Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - MUNTANYES DE RODA - 19/12/2010

Cinquena sortida del Grup de Muntanya en Família (o la batuda del senglar).

Diumenge dia 19 de desembre de 2010... 9 del matí... 26 excursionistres intrèpids marxàvem de la plaça de l'Estació en direcció Roda de Barà, amb un cel tapat i unes quantes gotes passades que no feien preveure un bon dia d'excursió.

Des de l'aparcament municipal vam començar a caminar per Roda amb tothom força animat: les cases del nucli antic, marges, recs i tarongers ens van veure allunyar-nos en direcció al cim del Cucurull.

A mitja pujada, un caçador amb l'escopeta encanonada. L'home ens va alertar que una trentena de caçadors més i una colla de gossos estaven realitzant una gran cacera (batuda del senglar) i ens avisava que ells no tenien intenció de parar. Veient el "panorama", i per prudència, vàrem decidir tornar enrere i intentar fer el camí que hauríem fet de tornada. D'aquesta manera podríem seguir les marques d'un altre itinerari que cap de nosaltres havia fet mai.

Així doncs, vam pujar  pel camí vell de Bonastre en direcció a la plana d'en Xim. El paisatge estava format per antics conreus abandonats amb marjades plenes de pins. El camí anava passant per la fondalada i aviat vam veure que ja prenia la direcció de tornada. Quan ja estàvem una mica cansats, el camí es va convertir en un corriol que s'enfilava turó amunt. El vam seguir i després de pujar i baixar una mica ja vam veure la costa i Roda a prop. El sender ens va fer passar prop d'una pedrera romana i finalment ens va conduïr fins als primers carrers de Roda per la seva part nordest.

Aviat vam arribar a la plaça de la biblioteca municipal i ens vam adonar del gran recorregut que havíem fet: almenys uns 11 quilómetres inclosa la marrada provocada pels caçadors, en lloc dels 6 km previstos.

En aquest enllaç trobareu la gent que té cura dels camins pels quals vàrem passar.

I recordeu: la propera excursió serà el dia 23 de gener a la regió d'Agulles de Montserrat. Bones festes!!

GMeF - EXCURSIÓ PER L’ENTORN MUNTANYENC DE RODA DE BARÀ - 19/12/2010

Diumenge 19
EXCURSIÓ PER L’ENTORN MUNTANYENC DE RODA DE BARÀ (Tarragonès)
Organitza: Grup de Muntanya en Família

El Grup de Muntanya en Família se'n va a les muntanyes de Roda de Barà per fer-hi una matinal que us sorprendrà. El punt de sortida i arribada és el  nucli antic de Roda de Barà. El viatge es pot fer amb cotxes particulars o amb tren. Tornarem a dinar a casa o us podeu quedar a Roda.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ RODA DE BARÀ - GMeF - 19/12/20101047 Kb

FAMÍLIES - MUNTANYES DE PRADES - 21/11/2010

Quarta sortida del Grup de Muntanya en Família. El diumenge 21 de novembre, 53 valents i valentes del GMeF vam sortir en cotxe de Vilanova en direcció a les muntanyes de Prades per visitar les contrades de la Mussara i els avencs de la Febró. De camí, el temps no semblava predir el que després trobaríem. Això sí, quan vam divisar les muntanyes de Prades, les coronava un núvol força sospitós. I quan ens hi enfilàvem, el vent ja anunciava un temps no gaire agradable.

Ens vam trobar tots per esmorzar al petit refugi de la Mussara, on ens vam fer lloc per escalfar-nos una mica abans de començar. A les 11 vam començar a caminar. No ens havíem de separar fins passada una estona, però de seguida es van fer els dos grups: els grans que enfilaven la pujada amb bon ritme, i els menuts que enfilaven la pujada amb un altre ritme, el propi: que si ara una pedra, que si ara un pal, que si un bolet, que si salto... (vaja, com tots ens hauríem de prendre la vida!).

Arribats a la cruïlla amb el GR 7, els grans van seguir cap a la cinglera i els petits van tallar pel GR i e

s van estalviar bona part del vent i el desnivell. Quan els petits van arribar a l'escletxa de la Febró, els grans ja l'estaven baixant. Així ens vam trobar tots al fons de l'escletxa i vam anar entrant a la cova, cadascú amb les seves aspiracions. Qui més qui menys, tothom va poder veure la sala principal i els més agosarats es van ficar per les gateres més estretes. Passada una estona, els petits ja començaven a estar cansats i a tenir fred, i van fer l'avançada cap al refugi. Es van trobar el poble abandonat de la Mussara i van fer fila cap al refugi tot pensant en l'estufa que els hi esperava. Passats uns minuts, van arribar els grans i, aquest cop sí, gairebé tots, apilats i dinant dins del refugi, absorbint tanta calor com ens deixava el cos.

Passades les 4 de la tarda fèiem la foto de rigor i cap a Vilanova falta gent. Com no podia ser d'una altra manera, començaven a marxar els núvols...

Ens tornarem a trobar el 19 de desembre per visitar un altre indret de les comarques de Tarragona, les rodalies de Roda de Barà.

GMeF - EXCURSIÓ A LES MUNTANYES DE PRADES - 21/11/2010

Diumenge 21
EXCURSIÓ A LES MUNTANYES DE PRADES. La serra de la Mussara i els avencs de la Febró
Organitza: Grup de Muntanya en Família, amb la col·laboració del Grup Espeleològic Talaia (GET)

El Grup de Muntanya en Família se'n va a les Muntanyes de Prades per visitar els avencs de la Febró i caminar pel pla de l'Agustenc i la serra d'en Garcia. El punt de sortida i arribada és el poble de la Mussara (Baix Camp), a gairebé 1.000 metres d'altitud.

El viatge es farà en cotxes particulars.

DOWNLOAD_THIS_FILE_S20101121_PRADES_GMeF311 Kb

FAMÍLIES - MASSÍS DEL MONTSENY - 24/10/2010

Ja hem fet la tercera sortida del Grup de Muntanya en Família, aquesta vegada pel massís de Morou, al Montseny. 72 excursionistes del GMeF, desafiant els pèssims pronòstics que feien preveure una bona remullada a partir del migdia, ens vam desplaçar fins al Montseny, la "muntanya d'ametistes", que ja s'havia vestit de tardor, tal com esperàvem.

Vam desplaçar-nos amb un autocar de 56 places, ple a vessar de nens i nenes, pares i mares, tiets i tietes i altres familiars i amics, i també de cinc cotxes particulars. En total, 36 menors i 36 adults, meitat i meitat, perquè no fos dit.

Vam aturar-nos a esmorzar a l'Àrea del Montseny (AP-7), amb una boira que esborrava del mapa tot allò que fos a més de cent metres a la rodona. El Montseny, de moment, desaparegut.

L'habilitat del conductor de l'autocar va permetre que arribéssim sans i estalvis (sense cap ensurt marejador) a Santa Fe del Montseny, inici del recorregut.

L'itinerari ens va fer travessar la riera de Santa Fe, ens va fer passar per Can Lleonart i per la curiosa Casa Partida, per enfilar un camí que remuntava una fageda esplèndida. Al cap d'una estona, el grup dels petits continuava la ruta marcada per la falda del massís de Morou, arreplegant fulles, castanyes, branquetes i descobrint bolets de tota mena; al final, baixaven per l'Empedrat de Morou i pel pantà de Santa Fe tornaven al punt d'inici. El grup dels grans es va continuar enfilant per la fageda i va prendre contacte amb la carena terminal molt a prop de la Cornera; tot seguit, per una fageda esplèndida on els raigs del sol i la boira creaven un joc de llum molt estètic, van assolir l'Esquei de Morou, una balconada de roca amb bones panoràmiques cap a les Agudes i el Turó de l'Home i també cap a la plana de Vic (plena de boira). Alguns pares i mares van gosar enfilar-se a la roca cimera, on van descobrir un pessebre i una llibreta registre i on van poder fer una mica de grimpada. Poc després, coronaven el turó de Morou i baixaven cap a l'Empedrat i el pantà per retornar cap a Santa Fe enmig d'una multitud de visitants diumengers que havien arribat fins al pantà a fer un tomb.

Vam dinar al recer de Can Casades i en cosa de vint minuts va baixar la temperatura uns quants graus. A dos quarts de quatre vam entrar a Can Casades per estar calentons i per pujar a la sala de projeccions a veure l'audiovisual "Les quatre estacions al Montseny", on més d'un adult va fer una plàcida becaina.

En acabat, tots dalt l'autocar i tornada cap a Vilanova. Poc més tard de les 6 de la tarda ja érem a la plaça de l'Estació. Alguns, tocats per l'ambient del Montseny, van comprar castanyes calentes al Castanyer i se les van menjar a peu d'autocar.

I ara fins al novembre, que anirem a les Muntanyes de Prades (vegeu el calendari).

DOWNLOAD_THIS_FILE_SITINERARI_EMPEDRAT_MONTSENY.pdf452 Kb

FAMÍLIES - Massís del Montseny - 24/10/2010

El Grup de Muntanya en Família se'n va al Montseny per descobrir el massís de Morou a la vall de Santa Fe en plena tardor.

La ruta transcorre per fagedes i castanyers on el cromatisme dels ocres, els vermells i els grocs acompanyaran els excursionistes.

El grup dels petits (de 0 a 5 anys) recorreran els boscos de Morou fins a l'empedrat de Morou i l'embassament de Santa Fe. El grup dels grans (de 6 anys en amunt) assoliran la Cornera, l'Esquei de Morou i el turó de Morou.

Després de dinar, audiovisual "Les quatre estacions al Montseny" al Centre d'Interpretació Can Casades, de Santa Fe.

Viatge en autocar (7 euros menors; 10 euros adults) (reserva per rigorós ordre a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la ).

DOWNLOAD_THIS_FILE_SGMeF - DOSSIER MASSÍS DEL MONTSENY - 24/10/2010545 Kb

ANEM CREIXENT! - OCTUBRE 2010

Us podem dir que ja hem superat el centenar de membres al Grup de Muntanya en Família!

Fins al moment (octubre 2010), tenim 32 famílies adscrites al GMeF i ja hem assolit el nombre de 58 nens/nenes/nois/noies a la nostra base de dades:

14 de 0 a 3 anys; 16 de 4 a 6 anys; 17 de 7 a 10 anys, i 11 d'11 a 17 anys, a més de molts pares i mares, tiets i tietes, avis i àvies..., fins a un total de 117 persones amb ganes de compartir experiències a la muntanya en família.

EMBLEMA DEL GMeF

El nostre consoci i bon amic Antoni Ordovàs ens ha ofert aquest bonic emblema per al Grup de Muntanya en Família.

FAMÍLIES - Serra de Font-Rubí - 26/09/2010

El Grup de Muntanya en Família se'n va a la serralada prelitoral de Font-rubí, terra de bolets i senglars, per encetar la tardor de la millor manera possible.

La ruta transcorre pel congost de Valldellòs i inclou la visita a l'Agulla de Font-rubí i el pas de la Guineu o del Lladre (a partir de 7 anys) i del torrent de la Cova (de 0 a 6 anys), amb un reagrupament a la font de Conilles (dinar) i la visita conjunta a la cova de Bolet.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SGRUP DE MUNTANYA EN FAMÍLIA - FONT-RUBÍ - 26/09/2010495 Kb

« IniciAnterior11121314151617181920SegüentFinal »

Pàgina 20 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat