Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - CURS D'ESQUÍ ALPÍ - 27-30/12/2016

Del 27 al 30 de desembre de 2016

CURSET D'ESQUÍ ALPÍ A LA MOLINA (Cerdanya)

Organitza: Grup de Muntanya en Família

FAMÍLIES - BONES FESTES I BON ANY 2017!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxcliqueu per ampliar

FAMÍLIES - PESSEBRE AL MONTGRÒS - 18/12/2016

69a sortida del Grup de Muntanya en Família per pujar el pessebre a un indret elevat. Ha estat la cinquena vegada que ho hem organitzat. El pessebre va ser elaborat en el taller de figuretes del passat 2 de desembre i el vam fer amb petxines i altres materials. En aquesta ocasió, hem decidit pujar-lo fins al cim del Montgròs, a 359 m d'altitud, des de Ribes. L'any 2012, el vam pujar a la Casa Alta; el 2013, al castell Vell d'Olivella; el 2014, al cim de la Talaia, i el 2015, al pic de l'Àliga.

Ens hem trobat a la zona poliesportiva de Sota-ribes, hem esmorzat i la canalla ho ha aprofitat per jugar amb els gronxadors i tirolines que hi ha. A l'hora convinguda, hem sortit per sota el pi de la Palanca i hem travessat la riera de Ribes. Un dels caminaires duia una motxilla ben especial, preparada per a l'ocasió, amb el pessebre protegit per un plàstic. Per darrere el cementiri, hem pres un camí empedrat, amb marges de pedra seca a banda i banda, que ens ha allunyat del nucli de Sota-ribes. A peu de bosc, hem continuat per un sender, amb la presència inquietant d'alguns caçadors. En sortir del bosc, hem vist a l'esquerra les vinyes i l'edifici de la Masieta.

Aviat hem sortit del caminet i hem trobat la masia de can Sidro. A partir d'aquí, hem anat seguint un camí ample, pujador i asfaltat, que ja no hem deixat fins a la masia dels Vinyals. Després, uns quants retombs, sempre pujadors i amples, ens han situat a plena carena, on hem guanyat una bona panoràmica sobre la plana i la població de Ribes i el mar.

Quan hem arribat al cim, hem instal·lat el pessebre arrepenjat en una roca ben adient. Mentrestant, hem preparat dues safates de torrons i després hem cantat una nadala. Els torrons han volat i les safates han quedat netes en pocs instants. Després de la foto de grup, hem estat una estona inspeccionant el cim, xerrant, fent fotos familiars, etc.

Hem fet la primera part de la baixada pel mateix camí, fins als Vinyals. Poc més avall, hem pres un altre itinerari fins a un collet, on hem pres un sender baixador que ens ha dut pel fons d'un torrentet entapissat de carç (càrritx). A prop de can Sidro, hem retrocedit per un altre camí i hem passat a tocar d'una mena de mulassa (barraca de pedra seca) o forn que ens ha encuriosit molt. Tot seguit, pel davant mateix de la façana de la Coma, hem baixat fins a la pista que ens ha dut fins a l'ermita de Sant Pau. L'aproximació fins a Ribes, amb les vinyes a primer terme, cobertes de flors blanques, i la població al seu darrere, ha estat molt agradable.

Hem entrat a Ribes pel pont de les Parellades i ens hem desplaçat fins a la zona poliesportiva on hem deixat els vehicles, on hem finalitzat aquesta excursió, la darrera de 2016.

Cliqueu la caràtula superior per veure l'àlbum de fotos d'aquesta sortida.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER MONTGRÒS_GMeF29526 Kb

FAMÍLIES - TALLER FIGURETES PESSEBRE - 02/12/2016

El divendres 12 de desembre vam fer el nostre 5è taller de figuretes de pessebre amb nens i nenes del GMeF i un grup de pares i mares molt engrescats en ajudar-los.

Aquest any hem fet el nostre pessebre utilizant com a material principal petxines trobades a la platja. Hem utilizat com a complements per construir totes les figures diversos materials, com ara teles, pintures, etc.

Aquest any la base del pessebre l'han muntat unes quantes de les nenes grans del grup i han fet un paisatge ben bonic amb palla i serradures verdes. Allà sobre hem enganxat amb cola calenta totes les figuretes, amb una gran diversitat de reis i reines que vénen a veure el nen Jesús, fet amb una cargolina ben maca sobre un llitet de palla dins d'una petxina.

Ha estat una bona estona per compartir entre els nens i els pares i mares.

Ara ja està a punt per pujar-lo el proper dia 18 de desembre al Montgròs!

Si voleu veure'n algunes fotos, cliqueu la imatge.

FAMÍLIES - ERAMPRUNYÀ -20/11/2016

68a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem anat fins a Gavà amb el tren per fer un recorregut per zones forestals inèdites per a la majoria de nosaltres fins a Bruguers i el castell d’Eramprunyà. Ha estat el diumenge 20 de novembre de 2016, amb una participació de 49 excursionistes (22 dels quals menors).

Ens hem trobat a l’estació de tren de Vilanova a les 8.20 del matí per agafar el tren de les 8.34 (que finalment han estat les 8.38) fins a Gavà, on hem desembarcat per tirar rambla amunt i parar a esmorzar a l’encreuament amb la carretera de la Creu de Calafell.

A les 9.40, els excursionistes de l’Opció General han començat la ruta passant pel nucli antic de Gavà, amb la plaça Major i una font del segle XIX, i pel costat de la Torre Lluc han pujat fins a la plaça de Catalunya. A les 9.50, els caminaires de l’Opció Menuts han pujat a un autobús de la línia 81 que els ha dut fins al barri de Can Tries, ja als afores de la trama urbana de Gavà, on han iniciat el seu camí -durant una estona acompanyats de molts ciclistes que feien una cursa. Han caminat per la riera de Sant Llorenç -hi han vist unes cabres-, i han passat per la masia de can Roig -amb una pujada molt sobtada on els ciclistes bufaven de valent-, l’ermita de la Mare de Déu de la Salut -on han fet una foto de grup- i la masia de can Mas -on se’ls han ajuntat dos gossos que els han acompanyat una bona estona.

El grup del’Opció General ha arribat també al barri de Can Tries i ha seguit el mateix recorregut que els menuts, que ha tingut al davant fins que l'han atrapat prop de la font de la Salamandra. Per un sender molt costerut, la filera d’excursionistes hem arribat fins a les primeres cases de Bruguers. Un cop reagrupats, hem travessat la carretera -amb membres del GMeF amb armilles reflectants que han aturat el trànsit- i hem anat fins a l’ermita romànica de Bruguers, on hem fet una parada per fer uns ganyips i beure un glop d’aigua.

Tot seguit, hem enfilat el camí de pedra rogenca que ens ha dut a la Roca Foradada i, més amunt, fins a la tanca metàl·lica que envolta el castell d’Eramprunyà. Al cap de pocs minuts, han arribat les guies Brugués i Marta, de la Unió Muntanyenca Eramprunyà, de Gavà, que han pujat expressament per obrir-nos el recinte i poder visitar l’església romànica de Sant Miquel, situada sobre una gran llosa de roca, les sepultures antropomorfes i les balconades abocades sobre el paisatge. Més enllà, passat un pontet per sobre el vall, hem pogut entrar a la part noble del castell, amb muralles medievals, una sitja i unes grans arcades (paraula que ha aixecat controvèrsia). Poc més amunt, al cim del turó, de 402 m, una gran balconada ens ha deixat veure un panorama que s’allargassava fins a Collserola, Montjuïc i el mar.

Hem baixat a dinar a Bruguers i després hem baixat per un sender molt pendent que ha fet les delícies dels més petits. Per una pista, hem passat a tocar de can Mas i hem sortit a la carretera, que ha calgut travessar novament amb el suport de membres del GMeF guarnits amb armilles reflectants. Per la serra de les Ferreres, hem carenejat fins al peu de la trama urbana de Gavà, que hem travessat de cara avall per la llarga rambla, fins a l’estació del tren. De seguida ha passat un tren que ens ha deixat a Vilanova uns minuts abans del previst.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER GAVÀ-ERAMPRUNYÀ_GMeF1406 Kb

FAMÍLIES - RIDOLAINA (CERDANYA) - 22 i 23/10/2016

67a sortida del Grup de Muntanya en Família. En aquesta ocasió, hem fet una activitat de cap de setmana a la casa de colònies Ridolaina, situada prop de la població de Santa Eugènia, a la Cerdanya, a l'entrada de la vall de Ridolaina, que hem trobat pintada amb tots els colors de la tardor.  Hi hem estat el dissabte 22 i el diumenge 23 d'octubre de 2016, amb un total de 64 participants (32 dels quals menors).

Dissabte ens hem trobat a les 11 del matí a Vilanova per sortir plegats cap a la Cerdanya. El cel era ben ennuvolat, però a l'altra banda del túnel del Cadí, hi hem trobat algunes ullades de sol. Quan hem arribat a Ridolaina, ens ha rebut el Roger i ens ha ensenyat les habitacions, el camp de bàsquet, el menjador i les sales d'estar, una de les quals equipada amb sofàs, taules i cadires, jocs i... una tele! La casa de colònies de Ridolaina aprofita l'edifici de l'antiga casa ramadera cal Paltré, que és on actualment hi ha el menjador i la sala de jocs, i té un edifici adossat modern que acull les habitacions. A l'altra banda, hi estan construint un altre edifici amb sales de joc i un porxo molt ampli on ens hauríem aixoplugat si hagués estat plovent. Tot seguit, ens hem instal·lat a l'exterior de la casa amb unes taules que ens han deixat i hi hem dinat, sota un bon sol ben agradable, envoltats pel paisatge profundament tardorenc de la vall de Ridolaina.

Després de dinar ens hem instal·lat a les habitacions i alguns nens i nenes han estat jugant al camp de bàsquet o bé per tot l'entorn de la casa. Poc més tard, una part del grup ha marxat cap a la cova de la Fou de Bor, acompanyats amb companys espeleòlegs del Grup Espeleològic Talaia (GET), que han guiat aquesta sortida tan especial. Han estat 20 excursionistes, que s'han endinsat  a la Fou de Bor, on han travessat passos força estrets i fins i tot un petit sifó per arribar a veure unes formacions d'estalactites i columnes molt maques. Els espeleòlegs del GET que els han acompanyat, els han ensenyat a desplaçar-se per dins de la cavitat i els han anat explicant com s'havien anat formant totes les estructures rocoses que anaven trobant. Quan han sortit de la cova, ho han fet plens de fang, però molt contents d'haver pogut fer aquesta activitat tan i tan interessant i instructiva.

La resta del grup ha fet una excursió també molt interessant per la vall de Ridolaina, seguint el riu que han hagut de creuar un total de 8 vegades (4 amunt i 4 avall). La vegetació era ben tardorenca, amb pollancres esgrogueïts i altres arbres caducifolis tot al llarg del riu. Per travessar el curs d'aigua, que baixava ben valent, ha calgut posar-hi pedres i troncs, treballs que han emprès amb decisió una bona colla de participants. Algunes mares valentes, però, han decidit treure's les botes i travessar per l'aigua fredíssima! Al cap d'una estona de seguir el riu, el camí s'ha anat enfilant pel marge esquerre fins arribar a unes pastures i un collet, on han trobat les restes de la Molina de Ridolaina, un grup de cases deshabitades situades en un indret remot, al capdamunt d'un bonic esperó a 1.200 metres d'altitud, amb vistes a la cara nord del Cadí. Després, ha calgut refer el camí. Quan han arribat a la casa de colònies, ja fosquejava, però s'han recuperat a la sala d'estar, que ha quedat ben plena de gent. Alguns, s'han dedicat a netejar els bolets que han anat trobant durant la caminada.

Al cap d'una estona ha arribat la colla de la Fou de Bor i poc més tard hem sopat al menjador, amb molta animació. Durant el segon plat, hem pogut tastar els bolets que havien anat collint feia una estona. Boníssims! Després de sopar, els joves han muntat uns jocs per als menuts al porxo de l'exterior. La resta, ens hem estat fent sobretaula i descansant a la sala d'estar i, més tard, tothom a dormir.

El diumenge ens hem llevat i hem anat cap al menjador per esmorzar. Tot seguit, hem agafat els vehicles i ens hem desplaçat fins al poble d'Estana, situat al peu de la cara nord del Cadí, que era ben tapada per un nuvolàs ben espès. Tot i això, hem sortit del poble pel camí de prat de Cadí, guanyant metres de mica en mica, a estones sota una pluja fina que anava mullant. Alguns, és clar, buscant i trobant bolets. A mig camí, una part del grup ja n'ha tingut prou i ha tirat avall. La resta, ha continuat fins a prat de Cadí, verdíssim però envoltat de boira i núvols que no ens han deixat veure la paret de la muntanya. Hem corregut per l'esplanada d'herba i hi hem trobat algunes cabanes fetes amb branques de pi negre o avet.

La baixada ha estat força ràpida, tot i que calia vigilar bé perquè totes les roques eren ben mullades. Quan hem arribat a Estana, ja hem pujat als vehicles per tornar cap a Ridolaina, on de seguida ens hem assegut a dinar. Després, hem passat comptes i les famílies han anat marxant.

Ha estat un cap de setmana molt ben aprofitat i amb una molt bona activitat excursionista per a tothom. Agraïm des d'aquí la bona predisposició dels membres del GET, alguns dels quals són també pares i mares del GMeF, per ajudar-nos a organitzar l'exploració de la Fou de Bor. Gràcies!

Si voleu veure l'àlbum fotogràfic de la sortida, cliqueu la imatge superior esquerra.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER RIDOLAINA_GMeF1402 Kb

DIVENDRES CULTURALS - PEP COLL - 14/10/2016

El divendres 14 d'octubre, a la sala d'actes del nostre local social, hem organitzat la presentació del llibre GUIA D'INDRETS MÍTICS I LLEGENDARIS DEL PALLARS JUSSÀ, a càrrec del seu autor, l'escriptor pallarès Pep Coll, el qual ha vingut expressament a la Talaia, directament des de Lleida, per veure'ns i poder presentar-nos aquest nou llibre.

L'escriptor va ser presentat pel president de l'entitat i membre del GMeF, Joan Raventós, el qual va recordar que Pep Coll ja havia visitat la Talaia feia 10 anys, el 2006, per presentar el seu llibre El salvatge dels Pirineus i també que ens va acompanyar en l'excursió a la serra de Pessonada feta el dia 28 de setembre de 2014. També va parlar de l'obra de l'escriptor pallarès i, concretament, de la trilogia de guies d'indrets mítics i llegendaris del Pallars Sobirà, de la Ribagorça Romànica i del Pallars Jussà.

Pep Coll va explicar diversos aspectes sobre els indrets que apareixen en el seu llibre i la necessitat de preservar-los perquè són part del patrimoni d'aquelles comarques. Tot seguit, va projectar algunes imatges d'indrets que surten en el llibre i en va comentar diverses anècdotes o informacions. Li tornem a agrair la bona predisposició que sempre ha tingut per col·laborar amb la Talaia i amb el Grup de Muntanya en Família.

L'acte estava organitzat conjuntament pel Grup de Muntanya en Família i la Secció de Cultura de l'entitat.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SCARTELL DE DIFUSIÓ442 Kb

DIVENDRES CULTURALS - CAMINEM SENSE PARAR DE CRÉIXER - 07/10/2016

El divendres 7 d'octubre, a 2/4 de 9 del vespre, a la sala d'actes del local social, vam fer la projecció de l'audiovisual CAMINEM SENSE PARAR DE CRÉIXER, un ampli recull de les activitats organitzades durant el curs 2015/2016 pel nostre GMeF.

La sala d'actes era plena de gom a gom per veure les imatges dels nostres nens i nenes, nois i noies, i dels pares i mares i altres familiars, fent muntanya, des de la primera activitat del curs esmentat, a les cales del Montgrí (20/09), fins a l'activitat que tancava el període, el III Campament d'estiu (7-10/08) a la vall d'Aran, passant per la resta d'excursions i activitats, com ara la caminada per la vall del riu Glorieta, a les Muntanyes de Prades (25/10); la matinal d'escalada a la Facu (7/11); la màgica sortida per la serra dels Bufadors (22/11); el taller de figuretes de pessebre amb pinyes (11/12); la pujada del pessebre al pic de l'Àliga (20/12); el taller de guarniments de Carnaval (22/01) i la posterior instal·lació al carrer Comerç (29/01); el tomb de primers d'any per Vallvidrera (24/01); el mercadet de segona mà (19/02), amb la venda d'indumentària que ja no fem servir o que ens ha quedat petita; les activitats de neu (raquetes i esquí de fons) al refugi Cap de Rec (20-21/02); l'excursió cultural per la vall del riu Corb (13/03); l'ascensió a la Creu de Santos, a la vall de Cardó (24/04); l'emocionant pujada a la Miranda de Santa Magdalena, a Montserrat (22/05); el I Circuit d'Orientació pels camps i boscos de l'Ortoll (04/06), i l'estada al refugi Erols (2-3/07).

Sens dubte, un curs molt ric i atapeït d'activitats per a tots els gustos. Un acte organitzat pel Grup de Muntanya en Família amb el suport de la Secció de Cultura, dins el cicle "Divendres Culturals". Moltes gràcies a tothom per fer-ho possible!

FAMÍLIES - CAMÍ EMPEDRATS - 02/10/2016

66a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem anat a l'Alt Berguedà, concretament al camí dels Empedrats, que enllaça la vall per on discorre el riu Bastareny amb la capçalera del torrent de Pendís, on hi ha el refugi Sant Jordi, i el coll de Pendís, que dóna pas a la Cerdanya. La sortida, prevista inicialment per al 25 de setembre, es va haver d'ajornar a causa de la celebració de l'Ultratrail Pirineu, i finalment l'hem poguda fer el diumenge 2 d'octubre. Hem estat 28 participants, dels quals 14 menors.

Després d'esmorzar a Bagà, ens hem desplaçat amb els vehicles, seguint el riu Bastareny, fins a cal Cerdanyola, que actualment és una escola de natura de la Salle. Amb les botes i les motxilles a punt i les cantimplores carregades d'aigua de la font Nostra (que rajava molt poc), hem enfilat un sender, marcat amb senyals de PR, que primer planejava pel costat del torrent de la Font del Faig, per l'interior d'un túnel de vegetació que començava a trencar de color. Aviat el camí s'ha començat a dreçar i fent ziga-zagues ha anat guanyant alçària fins al trencall del Bullidor de la llet, un salt d'aigua que fa molta escuma, semblant a la llet, però que era ben sec.

Hem continuat amunt per entrar definitivament a l'estret d'Escriu per un dels únics trams que queden de camí empedrat i protegit amb una barana de pedra. Aquest pas ens ha conduït a l'interior d'una gorja anomenada el Forat, amb altíssimes parets rogenques a banda i banda. A partir d'aquí, hem hagut d'anar travessant el riu en diverses ocasions, alhora que guanyàvem alçada sense parar. L'entorn era molt salvatge i els salts d'aigua i la vegetació molt exuberant feien del camí un plaer.

En un moment determinat, una part del grup ha accelerat per intentar arribar fins al refugi Sant Jordi. La resta del grup, més relaxadament, ha anat pujant fins a la font Gran d'Escriu, situada sota un gran faig de fulles daurades i ataronjades. En aquest punt, la canalla ha jugat amb l'aigua del riu mentre s'esperaven que els del refugi arribessin.

La colla del refugi ha anat avançant pel camí de la Font del Faig i la vall de Pendís fins als 1.561 metres on està instal·lat l'aixopluc, que han trobat tancat. En un dels laterals de l'edifici, han descobert una escala i una porta, a través de la qual han accedit a la part lliure del refugi, equipada amb lliteres i un moble metàl·lic per fer servir de cuina; un espai que ha fet les delícies de la canalla, que només entrar s'han enfilat per les lliteres. Després de fer un mos davant de la façana del refugi, el grup ha anat baixant fins a la font Gran d'Escriu, on han retrobat la resta de la colla.

Tot seguit hem dinat tots junts i després hem menjat unes postres delicioses: móres acabades de collir pels nens i nenes. En acabat, hem anat baixant en fila índia i hem refet tot el camí de pujada. En alguns salts d'aigua hem parat per enfilar-nos per les roques i fer algunes fotos. Un cop a peu de muntanya, i arran del riu Bastareny, les famílies han anat marxant, i algunes s'han quedat a l'Hostalet, un refugi menut que hi ha prop de can Cerdanyola, i on han pogut prendre un cafè per finalitzar pausadament aquesta excursió tan bonica.

Podeu veure'n fotografies clicant la imatge superior esquerra.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER CAMÍ EMPEDRATS_GMeF1906 Kb

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 3 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat