Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - REFUGI DE REBOST - 4 i 5/06/2011

Dissabte 4 i diumenge 5

ESTADA AL REFUGI DE REBOST (Berguedà)

Dissabte: Primera estada del GMeF en un refugi. Refugi de Rebost, de la Unió Excursionista de Catalunya de Bagà, situat al Parc Natural Cadí-Moixeró.

Diumenge: Excursions per a petits i grans al mirador dels Orris, el pla Bagà, la collada de Comafloriu, el Puigllançada, la Tosa d'Alp, etc.

FAMÍLIES - MOLA DE SANT LLORENÇ - 8/05/2011

Novena sortida del Grup de Muntanya en Família i per primera vegada a Sant Llorenç del Munt.

En aquesta ocasió hem estat 41 excursionistes els qui ens hem trobat a la plaça de l'Estació de Vilanova per sortir puntualment (bé, no gaire puntualment...) cap a la nostra destinació: el coll d'Estenalles, entre Sant Llorenç i la serra de l'Obac.

Quan ens hem anat acostant a la Mola, podíem veure des dels cotxes la cortina d'aigua que encara queia al cim, però a mesura que hem avançat, ha desaparegut i només han quedat uns núvols alts i grisos que ens han tapat el sol i han fet que no suéssim gaire.

Al coll d'Estenalles hi havia molt cotxes i moviment de persones perquè s'hi celebrava la Trailworld, una caminada de 100 km a benefici d'Intermon Oxfam, i on hi havia participat de control el nostre company Blai, que tot i això no s'ha volgut perdre l'excursió.

Després d'esmorzar, els excursionistes hem iniciat la caminada al coll d'Estenalles i per la pista encimentada que flanqueja el vessant sud del Montcau hem fet cap al coll d'Eres, amb unes alzines força altes i un monòlit dedicat a Joan Maragall. Hem continuat pel camí de la serra del Pagès, molt ombrejat per alzines i algun pi, i també roures, un dels quals és el grandiós roure del Palau (alguns excursionistes del nostre GMeF encara és l'hora que l'hagin de veure). Sempre propers a la carena, hem anat guanyant i perdent alçària contínuament, però el camí ha estat molt agradable.

Aviat hem començat a veure la Mola amb el seu monestir al cim, i hem baixat fins al coll on està situat el Morral del Drac. Hem desgrimpat uns metres per anar a veure la cova on s'amagava el famós drac de Sant Llorenç que va aconseguir matar el comte Guifré fa segles. Hem continuat pel peu de la Mola, per un sector de roca molt humida, i ens hem enfilat per una canal obaga fins a la part terminal del cim, que hem guanyat tot seguit.

Hem dinat asseguts a l'exterior del monestir, en un prat d'herba, amb la companyia d'un dels rucs que ajuden a pujar el menjar i les begudes que venen al restaurant de la Mola. En acabat, hem fet una foto de grup a l'interior del recinte i hem desfet el camí fins al coll d'Estenalles.

Tot plegat, 12 quilòmetres de caminada i cap a casa, amb les cames contentes i els pulmons nets i polits!!

GMeF - MOLA DE SANT LLORENÇ - 08/05/2011

Diumenge 8
EXCURSIÓ A LA MOLA DE SANT LLORENÇ DEL MUNT (Vallès Occidental)

Més informació en l'arxiu adjunt

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDossier MOLA DE SANT LLORENÇ647 Kb

FAMÍLIES - TUIXENT - 26 i 27/03/2011

Moltes novetats: vuitena sortida del Grup de Muntanya en Família, per primer cop tot un cap de setmana, i a la neu!!

En aquesta ocasió vam ser 57 excursionistes els qui vam poder-nos desplaçar fins al poble de Tuixent, a l'Alt Urgell, sota el vessant sud de la serra del Cadí, que estava ben enfarinat.

Ens vam allotjar a l'Alberg Can Cortina, situat a la plaça principal de Tuixent, ben a prop de Cal Farratgetes (bar i botiga) i d'uns gronxadors que van donar molt de si.

Alguns van marxar abans i altres després. I el gruix de l'"expedició" va sortir de Vilanova el dissabte 26 a les 11 del mati. Un matí ennuvolat que a mesura que ens desplaçàvem cap al nord s'anava obrint, fins al punt que va fer un bon sol quan vam parar a dinar al parc de la Mare de la Font, a Solsona, un indret molt agradable, al costat d'un riuet arbrat. Els nens i nenes, segons les edats, es van anar ajuntant per jugar i per passejar pels corriols i prats del parc. En acabat, un cafetó, una tanda de WC i cap al cotxe novament.

A mitja tarda arribàvem a Tuixent i ens envaíem Can Cortina. Semblava que no hi havia prou llits, però finalment tothom va quedar ben instal·lat i vem fer un primer reconeixement del poble. Més tard, tots cap al Museu de les Trementinaires, on vam quedar impressionats per les caminades que feien aquelles dones que anaven pel món per vendre herbes remeieres, trementina i altres productes. Abans de sopar, es van organitzar partits de futbol, bàsquet i altres esports al pati de l'escola de Tuixent, i més tard vam saturar el menjador de l'Alberg per sopar... i a fer nones, que aquella nit tocava canviar l'hora i no podríem dormir gaire.

L'endemà, diumenge, ens llevàvem amb un cel ben tapat i un dia ben plujós. L'esmorzar multitudinari ens va servir per fer una mica de temps, i a 2/4 de 10 tothom als cotxes i cap a l'estació de Tuixent-Lavansa a provar sort. Un cop a dalt ja no plovia (havia nevat una mica a primera hora) i només la boira semblava voler resisitir-se a marxar. Així que vam decidir de provar sort, i mentre una colla del Grup llogava esquís i pactava amb un monitor, la resta es calçava les raquetes disposats a fer una ruta pel paisatge nevat i misteriós gràcies a la boirada.

Poca estona més tard, tothom a punt i vam començar l'activitat. Uns per les pistes d'esquí de fons i a seguir les indicacions dels monitors. Uns altres caminant amb les raquetes als peus, primer amb certes molèsties, però després amb una tècnica depuradíssima, de cap a la boira. I altres, amb els trineus, es van quedar prop de l'estació per fer descensos divertits per alguns pendents de neu. Tant els uns com els altres, van travessar boscos de pins negres, amb l'alicient misteriós del tèl boirós, i van completar diferents rutes per sobre la capa de neu, que en alguns punts era ben gruixuda. El cel, finalment, es va acabar obrint i va sortir un sol preciós, que enlluernava. El Pedraforca, amb la seva enforcadura blanca de neu, es va acabar mostrant en tota la seva dimensió.

Cap a la 1 del migdia, el gruix d'esquiadors i raquetes van baixar novament cap a Tuixent a dinar. El menjador es va tornar a omplir, bullia d'animació i de gana. Feia goig de veure. En acabat, els últims moments de joc, la foto de grup i el retorn cap a casa, que contra tot pronòstic vam fer amb un sol de tarda fantàstic!

GMeF - ACTIVITATS DE NEU A TUIXENT-LAVANSA - 26 i 27/03/2011
Dissabte 26 i diumenge 27
ACTIVITATS DE NEU A TUIXENT-LAVANSA (Alt Urgell)
Més informació en l'arxiu adjunt
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER TUIXENT-LAVANSA1158 Kb

FAMÍLIES - PANTÀ DE FOIX - 20/02/2011
Setena sortida del Grup de Muntanya en Família, aquesta vegada a prop de casa: el pantà de Foix, la font d'Horta i el turó de la Picarola, un dels indrets més bonics i emblemàtics del nostre entorn.

Els dies abans havia plogut i el diumenge es va anar debatent entre els núvols i les ullades de sol, però finalment vam poder fer l'excursió sense problemes, amb la vegetació força húmida, això sí. Vam ser 52 excursionistes els que vam caminar pels boscos de la font d'Horta i pel perímetre del pantà de Foix, que era ben llis, ple fins dalt i amb força corbs marins i altres aus que volaven arran d'aigua.

Tot el grup va pujar fins a la font d'Horta i va continuar fins a la masia de la Creu, on vam esmorzar. Després, el grup es va separar per edats: el grup dels menuts va prendre un camí flanquejat per carços (PR) que els va baixar fins al peu de la masia de Cal Bladet. Després van anar fent el perímetre d'una península que s'endinsava en el pantà, on van poder veure molts corbs marins i alguns ànecs collverds i bernats pescaires. El grup dels grans va carenajar per sota el turó de la Picarola fins a baixar cap a la presa del pantà, travessant una zona on havien tallat moltes branques i que semblava una prova de gimcana. Després, van seguir les sinuositats de l'embassament fins a Cal Bladet i fins als cotxes, on van retrobar el grup dels menuts.

Una excursió matinal ben satisfactòria i bonica, amb l'element de l'aigua del pantà i de les aus que anaven passant pel damunt dels caminaires amb vols ràpids i vistosos. I a dinar cadascú a casa seva per acabar d'aprofitar un dia rodó.

GMeF - EXCURSIÓ PEL RIU I EL PANTÀ DE FOIX - 20/02/2011

Pantà de FoixDiumenge 20
EXCURSIÓ PEL PANTÀ DE FOIX, LA FONT D'HORTA I EL TURÓ DE LA PICAROLA

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ FOIX - GMeF - 20/02/20111058 Kb

FAMÍLIES - MONTSERRAT - REGIONS D'AGULLES I DELS FRARES ENCANTATS - 23/01/2011

Sisena sortida del Grup de Muntanya en Família, aquesta vegada a Montserrat per fer la volta a les regions de les Agulles i dels Frares Encantats, al sector més occidental de la muntanya.

Les previsions del temps eren d'un dia radiant... però congelat, amb temperatures rigoroses sota zero. Tot i això, 47 excursionistes intrèpids hem marxat cap al coll de Can Maçana i hi hem esmorzat tapats amb gorros de llana, guants i amb els anoracs de coloraines fins al nas.

A les 10 en punt, amb ganes de bellugar les cames, hem enfilat el camí ample i pujador que ens duria al collet de Guirló. A mesura que avançàvem, la silueta de la Cadireta i el forat de la Foradada s'anaven fent més i més grans. Al collet de Guirló ens hem separat: la colla dels menuts, amb mares i pares amb les criatures carregades a l'esquena amb motxilles, han continuat pel camí del pas de la Portella, i d'allà cap al refugi. La resta, ha continuat pel camí del monestir (GR-172).

El camí s'ha convertit aviat en una mena de túnel de vegetació, i hem arribat al peu mateix de la Cadireta. Mirant amunt, el morral d'aquesta agulla tan característica sobresortia molt de la paret i semblava que ens hagués de caure al damunt.

Hem continuat pujant, fent ziga-zagues, per un camí empinat però molt bonic, que de mica en mica ens anava acostant a la paret nord de la muntanya. A la part alta del camí, hem deixat una branca de sender a mà dreta que s'enfilava cap al Portell Estret, i hem seguit el senderó -de vegades una mica exposat, calia anar amb compte- fins a la font del Coll de Port, sota una balma i totalment glaçada. Després d'un petit fondal molt obac, hem arribat al coll de Port, on hem descansat i hem menjat una mica.

L'altre vessant ja ha estat més suau i assolellat. El senderó (PR) anava seguint les corbes de nivell del terreny i ben aviat hem arribat a la font de l'Esllavissada, situada sota unes roques, en un lloc molt bonic per poder-hi fer un bivac. Hem continuat fins al pas del Príncep i més enllà, després de baixar fins al torrent del Lloro i tornar a pujar, ens hem enfilat a una petita agulla fàcil des d'on es veia un gran panorama.

Novament de cara avall, en una clariana de roca, ens hem aturat per mirar unes cabres salvatges que feien equilibris en unes agulles allunyades i hem vist la colla dels menuts que ens saludaven des d'un collet on havien arribat caminant. Ens hi hem ajuntat i hem acabat d'arribar al refugi Vicenç Barbé, també dit d'Agulles, on hem dinat, asseguts al sol.

Els més petits han dinat d'una revolada i no han parat de jugar a amagar-se pels voltants del refugi. Més d'un pare i mare han anat a buscar un cafè amb llet calentó a la caseta dels guardes, a la part baixa de l'edifici i on tocava més el sol. Al cap d'una estona, un núvol enterenyinat s'ha posat davant del sol i de seguida hem recollit les coses i hem continuat fins al pas de la Portella, on hem provocat un embús històric. Tota la colla, l'un darrere l'altre, baixant per la canal rocosa, ajudant-nos amb peus, mans i dents... Tothom ha pogut baixar sense cap ensurt i hem continuat fins al collet de Guirló, on hem retrobat el camí conegut del matí.

L'última baixada ens ha dut fins a l'aparcament de Can Maçana, on ens hem fet unes fotos de comiat.

Ha fet fred de debò i hem caminat molt, però el sol ens ha acompanyat tot el dia i les alzines i els grèvols i les cabres i un munt de coses més... Què més podíem esperar... L'excursió ha agradat molt. Montserrat té mil camins i mil secrets que cal descobrir.

GMeF - EXCURSIÓ A MONTSERRAT - 23/01/2011

Diumenge 23
EXCURSIÓ A MONTSERRAT. Regions de les Agulles i dels Frares Encantats

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER_MONTSERRAT_GMeF1200 Kb

« IniciAnterior11121314151617181920SegüentFinal »

Pàgina 19 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat