ferrocarrils de la Generalitat. La veritat és que veure tants excursionistes amb motxilles i bastons caminant pels carrers de Barcelona feia patxoca.

Un cop al tren dels FGC, els que han fet l'Opció Menuts han baixat a la parada Peu del Funicular, per agafar l'ídem i pujar fins a l'estació Vallvidrera Superior. Tot plegat, ha estat molt emocionant. Des d'allà, han caminat una estona pels carrers de Vallvidrera i després han pujat fins al peu de la torre de Collserola, des d'on han baixat fins a la font de la Budellera, situada al fons d'un torrent.

La resta de la colla, ha continuat amb el tren fins a la propera estació Baixador de Vallvidrera. Travessada la carretera, han enfilat un carreró per anar a buscar el camí que els ha dut fins al pantà de Vallvidrera, un indret de gran bellesa i una bona sorpresa per a la majoria. Hi han fet un reagrupament per esperar els que han anat a fer un riu i un cafetó en un bar proper. Un cop reagrupats, han continuat pel fons del torrent de l'Espinagosa fins a la font del mateix nom, on alguns s'han tret alguna capa de roba. Tot i que el dia ha estat grisós i en algun punt bufava el vent, a les pujades se suava de valent.

Aviat han pres contacte amb la zona urbanitzada de Vallvidrera, que han anat travessant fent una llarga corrua. A la plaça de Vallvidrera, han travessat la carretera i han enfilat un tram d'escales fins a l'estació Vallvidrera Superior, on els Menuts han iniciat una estona abans el seu itinerari. El grup ha entrat a l'estació modernista per sortir a la balconada del funicular i veure la ciutat de Barcelona, sota un tèl de boira i fum que no deixava apreciar-ne gaires detalls.

La ruta ha continuat per sota la torre de Collserola i fins a la font de la Budellera, on han trobat el grup de l'Opció Menuts, fet que han aprofitat per fer la foto de grup. Al cap d'una estona, han continuat l'itinerari per la part baixa de la Budellera i s'han enfilat fins a la font del Canet, on han trobat un parell d'arbres catalogats: un pi altíssim i una alzina surera molt robusta.

El grup ha continuat per un sender fins a un camí que flanquejava el torrent d'en Cardona i aviat ha connectat amb la pista que els ha baixat fins a Vil·la Joana i, poc més enllà, l'àrea de lleure de Santa Maria de Vallvidrera, on tot el grup ha dinat a les taules de fusta habilitades per a aquesta finalitat, mentre alguns nens s'ho passaven bomba baixant per uns tobogans naturals de terra. Alguns pantalons han quedat d'un altre color per sempre.

Hem tornat cap al Baixador de Vallvidrera deixant algunes famílies al bar-restaurant, esperant encara el dinar. La tornada amb els trens ha estat plàcida i distesa.

Podeu veure'n algunes fotografies clicant aquest enllaç.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ VALLVIDRERA_GMeF1988 Kb

FAMÍLIES - TALLER GUARNIMENTS CARNAVAL - 22/01/2016

Avui divendres 22 de gener hem fet un nou taller de guarniments de Carnaval al segon pis del local de la Talaia.

Ens hi hem aplegat alguns pares i mares i una bona colla de nens i nenes per elaborar uns caramels que penjarem divendres vinent al llarg del carrer del Comerç perquè s'hi estiguin durant tot el Carnaval.

Primer calia anar rebregant paper de diari per fer el farciment dels caramels, cosa que han fet uns quants dels components del taller que han quedat amb les mans ben negres de la tinta dels diaris. Mentrestant, altres anaven preparant els plàstics per embolicar-los, les cintes adhesives i els cordills per penjar-los.

La feina ha estat molt participativa i amb un parell d'horetes s'han elaborat més de 120 caramels que s'han anat col·locant en una dotzena de tires de cordill que han quedat preparades per col·locar-les al carrer.

Enguany, també aprofitarem les carasses que van pintar els nostres nens i nenes l'any passat i que vam plastificar per penjar-les a la intempèrie. Les carasses aniran intercalades amb els caramels.

Segur que quedaran molt bé i que el carrer lluirà molt durant les festes de Carnaval!

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 4 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat