Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - EXCURSIÓ A LA COVA DE SANT LLORENÇ I EL PUIG D'EN BORONET - 18/12/2011

Catorzena sortida del Grup de Muntanya en Família. Com a activitat prenadalenca que és, hem volgut fer un desplaçament no gaire llarg però que fos complet, i hem anat fins a Sitges per pujar fins a la cova de Sant Llorenç i al puig d'en Boronet o Creu de Sant Isidre. El retorn, l'hem fet per la façana marítima fins a Sitges. Una bona preparació de cara als àpats nadalencs que ens esperen.

Hem estat 29 excursionistes, 12 dels quals menors, que hem agafat el tren a l'estació de Vilanova per baixar a l'andana de Sitges i esmorzar a la plaça d'Eduard Maristany. A les 11 en punt, amb 8 graus de temperatura, ens hem posat en marxa pel pas inferior de la via, el carrer de l'Hospital i per la vora de la urbanització Quintmar fins al mas d'en Puig, on hem pres un camí envoltat de bruc d'hivern ben florit i després un viarany per enfilar-nos de valent fins a la cova de Sant Llorenç. A mesura que hem anat pujant, la panoràmica cap al sud s'ha anat obrint i ens ha semblat veure els Ports de Beseit en la línia costanera i, per suposat, les muntanyes de Prades, el Montmell, el Montagut, les muntanyes de Font-rubí i la línia de la costa amb la Punta de Sitges i els Colls. Un caminet ben traçat per un tarter de pedres calcàries ens ha deixat a la boca de la cavitat.

A la cova de Sant Llorenç, en exploració arqueològica a càrrec del Campus Nord de la Universitat, hi hem trobat un ratpenat fent la becaina, algunes columnes i formacions troglodítiques i hi hem fet una bona parada de cara al panorama extens que s'hi veia des de l'exterior. En acabat, per rasclers típics de la roca calcària del Garraf, hem continuat pujant fins a la carena on hem pogut veure la neu pirinenca, les agulles montserratines i les suaus ondulacions del massís del Garraf. Per trams de vegetació arbustiva i per boscos frondosos hem arribat al puig d'en Boronet, i ho hem aprofitat per visitar la mulassa de pedra seca i la font de cocó que hi ha ben a prop.

El retorn, de cara a la lluminositat del mar, l'hem fet pel GR-92, a tocar de la façana marítima, ben boscosa. Un cop al mirador de la urbanització Llevantina, unes escales i alguns carrers ens han dut fins a la platja de Sant Sebastià, on hem retornat fins a l'estació RENFE per pujar al tren i cap a casa.

En resum, un matí magnífic de bon sol i d'atmosfera molt neta, i una excursió molt completa, amb cova inclosa, que ens ha deixat molt bon regust de boca.

Que tingueu unes bones festes de Nadal, Cap d'Any i Reis. Ens retrobarem al gener. Fins aviat!

FAMÍLIES - EXCURSIÓ AL MASSÍS DEL GARRAF - 18/12/2011
Diumenge 18
EXCURSIÓ AL MASSÍS DEL GARRAF.
De Sitges a la cova de Sant Llorenç i el puig d'en Boronet.
Més informació en l'arxiu adjunt

FAMÍLIES - EXCURSIÓ A COLLSEROLA - 27/11/2011

Tretzena sortida del Grup de Muntanya en Família. En aquesta ocasió hem volgut conèixer la serra de Collserola, tant propera com desconeguda, i ho hem volgut fer pel vessant nord, pel Vallès, on els torrents i els fondals, amb una vegetació frondosa, donen una nota exuberant en aquest racó de país, tant proper a la gran ciutat.

Hem estat 52 excursionistes, 26 dels quals menors, que hem viatjat fins a la masia de Can Borrell, convertida en restaurant. Hem esmorzat a l'esplanada de l'aparcament i hem aprofitat l'establiment per fer un cafetó matiner, tot veient com els ciclistes i altres visitants s'atipaven de costelles a la brasa, botifarres amb mongetes i coses per l'estil.

De seguida que hem pres el camí hem pogut entendre que avui veurem molts bolets, de moltes espècies diferents. Els nens i nenes no han parat de trobar-ne, de formes i colors diversos. Hi havia molta humitat i la riera de Sant Medir baixava amb una aigua ben neta. Hem conviscut tota la pujada amb ciclistes que anaven en direcció a Can Borrell, segurament per fer un bon esmorzar. Tota la corrua de caminaires hem anat fent metres fins a l'ermita de Sant Medir, davant de la qual ens hem fet una foto de grup.

Poc més enllà, el grup de l'opció Menuts ha pres un camí que els ha alçat fins a la carena i els ha conduït fins al pantà de Can Borrell. La resta, hem continuat, ara per un PR més estret, seguint el torrent obac de la Salamandra, amb uns plàtans molt alts i un paisatge molt bonic. El camí ens ha alçat fins al coll de l'Erola, on hem recuperat el contacte amb la "civilització".

Uns metres per la carretera de l'Arrabassada ens han proporcionat vistes cap a la ciutat de Barcelona, immensa i una mica encalitjada. Un cop feta la capçalera de la vall, per senders i corriols, hem fet cap a la carena de la serra de l'Arrabassada, que hem utilitzat per retornar a Can Borrell. Alguns trigaven més del previst, però han baixat amb bosses de bolets (rovellons, ous de reig, etc.).

En acabat, ens hem desplaçat fins a la zona de pícnic de Can Coll, farcida de gent, on hem fet el dinar i hem descansat.

Recordeu: propera sortida, el 18 de desembre, a prop de casa, de Sitges a la cova de Sant Llorenç i el puig d'en Boronet!

GMeF - EXCURSIÓ A COLLSEROLA - 27/11/2011

Diumenge 27
Excursió a la SERRA DE COLLSEROLA - Vessant Nord (Vallès Occidental)

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER COLLSEROLA - GMEF2165 Kb

FAMÍLIES - EXCURSIÓ DE TARDOR A BELLMUNT - 23/10/2011

Dotzena sortida del Grup de Muntanya en Família, aquesta vegada per veure els colors de la tardor. L'any passat vam anar al Montseny. Aquest any, al santuari de Bellmunt i rodalia de Vidrà.

Tot i les baixes per refredats i les males previsions meteorològiques, hem comptat amb 54 excursionistes, 23 dels quals menors, tots dalt de l'autocar a punt de marxa.

A mesura que hem anat cap al nord, el cel s'ha anat aclarint i tot el matí ha fet un sol radiant. Dues hores de viatge ens han deixat al poblet de Vidrà, molt ben situat darrere la serra de Bellmunt. Hem esmorzat i a les 11 en punt, acompanyats de les campanades del campanaret del poble, hem sortit per la carretera de Sant Quirze. Els amics Ramon i Carles de la Secció de Muntanya, vestits amb armilles reflectants cedides pel Grup de Marxes de la Talaia, han anat controlant el trànsit fins al coll de Vidrà, on hem pres el camí per on discorre el GR-3.

Tot i ser a finals del mes d'octubre, els colors de la tardor estan una mica endarrerits. Tot i això, la pista fins al coll d'Hi-era-de-massa ens ha regalat uns tons cromàtics prou bonics. Abans de fer l'última pujada fins al santuari, hem hagut d'anar a "rescatar" un grup que s'ha extraviat i que ha fet un quilòmetre de propina. Un cop al santuari, tot el grup s'ha enfilat fins al cim de Bellmunt, on pujava una bafarada d'aire calent que feia enterbolir el panorama i no deixava observar amb nitidesa ni els cims del Pirineu ni la plana de Vic.

Hem baixat novament fins al peu de la serra i, finalment, tot el grup ha optat per fer l'excursió general, més llarga que la de l'opció Menuts. El camí perdia altitud per una fageda espessa i de colors trencats, fins al torrent de Canemars, que hem acabat travessant. Paral·lels al torrentet, i sota un túnel de roures i avellaners, hem fet cap al vessant del riu Ges. Com que érem molta colla i calia fer via, hem deixat la visita a la Tosca dels Degollats per a un altre dia, i hem saltat a la pista de Sant Pere de Torelló a Vidrà. El vent i els núvols feien preveure un canvi de temps, tal com estava pronosticat, però ens ha deixat acabar l'excursió amb prou comoditat.

Un senderó ens ha baixat per una fageda de colors molt vius fins al salt del Molí, un dels màxims atractius d'aquesta excursió. Qui més qui menys, tothom ha quedat bocabadat davant aquell espectacle natural: una cua d'aigua saltant una quinzena de metres en un toll d'aigua fresquíssima. Al costat del salt d'aigua, una catifa de molses i líquens arrapats a la paret amb degotalls d'aigua. Seguint el PR, hem pujat arran de les antigues instal·lacions del molí del Salt fins que hem pogut travessar el riu pel pont de Salgueda, d'un sol arc, situat en un indret molt bonic i màgic.

Una pujada feixuga ens ha acostat a Vidrà, on hem anat arribant en petits grups, fins que tots 54 ens hem anat instal·lant a la zona de lleure, on la canalla ha gaudit dels gronxadors. Hem dinat i hem acabat fent sobretaules diverses al bar del poble. A les 5 en punt hem marxat amb l'autocar i poca estona després, ja queia la pluja, que ens ha respectat fins al final.

El viatge de tornada ha estat tranquil i relaxat, amb una bona part del personal dormint o conversant. En resum, una excursió molt completa, més llarga de l'esperat, però que ens ha deixat un bon regust de boca.

GMeF - EXCURSIÓ DE TARDOR A BELLMUNT - 23/10/2011

Diumenge 23
EXCURSIÓ DE TARDOR - EL SANTUARI DE BELLMUNT i RODALIA DE VIDRÀ (Vidranès - Osona)
Desplaçament amb autocar.
Organitza: Grup de Muntanya en Família

Itinerari general: Coll de Vidrà - Pla de Sivina - Creu de Fus - Coll d'Hi-era-de-massa - Santuari de Bellmunt - Coll d'Hi-era-de-massa - Tosca de Degollats - Salt del Molí - Pont de Salgueda - Vidrà. Aprox.: 8-9 km.

Opció menuts: Coll de Vidrà - Pla de Sivina - Creu de Fus - Coll d'Hi-era-de-massa - Santuari de Bellmunt - Coll d'Hi-era-de-massa - tornada fins al coll de Vidrà - Vidrà. Aprox.: 4-5 km.

Més informació en l'arxiu adjunt

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ A BELLMUNT - GMeF1488 Kb

FAMÍLIES - MOLA DE COLLDEJOU - 24 i 25/09/2011

Onzena sortida del Grup de Muntanya en Família i primera del curs 2011-2012. Per primera vegada, hem fet una acampada, tot i que només per una nit, a l'àrea (pedregosa) de lleure de la Torre de Fontaubella, al sud del Priorat, al peu mateix de la Mola de Colldejou.

Hem estat 60 excursionistes, la majoria dels quals hem marxat el dissabte 24 de setembre al migdia, amb un cel ben cobert. Tota la nit ha estat plovent, però portàvem la previsió del temps a la butxaca, la qual assegurava (i així ha estat) l'obertura de clarianes de sud a nord.

Hem parat al Pradell de la Teixeta per comprar pa i coca i hem continuat fins a la Torre de Fontaubella, on hem plantat les tendes i hem dinat. A la tarda, temps lliure per passejar pel poble, visitar el cafè i situar-nos. La canalla, tota la tarda jugant. Al vespre, hem sopat a l'àrea de lleure i a dormir, que demà toquen diana... Però el que ha tocat tota la nit és el campanar: els quarts, les hores, un altre cop les hores, i així tota la nit. Més d'un ha passat la nit en blanc.

El diumenge a primera hora, havent dormit poc, hem hagut de plegar tendes, esmorzar d'una revolada i fer una operació amb els vehicles que ens ha fet sortir a caminar mitja hora més tard del previst. El grup de l'Opció Menuts ha seguit el GR-7 per la font Freda fins a Colldejou. La resta, ha pujat per un alzinar exuberant i s'ha enfilat per la canal del Batllet fins al peu del circ que guarda la cova de la Mola. Una bona colla hi ha entrat per explorar-la. En acabat, hem assolit el cim de la Mola, amb el castell rodó i unes bones vistes cap a la costa i cap al Montsant. La baixada, pel portell de les Processons i el coll del Guix, ha estat sota un bon sol, però sense incidents. Una pista ens ha conduït fins a Colldejou, on hem retrobat la colla dels menuts.

El dinar al local social de la Torre, sota el Cafè, ha clos aquesta sortida, intensa i completa.

Desena sortida del Grup de Muntanya en Família i per primera vegada en un refugi de muntanya, al refugi de Rebost, al Berguedà, prop de la Tosa d'Alp i el Moixeró. 28 excursionistes hem marxat dissabte 4 de juny al migdia cap a Bagà, on hem parat a dinar. L'amo

FAMÍLIES - MOLA DE COLLDEJOU - 24 i 25/09/2011
Dissabte 24 i diumenge 25

ACAMPADA I EXCURSIÓ A LA MOLA DE COLLDEJOU (Priorat / Baix Camp)

Dissabte: 1a acampada del GMeF a l'àrea de lleure de la Torre de Fontaubella.

Diumenge: Ascensió a la Mola de Colldejou des del coll Roig, seguint el GR 7-3, per la cova de la Mola, i baixant pel portell de les Processons fins al coll del Guix i el poble de Colldejou. L'opció per als més menuts s'iniciarà al coll Roig i prendrà el GR-7 que voreja la base de la Mola fins a Colldejou.

Enllaç amb el dossier de la sortida.

FAMÍLIES - ESTADA AL REFUGI DE REBOST - 4 i 5/06/2011

28 excursionistes hem marxat dissabte 4 de juny al migdia cap a Bagà, on hem parat a dinar. L'amo del bar Centre, amb tota la parsimònia però també amb tota la simpatia, ens ha servit llesques gegantines i begudes. Després hem pujat per la carretereta del coll de Pal i hem anat entrant en una tempesta que ha caigut amb tota la seva energia damunt dels nostres vehicles. Aigua, pedra, llamps i trons que feien moure els cotxes. Un espectacle natural. El guarda de la zona, el Jordi, ens ha deixat accedir al refugi amb els cotxes per després tornar-los a l'aparcament. Així més d'un s'ha estalviat mullar-se com un ànec. Al refugi, la guarda, l'Anna, ben disposada per a tot el que calgués, i un altre grup de famílies (les dones del Sisha Pangma amb els seus marits i fills). Hem jugat, hem visitat els cavalls i hem respirat l'aire fresc que ha quedat després de la pluja. Lliteres, sacs de dormir, peus mullats, vistes boiroses cap al Pedraforca, plats i coberts, tothom a taula, sopar... i a dormir!

El diumenge 5 de juny s'ha llevat molt tapat i plovent. Hem esmorzat (quina taula més llarga, quin goig que fa!) i hem esperat que aclarís (moral que no falti!). El Gori ha fet la dansa de la no-pluja i ha anat escampant. A les 11, tothom en marxa i amunt, rostos amunt, prats amunt, pista amunt... fins al mirador dels Orris. Tot just arribem, el paisatge es destapa... ooohhh! I tot seguit, es tapa i avall, pel pla Bagà i els prats que ens retornen al refugi. Més soroll de plats, macarrons, amanides i botifarres, foto de grup i cap a casa... Caram, ara comença a sortir el sol...

Una bona mullena, però el paisatge pirinenc està tan bonic, que valia ben bé la pena.

« IniciAnterior11121314151617181920SegüentFinal »

Pàgina 18 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat