Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - MUNTANYES DE RODA - 19/12/2010

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - MUNTANYES DE RODA - 19/12/2010

Cinquena sortida del Grup de Muntanya en Família (o la batuda del senglar).

Diumenge dia 19 de desembre de 2010... 9 del matí... 26 excursionistres intrèpids marxàvem de la plaça de l'Estació en direcció Roda de Barà, amb un cel tapat i unes quantes gotes passades que no feien preveure un bon dia d'excursió.

Des de l'aparcament municipal vam començar a caminar per Roda amb tothom força animat: les cases del nucli antic, marges, recs i tarongers ens van veure allunyar-nos en direcció al cim del Cucurull.

A mitja pujada, un caçador amb l'escopeta encanonada. L'home ens va alertar que una trentena de caçadors més i una colla de gossos estaven realitzant una gran cacera (batuda del senglar) i ens avisava que ells no tenien intenció de parar. Veient el "panorama", i per prudència, vàrem decidir tornar enrere i intentar fer el camí que hauríem fet de tornada. D'aquesta manera podríem seguir les marques d'un altre itinerari que cap de nosaltres havia fet mai.

Així doncs, vam pujar  pel camí vell de Bonastre en direcció a la plana d'en Xim. El paisatge estava format per antics conreus abandonats amb marjades plenes de pins. El camí anava passant per la fondalada i aviat vam veure que ja prenia la direcció de tornada. Quan ja estàvem una mica cansats, el camí es va convertir en un corriol que s'enfilava turó amunt. El vam seguir i després de pujar i baixar una mica ja vam veure la costa i Roda a prop. El sender ens va fer passar prop d'una pedrera romana i finalment ens va conduïr fins als primers carrers de Roda per la seva part nordest.

Aviat vam arribar a la plaça de la biblioteca municipal i ens vam adonar del gran recorregut que havíem fet: almenys uns 11 quilómetres inclosa la marrada provocada pels caçadors, en lloc dels 6 km previstos.

En aquest enllaç trobareu la gent que té cura dels camins pels quals vàrem passar.

I recordeu: la propera excursió serà el dia 23 de gener a la regió d'Agulles de Montserrat. Bones festes!!

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat