Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Activitats GMeF

Bloc d'activitats del Grup de Muntanya en Família de l'AE Talaia

FAMÍLIES - SERRA DE TIVISSA - 21-22/10/2017

Dissabte 21 i diumenge 22

EL POBLE I LA SERRA DE TIVISSA (Ribera d'Ebre)

Estada a l'Alberg de Tivissa (sopar, dormir, esmorzar i dinar).

Dissabte: dinar de pícnic a l'ermita de Sant Blai; a la tarda, joc de pistes per Tivissa.

Diumenge: excursió pel camí de la Llena, el cim de Roca Verdura i la Tossa.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER EXCURSIÓ TIVISSA_GMeF2130 Kb

FAMÍLIES - PROJECCIÓ AUDIOVISUAL CURS 2016-2017 - 06/10/2017

Divendres 6 d'octubre, a 2/4 de 9 del vespre, al local social

AMB LES BOTES BEN CORDADES... CAMINS, COLLS, CIMS I CARENES

Projecció audiovisual de les activitats del curs 2016-2017.

FAMÍLIES - COLLSACABRA - 24/09/2017

75a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem tornat cap al Collsacabra, concretament al pantà de Sau, des del qual hem pujat fins a Tavertet superant els cingles tan característics d'aquesta zona. Ha estat el diumenge 24 de setembre de 2017 i hem estat 44 excursionistes (19 menors).

Hem sortit de Vilanova a les vuit del matí i cap a les deu tocades ja érem a l'àrea d'esplai del pantà de Sau, on hem arribat per la pista que travessa la presa del pantà, continua per l'hostal La Riba i pel Club Nàutic Vic-Sau. Hem esmorzat a l'àrea de lleure i després d'una breu explicació hem iniciat el camí de les Places Carboneres per un bosc de roures i alzines.

Aviat hem arribat a un dels primers objectius del dia: la Domus del Pi, una antiga construcció defensiva bastida damunt d'un turó avançat cap a la vall. En aquest punt hem iniciat pròpiament el sender de les Places Carboneres i hem arribat a la primera placeta, equipada amb un plafó explicatiu de la tasca dels antics carboners i una pila de llenya al mig. Jordi Martí ha explicat com treballaven aquests antics operaris que transformaven la fusta de les alzines i els roures en carbó. Tot seguit hem continuat pel sender, que anava avançant per dins d'un alzinar, per sota les cingleres i travessant fins a dotze placetes carboneres.

Una pista més ampla ens ha dut a una cruïlla on hem enllaçat amb el GR 2, provinent de l'hostal La Riba. El grup de l'Opció Menuts ha pres el GR de cara amunt i arran dels prats del mas Nou ha anat guanyant alçada per dins del bosc, seguint els senyals blancs i vermells que anaven buscant les graonades del terreny per assolir el peu de les cingleres i, més amunt, per un sender estret, pujar fins l'altiplà i el poble de Tavertet.

El grup de l'Opció General, en canvi, s'ha esmunyit per un sender estret que anava guanyant alçada en diagonal cap a la canal del Castell, que han acabat pujant fent nombroses ziga-zagues pel costat de les cingleres primer rogenques i més amunt blanquinoses. La sorpresa ha estat trobar un antic vehicle estimbat al mig de la canal i totalment aixafat per les roques. Assolit l'altiplà, el grup ha anat pel costat de la masia del Castell fins a un mirador abocat sobre el pantà de Sau, les Guilleries i el Montseny. Després han caminat per l'altiplà fins arribar a Tavertet, on han retrobat el grup de l'Opció Menuts.

Com que feia força calor i al mirador del Pla de cal Xicot on preteníem dinar no hi havia gaire ombres, hem optat per entrar al poble, de cases antigues i molt ben cuidades, i ens hem instal·lat a la plaça Major, equipada amb bancs, pedrissos i arbres que hi feien molta ombra. Després de dinar han arribat dues de les famílies que havien tingut pana amb el cotxe i mentre els nens i nenes jugaven per la plaça i per tot el poble, alguns hem fet la becaina, altres hem visitat l'església de Sant Cristòfol, de nau central romànica i nau lateral gòtica (els bancs de l'església tenien el nom de cada família pintat al respatller), i també hi ha hagut força visites a un dels bars del poble, per fer-hi cafès i menjar gelats.

En acabat, ens hem fet una foto de grup davant l'església i una altra al mirador del Pla de cal Xicot, presidit per una gran estelada, i hem tirat avall seguint el recorregut del GR. Hem anat baixant per l'itinerari que ha fet de pujada l'Opció Menuts, de vegades a tocar de les roques abalmades de la cinglera, molt espectaculars.

Quan hem arribat a la cruïlla amb el sender de la canal del Castell d'aquest matí, hem deixat el GR i hem pres el sender de les Places Carboneres, però el tram inferior que encara no havíem fet i que ens ha retornat directament a l'àrea d'esplai, al peu del pantà de Sau, on hem donat per finalitzada aquesta fantàstica excursió d'avui pels cingles del Collsacabra.

Podeu veure'n fotografies si cliqueu la imatge que encapçala aquest resum.

Aquí podeu recordar la 22a excursió del GMeF que vam fer el 28 d'octubre de 2012 a la zona del Collsacabra; en aquella ocasió, del poble de Cantonigròs vam pujar fins al santuari de Cabrera.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER SAU-TAVERTET_GMeF1273 Kb

FAMÍLIES - IV ACAMPADA D'ESTIU - 7-10/08/2017

74a sortida del Grup de Muntanya en Família i IV Acampada d'estiu feta al càmping Pica d'Estats de la població pallaresa d'Àreu, a la vall Ferrera, entre els dies 7 i 10 d’agost de 2017, amb la presència de 18 famílies del GMeF però també del nou Grup de Joves i amb una participació de 61 persones.

Hem sortit de Vilanova el dilluns 7 d'agost a les 8 del matí per poder fer el viatge via Igualada, Cervera i Agramunt (on hem parat a esmorzar) i arribar al càmping cap a la 1 del migdia i plantar tendes abans de dinar. A la tarda, ja hi ha hagut uns quants valents que s'han atrevit a banyar-se a la piscina, d'aigua fresquíssima. La resta hem fet una rotllana de cadires per parlar dels plans de demà. Més tard s'han fet un parell de visites a la serradora d'Àreu, que funciona amb la força hidràulica de l'aigua, i ha tocat anar a dormir no gaire tard perquè demà tocarà llevar-se d'hora.

Dimarts 8 d'agost. Hem fet dos grups. El primer, amb l'objectiu d'assolir el cim del Monteixo (2.902 m), s'ha llevat molt d'hora i a les 7 del matí ha sortit amb el cotxe per la pista de la vall Ferrera i s'ha enfilat fins a l'aparcament d'Aixeus, situat a 2.100 metres d'altitud. Fet el brífing de l'excursió hem iniciat el sender que remunta el barranc d'Aixeus fins a un pla on l'aigua queia en cascada i on hem pogut veure un isard. Els núvols abundants cobrien bona part del cel i passaven amb rapidesa per sobre nostre. El sender, en pujada continuada, ens ha dut fins a la cota 2.430, situada sobre l'estany d'Aixeus i al peu del cercle de muntanyes. Hi hem fet una parada per recuperar forces i tot seguit hem emprès la forta pujada pel vessant nord del Monteixo, primer per una diagonal seguida d'una canal vertical i després per pendents de roca. Sota un esperó rocallós hem fet una nova parada per reagrupar-nos i després ja no hem parat fins a una carena secundària per grimpar la part final de l'excursió fins al cim del Monteixo, a 2.902 metres d'altitud. L'altre grup, s'ha llevat una mica més tard i ha sortit amb els cotxes fins al pàrquing d'Aixeus per fer la mateixa primera part de la pujada, fins a la cota 2.430 m. Tot seguit, però, ha baixat fins a l'estany d'Aixeus. Alguns (pocs) valents s'han banyat a l'aigua gelada del llac i després han començat a dinar. El grup que ha fet el cim ha aparescut al cap d'una estona i s'ha afegit a la resta per dinar. Al cap d'una estona, tots hem emprès el camí de baixada fins als cotxes i fins al càmping. A la tarda, piscina i voltes pel càmping i pel poble d'Àreu. Al vespre, hem redefinit l'excursió de demà. En principi, anàvem fins al cim de Baiau, però vista la previsió meteorològica i que avui ja hem fet una excursió considerable, decidim arribar fins als estanys de Baiau si el temps ens ho permet.

Dimecres 9 d'agost. Avui, el primer grup també hem sortit a les 7 del matí per desplaçar-nos amb els vehicles fins a l'aparcament de la Molinassa, a 1.800 metres d'altitud, punt de sortida de les ascensions a la Pica d'Estats. Hem seguit el GR 11 per sobre el pla de Boet i hem anat guanyant alçada fins al pla d'Arcalís i el pla de la Socalma, aquest darrer per damunt dels 2.100 metres. Tot seguit hem iniciat un flanqueig pujador per sobre el pla de Baiau i a les envistes de la carena muntanyosa dels Lavans, a llevant, i de Baiau, al sudest. El temps era amenaçador, tot i això hem aconseguit arribar fins als estanys d'Ascorbes, situats en un paratge solitari situat a gairebé 2.400 metres d'altitud, amb la companyia d'alguns cavalls i ovelles, on ha calgut posar-se guants, caputxes i gorros a causa del fred que hi feia. El nostre objectiu, el refugi de Baiau, que vèiem sobre un esperó rocós, ha quedat pendent per a una altra ocasió. Al cap de poca estona hem iniciat el descens pel mateix camí amb la intenció d'evitar la pluja. Per sort, només ens han caigut a sobre quatre gotes. El segon grup hem pujat al pàrquing de la Molinassa i hem seguit el GR 11 fins al pla d'Arcalís, un deliciós indret semblant a Aigüestortes però sense turistes que hem travessat per enfilar, ja de cara avall, el camí del port de Boet fins al pla del mateix nom, on hem parat a dinar. Al cap d'una estona ha arribat el grup que ha anat fins a l'estany d'Ascorbes i hem hagut de córrer una mica perquè la pluja ha començat a caure amb ganes. En arribar als cotxes els dos grups, la tempesta s'ha desfermat i hem tornat cap al càmping. Ens hem refugiat al bar del càmping, on hem passat la tarda. Al vespre hem fet un sopar comunitari als baixos de l'Ajuntament d'Àreu i hem pogut anar a dormir més tard que els altres dies. La darrera nit ha estat molt freda i la temperatura, al càmping, ha baixat fins als 4 graus. N'hi ha que han dormit dins del sac amb anorac.

Dijous 10 d'agost. Últim dia d'acampada. La majoria hem anat desparant tendes, cadascú al seu ritme, i hem iniciat el retorn cap a Vilanova, després d'uns dies aprofitats al màxim!

Podeu veure'n fotografies clicant la imatge superior esquerra.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER IV ACAMPADA ESTIU_GMeF1458 Kb

FAMÍLIES - RASOS DE PEGUERA - 2/07/2017

73a sortida del Grup de Muntanya en Família, en aquesta ocasió a les muntanyes berguedanes dels Rasos de Peguera. Ha estat l’última sortida del curs 2016-2017 -si no comptem amb l’acampada de l’agost-, corresponent al mes de juny, que hem fet el diumenge 2 de juliol de 2017, amb una participació de 43 excursionistes (19 menors).

L’excursió duia el subtítol “Carenejant a la ratlla dels 2.000 metres”, el qual, juntament amb una previsió de temperatures més aviat baixes a cotes altes, feia preveure que passaríem un dia fresquet, cosa que venia molt de gust. Podríem dir que ha estat així, tot i que també hem suat la samarreta de valent, ja que les rampes herbades dels Rasos s’han hagut de pujar igualment, amb fresqueta o sense.

Hem sortit de Vilanova a les 8 del matí per enfilar la C-15 i després la C-16 o Eix del Llobregat fins a Berga, on hem pres una combinació de carreteretes i rotondes que ens han dut fins als 1.750 metres d’altitud on està instal•lat el formós refugi dels Rasos de Peguera. En aquest punt hem aparcat els vehicles i hi hem esmorzat, amb els cafès amb llet, colacaos i altres begudes de rigor que ens ha servit el guarda del refugi, el Jaume, que no parava de fer viatges cap a la cuina. Alguns han aprofitat l’ocasió per agafar aigua fresquíssima de la font de Calders, a quatre passes del refugi. En acabat, hem tornat als cotxes i hem acabat de pujar el quilòmetre escàs de carretera fins al coll de la Creu del Cabrer, punt inicial de l’excursió.

Feta una brevíssima explicació de l’excursió -d’això que ara en diuen brífing-, hem enfilat un llarg pendent d’herba -antiga pista esquiable- que ens anava obrint panoràmica paisatgística sobre la serra d’Ensija i la paret de la Roca Gran del Ferrús a mesura que guanyàvem alçada. En alguna balconada, i amb una atmosfera especialment neta, hem vist Montserrat i fins i tot els esquenalls de l’Ordal i les muntanyes del Garraf.

Arribats al capdamunt de la pujada, hem entrat en un bosc de pins negres i n’hem sortit prop d’un ramat de vaques que eren al costat d’un estanyol, amb un enorme bou que mirava de reüll tot el grup vestit amb nombroses samarretes vermelles. Novament dins del bosc, hem travessat un bosc ple de branques i hem sortit a una pista que ens ha dut a les Fontetes, amb un altre estanyol, i fins al pla de l’Orri, amb més vaques i també unes altes estibes d’arbres corsecats que feien una estranya presència. Pel mig del corredor que marcaven les estibes hem anat pujant pel costat de profundes dolines càrstiques fins al cim de la Torreta dels Enginyers (1.987 m). El panorama sobre la roca d’Oró, el cim d’Estela -o Cogulló- i la resta del paisatge era fenomenal. A llevant, tot el muntanyam que va des del Montseny fins al Pirineu, passant per les Guilleries i el Collsacabra. Més a prop, molt avall, el blau turquesa del pantà de la Baells. Al sud, la plana del Berguedà i el Bages i Montserrat tancant l’horitzó. Cap al nord, s’entreveien les muntanyes del Moixeró i de l’Alta Cerdanya fins al puig Peric.

Hem estat força estona en aquest cim, ja que hem explorat el vessant sud, amb una ampla balconada on hem fet la foto de grup i el curiós indret del pas de l’Ós, porta d'entrada a un caos de blocs caiguts per on s’esmuny un corriol. Aquesta aturada tan dilatada -que bé valia la pena- ens ha fet anar una mica de bòlit durant la resta de l’excursió, per això hem fet el retorn fins al pla de l’Orri i les Fontetes sense aturar-nos gaire, i després ens hem enfilat cap als prats careners on es troba el Pedró (2.059 m), amb un escut del Club d’Esquí Berguedà. A continuació hem seguit una mica més de carena i aviat s’han separat els dos grups de l’excursió. El de l’Opció Menuts ha continuat per la carena i després ha baixat per la rampa inicial, fins al coll de la Creu del Cabrer. El de l’Opció General, ha baixat cap al nord fins a les Collades, un ample prat amb una dolina al mig, i tot seguit ha enfilat un sender que per dins del bosc ha assolit el cim dels Rasos de Dalt (2.077 m), també dit cim del Salabardar, amb una senyera mig estripada que voleiava dalt d’un màstil, indret característic on hem fet una foto de grup.

A continuació hem seguit la carena, on hem trobat les restes òssies blanquíssimes d’una vedella que ha fet les delícies d’alguns. Per un sender poc evident, hem anat perdent alçada per dins d’un bosc de pins amb prats alpins verdíssims fins a la raconada de la placeta dels Rasos, amb un altre estanyet. Passat un collet, hem baixat per l’anomenat Corral Vallsabuc, una grandiosa dolina que havia servit per tancar-hi el bestiar i on avui hi escalaven algunes persones. Aviat hem fet els últims lloms herbats fins al coll de la Creu del Cabrer, on ja ens esperava la resta del grup.

Hem dinat en un prat, protegits del sol pels núvols abundants i l’aire fresquet i després ens hem aturat novament al refugi a fer l’última paradeta abans del viatge de retorn a Vilanova, d’aquesta darrera excursió del curs.

Ens retrobarem a l’acampada del mes d’agost o al setembre!

Podeu veure'n fotografies clicant la fotografia que il·lustra aquest resum.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER RASOS_GMeF1408 Kb

FAMÍLIES - REUNIÓ-SOPAR - 30/06/2017

Divendres 30 de juny, a les 7 de la tarda, al pati de l'entitat

REUNIÓ PREPARATÒRIA DEL CURS 2017/2018

I, tot seguit,

SOPAR DE FINAL DE CURS

FAMÍLIES - CONGOST DEL MU - 21/05/2017

72a sortida del Grup de Muntanya en Família. Per fer aquesta sortida ens hem desplaçat fins a una zona, fins ara poc visitada pel nostre Grup, en concret hem anat fins a Alòs de Balaguer, a la comarca de la Noguera, per recórrer el Congost del Mu (o del Mur), que encaixona el riu Segre just abans de trobar-se amb la Noguera Pallaresa. Ha estat el diumenge 21 de maig de 2017, amb una participació de 45 excursionistes (20 dels quals menors).

La sortida de Vilanova ha estat segons l’horari programat i hem arribat sense incidents a Alòs de Balaguer. Allà hem tingut temps per esmorzar al bar de les piscines, amb un cambrer una mica lent que ens ha fet endarrerir una mica l’inici de l’excursió.

Mentre el gruix del grup començava a travessar el poble per apropar-nos al pont sobre el Segre, unes quantes famílies, que han optat per l’Opció Menuts, han apropat els cotxes fins a l’àrea de lleure de Font de l’Espadella. Això ens ha permès no haver de carretejar el dinar durant tota l’excursió.

De seguida ens hem situat arran de riu, que no hem deixat en tota l’excursió, avançant a bon ritme fins arribar a l’entrada del congost. Allà ens hem trobat amb els menuts, i amb ells hem fet la resta de la caminada.

Hem entrat al congost per unes passarel·les metàl·liques. Després d’enlairar-nos una mica sobre el riu, i de contemplar una bella panoràmica, hem fet cap al barranc del Palomar que ens ha portat de nou arran de riu, que hem resseguit una mica més fins a creuar-lo per sobre del bellugadís pont penjat de fusta.

Des d’allà, per sobre d’unes altres vertiginoses passarel·les metàl·liques, hem fet cap al costat de la central hidroelèctrica, on hem fet una paradeta per recuperar forces i fer la foto de grup. Aleshores hem fet mitja volta i hem refet el camí d'anada.

El dia ha estat clar i assolellat, potser una mica massa. L’últim tram fins arribar al punt del dinar s’ha fet una mica pesat, però l’arribada a l’àrea de lleure amb l’ombra i la font ha estat una bona recompensa.

Havent dinat, sota un sol de justícia, hem recorregut el poc més d’un quilòmetre que ens separava dels cotxes, per tornar cap a casa.

DOWNLOAD_THIS_FILE_STRACK EXCURSIÓ CONGOST DEL MU_GMeF266 Kb
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER CONGOST DE. MU_GMeF1502 Kb

FAMÍLIES - SAU I EL COLLSACABRA - 30/04/2017

Diumenge 30

EXCURSIÓ PER SAU I EL COLLSACABRA (Osona)

ACTIVITAT AJORNADA!!

Del pantà de Sau a Tavertet per la canal del Castell.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER COLLSACABRA_GMeF1274 Kb

FAMÍLIES - SANT JOAN DE L'ERM - 18-19/03/2017

71a sortida del Grup de Muntanya en Família, els dies 18 i 19 de març de 2017, a la comarca de l'Alt Urgell per fer activitats de neu (esquí nòrdic i raquetes de neu) a l'estació d'esquí de fons de Sant Joan de l'Erm. En total, hem participat en l’activitat 46 excursionistes i esquiadors, entre grans i petits.

El dissabte 18, a les 10 del matí, el grup gran de famílies ens hem trobat a l'aparcament del Parc del Garraf i hem marxat cap a l'Alt Urgell. Un cop hem arribat al refugi de la Basseta, després d'uns quants quilòmetres de corbes, hem dinat tota la colla a les taules que hi ha al voltant del refugi, i alguns al restaurant “Can Titarró”, del poble de Sant Andreu de Castellbò.

Un cop plens d’energia, hem pres possessió de la mansarda i les habitacions. Després hem fet un tastet al món de les curses d’orientació. Els coordinadors de la sortida han muntat un circuit d'orientació on calia trobar unes balises amb l'ajuda d'un mapa de la zona. Ha estat una activitat força entretinguda. Alguns ja estan esperant amb candeletes poder fer alguna altra cursa similar, cosa que sempre va bé per fer planter.

Al vespre hem gaudit del sopar que ens han preparat els responsables del refugi. Després hem anat a dormir per tal d’estar ben preparats per a la sortida de l’endemà, que es presentava força entretinguda.

El diumenge, un cop ens hem llevat, hem esmorzat i ens hem dividit en un parell de grups: els raquetaires i els esquiadors.

Val a dir que en aquesta ocasió hem pogut compartir sortida amb els joves del Grup de Joves de la Talaia, els quals han fet unes activitats més adients per a uns joves de la seva edat i amb una mica més de dificultat, a part de fer un petit taller d’arvas per  conèixer les mesures de seguretat mes bàsiques a l'hora de sortir a la neu.

L’excursió amb raquetes ens ha portat fins al coll i prat de la Culla, on hem fet un mos i un traguet d’aigua, mentre els més valents han arribat fins al mirador de la Roca Senyada, on ens hem trobat el Grup de Joves, que feia una estoneta que ja hi era.

Mentrestant, els esquiadors han anat seguint totes les pistes de Sant Joan de l'Erm que han pogut, les quals els han dut per l'interior de les espesses pinedes de pi negre d'aquesta gran zona forestal del Pirineu. A part d'algunes caigudes de cul a terra, han gaudit molt de la sensació de fer lliscar els prims esquís de fons per les traces de les pistes.

Un cop finalitzades les activitats, tothom ha tornat cap al refugi per tal de gaudir del dinar que ens havien preparat els responsables de l'allotjament. Fent sobretaula, hem rigut comentant els detalls de l’excursió i l'esquiada, i el seu esdevenir.

Podeu veure'n fotografies clicant la imatge d'aquest article.

Aquí podeu veure el resum i les fotos del Grup de Joves.

DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER SANT JOAN DE L'ERM_GMeF888 Kb

« IniciAnterior12345678910SegüentFinal »

Pàgina 1 de 21
Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat