Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - MUNTANYES DE PRADES - 21/11/2010

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - MUNTANYES DE PRADES - 21/11/2010

Quarta sortida del Grup de Muntanya en Família. El diumenge 21 de novembre, 53 valents i valentes del GMeF vam sortir en cotxe de Vilanova en direcció a les muntanyes de Prades per visitar les contrades de la Mussara i els avencs de la Febró. De camí, el temps no semblava predir el que després trobaríem. Això sí, quan vam divisar les muntanyes de Prades, les coronava un núvol força sospitós. I quan ens hi enfilàvem, el vent ja anunciava un temps no gaire agradable.

Ens vam trobar tots per esmorzar al petit refugi de la Mussara, on ens vam fer lloc per escalfar-nos una mica abans de començar. A les 11 vam començar a caminar. No ens havíem de separar fins passada una estona, però de seguida es van fer els dos grups: els grans que enfilaven la pujada amb bon ritme, i els menuts que enfilaven la pujada amb un altre ritme, el propi: que si ara una pedra, que si ara un pal, que si un bolet, que si salto... (vaja, com tots ens hauríem de prendre la vida!).

Arribats a la cruïlla amb el GR 7, els grans van seguir cap a la cinglera i els petits van tallar pel GR i e

s van estalviar bona part del vent i el desnivell. Quan els petits van arribar a l'escletxa de la Febró, els grans ja l'estaven baixant. Així ens vam trobar tots al fons de l'escletxa i vam anar entrant a la cova, cadascú amb les seves aspiracions. Qui més qui menys, tothom va poder veure la sala principal i els més agosarats es van ficar per les gateres més estretes. Passada una estona, els petits ja començaven a estar cansats i a tenir fred, i van fer l'avançada cap al refugi. Es van trobar el poble abandonat de la Mussara i van fer fila cap al refugi tot pensant en l'estufa que els hi esperava. Passats uns minuts, van arribar els grans i, aquest cop sí, gairebé tots, apilats i dinant dins del refugi, absorbint tanta calor com ens deixava el cos.

Passades les 4 de la tarda fèiem la foto de rigor i cap a Vilanova falta gent. Com no podia ser d'una altra manera, començaven a marxar els núvols...

Ens tornarem a trobar el 19 de desembre per visitar un altre indret de les comarques de Tarragona, les rodalies de Roda de Barà.

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat