Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - ESTADA AL REFUGI LLUIS ESTASEN - 9 i 10/06/2012

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - ESTADA AL REFUGI LLUIS ESTASEN - 9 i 10/06/2012

21a sortida del Grup de Muntanya en Família, novament en un refugi de muntanya, per tancar el curs 2011/2012. Hem estat 38 excursionistes allotjats al refugi Lluís Estasen, al peu de la paret nord del Pedraforca. D'aquests 38, 17 eren menors.

Hem sortit el dissabte 9 de juny després de dinar en direcció al Berguedà. Cap a les 6 de la tarda ja érem al mirador de Gresolet, instal·lat a peu de pista, sobre el fondal entapissat de boscos i prats de Gresolet, amb el petit santuari i refugi com petites taques enmig de la immensitat. Un cop ens hem agrupat totes les famílies, hem pujat per dins del bosc fins al refugi, situat a la Jaça dels Prats. Ens hem instal·lat a l'habitació gran (a alguns els ha semblat un barracó de camp de concentració!!). Mentrestant, la canalla ha jugat per l'exterior del refugi. I poc després hem sopat en una llarga taula en forma de L que ocupava més de mig menjador. Després de sopar, els conductors han marxat cap a Gósol per deixar-hi la majoria dels vehicles que retrobarem demà, al final de l'excursió. A les 10, silenci i a dormir.

Diumenge 10 de juny. A les 7, diana! Hem baixat a esmorzar a 2/4 de 8. Finalment, després de preparar motxilles, omplir les cantimplores i prendre alguna cosa per menjar, hem sortit a 3/4 de 9 del refugi i de seguida hem entrat al bosc pel camí que recorre la base de la paret nord del Pedraforca. Un bosc espès, de pins negres i avets, on la corrua d'excursionistes donaven una nota acolorida al paisatge. Aviat hem travessat un primer torrent amb algunes roques i després el torrent de Riambau, el més gran de tota la paret, on calia anar amb atenció. Una bona pujada ens ha dut al peu de la canaleta per on s'esmuny el camí del cim. Nosaltres hi hem fet una parada de reagrupament i hem continuat pel peu de la cinglera. Aviat hem arribat a l'indret de la balma de les Orenetes, on l'aigua regalima per la roca. El camí continuava per un relleix del cingle on la coloraina de la llarga cua de caminaires feia goig de veure. Al cap d'una estona hem vist un isard, i passat un coll hem accedit al Pletissar, un extens prat amb pins negres i en forma de bressol, on també hem vist una colla d'isards. La darrera pujada ens ha dut al coll de les Ajagudes o de Set Fonts, el punt més alt de la ruta: 2.086 metres, segurament l'indret més alt al qual ha accedit el GMeF fins avui. El vent gelat no ens hi ha deixat estar i hem iniciat la baixada per un pendent d'herba fins a Set Fonts, on hem reposat una estona arrecerats del vent. La baixada ha continuat cap a la collada dels Teulers i la coma dels Caners. A baix de tot, hem trobat la font Terrers i per un antic camí hem arribat a Gósol, on hem retrobat els vehicles. Retornats al refugi, hi hem dinat i, a mitja tarda, tothom ha anat desfilant fins al mirador de Gresolet i cap a Vilanova.

Sens dubte, un cap de setmana molt ben aprofitat!  Que passeu un molt bon estiu!!

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat