Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - TUIXENT - 26 i 27/03/2011

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - TUIXENT - 26 i 27/03/2011

Moltes novetats: vuitena sortida del Grup de Muntanya en Família, per primer cop tot un cap de setmana, i a la neu!!

En aquesta ocasió vam ser 57 excursionistes els qui vam poder-nos desplaçar fins al poble de Tuixent, a l'Alt Urgell, sota el vessant sud de la serra del Cadí, que estava ben enfarinat.

Ens vam allotjar a l'Alberg Can Cortina, situat a la plaça principal de Tuixent, ben a prop de Cal Farratgetes (bar i botiga) i d'uns gronxadors que van donar molt de si.

Alguns van marxar abans i altres després. I el gruix de l'"expedició" va sortir de Vilanova el dissabte 26 a les 11 del mati. Un matí ennuvolat que a mesura que ens desplaçàvem cap al nord s'anava obrint, fins al punt que va fer un bon sol quan vam parar a dinar al parc de la Mare de la Font, a Solsona, un indret molt agradable, al costat d'un riuet arbrat. Els nens i nenes, segons les edats, es van anar ajuntant per jugar i per passejar pels corriols i prats del parc. En acabat, un cafetó, una tanda de WC i cap al cotxe novament.

A mitja tarda arribàvem a Tuixent i ens envaíem Can Cortina. Semblava que no hi havia prou llits, però finalment tothom va quedar ben instal·lat i vem fer un primer reconeixement del poble. Més tard, tots cap al Museu de les Trementinaires, on vam quedar impressionats per les caminades que feien aquelles dones que anaven pel món per vendre herbes remeieres, trementina i altres productes. Abans de sopar, es van organitzar partits de futbol, bàsquet i altres esports al pati de l'escola de Tuixent, i més tard vam saturar el menjador de l'Alberg per sopar... i a fer nones, que aquella nit tocava canviar l'hora i no podríem dormir gaire.

L'endemà, diumenge, ens llevàvem amb un cel ben tapat i un dia ben plujós. L'esmorzar multitudinari ens va servir per fer una mica de temps, i a 2/4 de 10 tothom als cotxes i cap a l'estació de Tuixent-Lavansa a provar sort. Un cop a dalt ja no plovia (havia nevat una mica a primera hora) i només la boira semblava voler resisitir-se a marxar. Així que vam decidir de provar sort, i mentre una colla del Grup llogava esquís i pactava amb un monitor, la resta es calçava les raquetes disposats a fer una ruta pel paisatge nevat i misteriós gràcies a la boirada.

Poca estona més tard, tothom a punt i vam començar l'activitat. Uns per les pistes d'esquí de fons i a seguir les indicacions dels monitors. Uns altres caminant amb les raquetes als peus, primer amb certes molèsties, però després amb una tècnica depuradíssima, de cap a la boira. I altres, amb els trineus, es van quedar prop de l'estació per fer descensos divertits per alguns pendents de neu. Tant els uns com els altres, van travessar boscos de pins negres, amb l'alicient misteriós del tèl boirós, i van completar diferents rutes per sobre la capa de neu, que en alguns punts era ben gruixuda. El cel, finalment, es va acabar obrint i va sortir un sol preciós, que enlluernava. El Pedraforca, amb la seva enforcadura blanca de neu, es va acabar mostrant en tota la seva dimensió.

Cap a la 1 del migdia, el gruix d'esquiadors i raquetes van baixar novament cap a Tuixent a dinar. El menjador es va tornar a omplir, bullia d'animació i de gana. Feia goig de veure. En acabat, els últims moments de joc, la foto de grup i el retorn cap a casa, que contra tot pronòstic vam fer amb un sol de tarda fantàstic!

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat