Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - MONTSERRAT - REGIONS D'AGULLES I DELS FRARES ENCANTATS - 23/01/2011

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - MONTSERRAT - REGIONS D'AGULLES I DELS FRARES ENCANTATS - 23/01/2011

Sisena sortida del Grup de Muntanya en Família, aquesta vegada a Montserrat per fer la volta a les regions de les Agulles i dels Frares Encantats, al sector més occidental de la muntanya.

Les previsions del temps eren d'un dia radiant... però congelat, amb temperatures rigoroses sota zero. Tot i això, 47 excursionistes intrèpids hem marxat cap al coll de Can Maçana i hi hem esmorzat tapats amb gorros de llana, guants i amb els anoracs de coloraines fins al nas.

A les 10 en punt, amb ganes de bellugar les cames, hem enfilat el camí ample i pujador que ens duria al collet de Guirló. A mesura que avançàvem, la silueta de la Cadireta i el forat de la Foradada s'anaven fent més i més grans. Al collet de Guirló ens hem separat: la colla dels menuts, amb mares i pares amb les criatures carregades a l'esquena amb motxilles, han continuat pel camí del pas de la Portella, i d'allà cap al refugi. La resta, ha continuat pel camí del monestir (GR-172).

El camí s'ha convertit aviat en una mena de túnel de vegetació, i hem arribat al peu mateix de la Cadireta. Mirant amunt, el morral d'aquesta agulla tan característica sobresortia molt de la paret i semblava que ens hagués de caure al damunt.

Hem continuat pujant, fent ziga-zagues, per un camí empinat però molt bonic, que de mica en mica ens anava acostant a la paret nord de la muntanya. A la part alta del camí, hem deixat una branca de sender a mà dreta que s'enfilava cap al Portell Estret, i hem seguit el senderó -de vegades una mica exposat, calia anar amb compte- fins a la font del Coll de Port, sota una balma i totalment glaçada. Després d'un petit fondal molt obac, hem arribat al coll de Port, on hem descansat i hem menjat una mica.

L'altre vessant ja ha estat més suau i assolellat. El senderó (PR) anava seguint les corbes de nivell del terreny i ben aviat hem arribat a la font de l'Esllavissada, situada sota unes roques, en un lloc molt bonic per poder-hi fer un bivac. Hem continuat fins al pas del Príncep i més enllà, després de baixar fins al torrent del Lloro i tornar a pujar, ens hem enfilat a una petita agulla fàcil des d'on es veia un gran panorama.

Novament de cara avall, en una clariana de roca, ens hem aturat per mirar unes cabres salvatges que feien equilibris en unes agulles allunyades i hem vist la colla dels menuts que ens saludaven des d'un collet on havien arribat caminant. Ens hi hem ajuntat i hem acabat d'arribar al refugi Vicenç Barbé, també dit d'Agulles, on hem dinat, asseguts al sol.

Els més petits han dinat d'una revolada i no han parat de jugar a amagar-se pels voltants del refugi. Més d'un pare i mare han anat a buscar un cafè amb llet calentó a la caseta dels guardes, a la part baixa de l'edifici i on tocava més el sol. Al cap d'una estona, un núvol enterenyinat s'ha posat davant del sol i de seguida hem recollit les coses i hem continuat fins al pas de la Portella, on hem provocat un embús històric. Tota la colla, l'un darrere l'altre, baixant per la canal rocosa, ajudant-nos amb peus, mans i dents... Tothom ha pogut baixar sense cap ensurt i hem continuat fins al collet de Guirló, on hem retrobat el camí conegut del matí.

L'última baixada ens ha dut fins a l'aparcament de Can Maçana, on ens hem fet unes fotos de comiat.

Ha fet fred de debò i hem caminat molt, però el sol ens ha acompanyat tot el dia i les alzines i els grèvols i les cabres i un munt de coses més... Què més podíem esperar... L'excursió ha agradat molt. Montserrat té mil camins i mil secrets que cal descobrir.

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat