Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - VOLCANS DE LA GARROTXA - 27/10/2013

33a excursió del Grup de Muntanya en Família per anar fins a la zona volcànica de la Garrotxa i conèixer el volcà de Santa Margarida, Sant Miquel de Sacot i la famosa fageda d'en Jordà, que a aquestes alçades de l'any encara era ben verda, sense els colors ocres de la tardor.

Hem estat 72 excursionistes (38 menors) els que hem pujat a l'autocar (més una família amb cotxe) i hem enfilat la carretera cap a la Garrotxa (amb pana inclosa, que s'ha resolt com per art d'encantament).

L'autocar ens ha deixat a l'àrea de Santa Margarida i hi hem esmorzat. En acabat, de seguida ens hem enfilat per un camí força pujador fins al volcà de Santa Margarida. Per entrar al fons del cràter, ha calgut baixar fins a l'ermita de Santa Margarida, situada al bell mig, on hem trobat una bona colla d'excursionistes d'Olot.

Fent rotllana (com el cràter), cada família s'ha anat presentant, perquè tothom es conegués, i tot seguit ens hem enfilat de nou per un vèrtex del cràter i hem baixat per un sender fins al peu de la muntanya. Un camí ample ens ha dut al petit nucli de Sant Miquel de Sacot i poc més enllà hem entrat ja a la fageda d'en Jordà, encara amb els colors verds de l'estiu.

A mitja fageda, hem entrat a la fàbrica de iogurts del mateix nom i després hem acabat de travessar aquest bosc tan singular fins a l'àrea de lleure de Can Serra, on hem trobat l'autocar i on hem dinat.

En resum, una excursió molt bonica, amb un ambient relaxat i divertit, que ens ha dut a conèixer un nou racó del país. Podeu veure'n algunes fotos clicant la imatge superior.

FAMÍLIES - VOLCANS DE LA GARROTXA - 27/10/2013

Diumenge 27 d'octubre de 2013

VOLCANS DE LA GARROTXA. Volcà de Santa Margarida i Fageda d'en Jordà

Desplaçament amb autocar.

Itinerari: Àrea de Santa Margarida - Volcà de Santa Margarida - Sant Miquel de Sacot - Fageda d’en Jordà - Àrea de Can Serra.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER VOLCANS GARROTXA_GMeF391 Kb

JOVES - TRAVESSA D'AGULLES (MONTSERRAT) - 06/10/2013

2a excursió adreçada a la franja de joves del GMeF. En aquesta ocasió, 19 intrèpids excursionistes (9 dels quals menors) ens hem desplaçat fins al coll de Can Maçana, a Montserrat, per fer-hi la travessa d'Agulles. Ha estat diumenge 6 d'octubre, en un dia que ha estat radiant i de temperatura agradable.

En arribar a l'àrea de Can Maçana, hi hem esmorzat, i tot seguit hem pujat per la pista, seguint el GR, en direcció a la muralla de roca singularitzada per la Cadireta i la Foradada. Al coll de Guirló, hem decantat cap al pas de la Portella, i tot seguit ens hem enfilat per la carena de roca conglomerada, pel costat d'agulles ben erectes, fins al primer pas vertical, que hem hagut de superar amb l'ajut d'una corda. A partir d'aquí, tot ha estat pujar i baixar, grimpar i desgrimpar per canals estretes, passar pel peu d'agulles que s'aixecaven molts metres per damunt nostre. De tant en tant, algun replà ens deixava veure la intrincada panoràmica de monòlits i canals exuberants de vegetació.

La travessa ens ha dut al coll d'Agulles (o del Portell Estret), i des d'allà hem baixat d'una revolada la canal Ampla. Més d'hora que tard, hem connectat amb el camí principal que ens ha menat fins al refugi Vicenç Barbé. Allà hi hem dinat i hi hem fet una llarga sobretaula. En acabat, hem enfilat el camí de la Portella, hem baixat la canal i hem desfet el camí del matí fins a Can Maçana. Una excursió ben divertida que recordarem durant molt de temps.

Podeu veure'n algunes fotos clicant la imatge superior.

JOVES - TRAVESSA D'AGULLES (MONTSERRAT) - 06/10/2013

Diumenge 6 d'octubre

TRAVESSA D'AGULLES (Montserrat)

Grup de Joves del GMeF

Organitza: Grup de Muntanya en Família

Itinerari: Can Maçana - Coll de Guirló - Pas de la Portella - Travessa d’Agulles - Coll d’Agulles o Portell Estret - Refugi Vicenç Barbé - Pas de la Portella - Coll de Guirló - Can Maçana. Longitud: 10 km. Desnivell: 360 m

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER TRAVESSA AGULLES_GMeF1095 Kb

FAMÍLIES - ACAMPADA AL MONTSENY - 21 i 22/09/2013

32a excursió del Grup de Muntanya en Família per inaugurar el nou curs 2013/2014. Aquesta acampada al Montseny la vam preveure l'any passat, però no vam poder fer-la a causa de la pluja. Enguany, la meteorologia ens ho ha permès i ha estat molt respectuosa amb tots nosaltres: solet, bonança i un ambient immillorable.

Hem estat 54 excursionistes (28 menors), la majoria dels quals hem pujat ja el dissabte fins al Montseny per dinar a l'àrea de lleure de les Feixes del Vilar i de seguit acabar de pujar fins al campament de Fontmartina per instal·lar-hi les nostres tendes.

A la tarda, hem fet una interessantíssima gimcana per conèixer el sot de l'Infern, la flora de la zona (l'alzina, el castanyer, el grèvol, el cirerer d'arboç, la falguera comuna, el bruc, el freixe, el vern, etc.) i el treball dels antics bosquerols que treballaven a les castanyedes.

Al vespre, hem parat taules (o bé a terra) per fer un sopar de campanya sota la llum de la lluna i dels frontals. I en acabat, tots a dormir, que demà tocava excursió.

Diumenge s'ha llevat ben serè. Després d'esmorzar, hem començat a plegar el campament, i han anat arribant un parell de famílies que no havien pogut venir a acampar. Tots plegats, hem pujat fins a l'aparcament més alt i hem enfilat el camí fins al Turó de l'Home, màxima alçada del Montseny. Tot seguit, hem fet la carena fins al cim de les Agudes, i hem tornat als cotxes passant pel vessant de Santa Fe i un tram de carretera.

A la Costa del Montseny ens hem cruspit botifarres, truites i lloms amb unes grans llesques de pa amb tomàquet, i algun porró que corria per les taules. Un cap de setmana ben rodó per començar un curs d'excursions i travessies.

Podeu accedir a les fotos clicant la imatge superior esquerra.

FAMÍLIES - ACAMPADA AL MONTSENY - 21 i 22/09/2013

Dissabte 21 i diumenge 22 de setembre

ACAMPADA AL MONTSENY

Dissabte: itinerari del Sot de l'Infern. - Diumenge: ascensió al Turó de l'Home i les Agudes.

Organitza: Grup de Muntanya en Família

Més informació en els arxius adjunts

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER ACAMPADA MONTSENY_GMeF1598 Kb
DOWNLOAD_THIS_FILE_SFLORA_EXCURSIÓ_SOT_INFERN_GMeF2165 Kb

JOVES - ASCENSIÓ A LA TOSA D'ALP - 14/07/2013

1a excursió dels grans del Grup de Muntanya en Família per fer l'ascensió a la Tosa d'Alp, des del coll de Pal. Hem estrenat en ple mes de juliol aquestes sortides que durant el curs que ve anirem fent de tant en tant, perquè el grup de menors més grans puguin fer activitats d'una mica més de nivell. D'alguna manera ha estat una prova i ha sortit prou bé.

Però el fet que l'haguem proposat el mes de juliol ha fet que la participació de nens i nenes no hagi estat gaire alta (molts eren de colònies), però com que alguns membres de la Secció de Muntanya i un membre de la Secció de Senders han volgut afegir-s'hi, finalment hem estat 20 excursionistes (6 menors) els que hem tingut l'humorada de llevar-nos molt d'hora per marxar a les 7 del matí. Zzzzzzzzz...

Hem parat a esmorzar a Guardiola de Berguedà i després, d'una tirada, hem arribat amb els cotxes fins al coll de Pal, a poc més de 2000 metres d'altitud. El matí ha estat radiant i els prats d'herba eren tan verds, encara, que semblava que estiguéssim en plena primavera.

Les primeres rampes han estat dretes, però el paisatge i l'ànim dels marxadors era immillorable. Una zona de roca calcària molt descomposta ens ha dut al Cap del Serrat Gran, i tot seguit hem fet una llarga baixada fins al coll de Comabella, per remuntar tot seguit fins al puig de Comabella, on hem parat a fer un descans i reagrupar-nos.

Poc més de cent metres de desnivell i hem arribat al costat del gran refugi que gairebé corona la Tosa. Abans d'entrar, però, ens hem desviat uns metres per assolir el cim de la Tosa d'Alp (2537 m), una balconada abocada a la Cerdanya. Encara es veia força neu cap a la banda del Carlit i el puig Peric.

Poc després, hem dinat a l'interior del refugi, ben entaulats, i a mitja tarda hem refet el camí. La notícia ha estat que al coll de Comabella ha començat a ploure fort i hem hagut de baixar en petits grups fins a la pista i la carretera del coll de Pal. En la baixada, ens ha plogut molt i ens ha pedregat. Els llamps ens festejaven per dalt les carenes. Finalment, però, hem anat arribant tots als vehicles i, ben xops, hem tornat cap a casa.

Podeu veure'n fotos si cliqueu la imatge superior esquerra.

JOVES - ASCENSIÓ A LA TOSA D'ALP - 14/07/2013
Diumenge 14 de juliol

ASCENSIÓ A LA TOSA D'ALP des del coll de Pal (Berguedà / Cerdanya)

Itinerari: Coll de Pal - Coma Floriu - Cap del Serrat Gran (2.386 m) - Collada de Comabella - Puig de Comabella - Tosa d’Alp (2.536 m) - Refugi Niu d’Àliga. Descens pel mateix camí. Longitud: 9,6 km anada i tornada. Desnivell: 500 m

DOWNLOAD_THIS_FILE_SASCENSIÓ TOSA D'ALP_GMeF1102 Kb

FAMÍLIES - TROBADA/SOPAR - 12/07/2013

Divendres 12 de juliol a les 7 ens hem trobat al pati del local social de la Talaia per fer la trobada i reunió que tenia l'objectiu de planificar el curs 2013-2014 que començarem el setembre vinent.

Una bona colla de membres de diverses famílies ens hem aplegat al voltant d'una gran taula -4 taules ajuntades- i hem anat teixint el calendari de sortides per al curs següent amb l'ajut d'alguns llibres, fulls, anotacions i idees que anaven sorgint.

Hem programat les sortides mensuals habituals per la nostra geografia, des del mes de setembre al mes de juny, amb acampades, estades en refugis o albergs, visites a coves i pujades a cims, i també hem proposat altres activitats afegides per a la franja d'edat dels més grans.

També hem proposat de fer alguns tallers, com ara un de marcatge de senders que farem amb membres de la Secció de Senders. El projecte és engrescador i ambiciós.

Després de la trobada-reunió, hem fet un sopar multitudinari al pati de l'entitat, amb més de 50 participants.

Vegeu-ne unes quantes fotografies clicant la imatge superior esquerra.

« IniciAnterior11121314151617181920SegüentFinal »

Pàgina 13 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat