Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - COLLSACABRA - 24/09/2017

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - COLLSACABRA - 24/09/2017

75a sortida del Grup de Muntanya en Família. Hem tornat cap al Collsacabra, concretament al pantà de Sau, des del qual hem pujat fins a Tavertet superant els cingles tan característics d'aquesta zona. Ha estat el diumenge 24 de setembre de 2017 i hem estat 44 excursionistes (19 menors).

Hem sortit de Vilanova a les vuit del matí i cap a les deu tocades ja érem a l'àrea d'esplai del pantà de Sau, on hem arribat per la pista que travessa la presa del pantà, continua per l'hostal La Riba i pel Club Nàutic Vic-Sau. Hem esmorzat a l'àrea de lleure i després d'una breu explicació hem iniciat el camí de les Places Carboneres per un bosc de roures i alzines.

Aviat hem arribat a un dels primers objectius del dia: la Domus del Pi, una antiga construcció defensiva bastida damunt d'un turó avançat cap a la vall. En aquest punt hem iniciat pròpiament el sender de les Places Carboneres i hem arribat a la primera placeta, equipada amb un plafó explicatiu de la tasca dels antics carboners i una pila de llenya al mig. Jordi Martí ha explicat com treballaven aquests antics operaris que transformaven la fusta de les alzines i els roures en carbó. Tot seguit hem continuat pel sender, que anava avançant per dins d'un alzinar, per sota les cingleres i travessant fins a dotze placetes carboneres.

Una pista més ampla ens ha dut a una cruïlla on hem enllaçat amb el GR 2, provinent de l'hostal La Riba. El grup de l'Opció Menuts ha pres el GR de cara amunt i arran dels prats del mas Nou ha anat guanyant alçada per dins del bosc, seguint els senyals blancs i vermells que anaven buscant les graonades del terreny per assolir el peu de les cingleres i, més amunt, per un sender estret, pujar fins l'altiplà i el poble de Tavertet.

El grup de l'Opció General, en canvi, s'ha esmunyit per un sender estret que anava guanyant alçada en diagonal cap a la canal del Castell, que han acabat pujant fent nombroses ziga-zagues pel costat de les cingleres primer rogenques i més amunt blanquinoses. La sorpresa ha estat trobar un antic vehicle estimbat al mig de la canal i totalment aixafat per les roques. Assolit l'altiplà, el grup ha anat pel costat de la masia del Castell fins a un mirador abocat sobre el pantà de Sau, les Guilleries i el Montseny. Després han caminat per l'altiplà fins arribar a Tavertet, on han retrobat el grup de l'Opció Menuts.

Com que feia força calor i al mirador del Pla de cal Xicot on preteníem dinar no hi havia gaire ombres, hem optat per entrar al poble, de cases antigues i molt ben cuidades, i ens hem instal·lat a la plaça Major, equipada amb bancs, pedrissos i arbres que hi feien molta ombra. Després de dinar han arribat dues de les famílies que havien tingut pana amb el cotxe i mentre els nens i nenes jugaven per la plaça i per tot el poble, alguns hem fet la becaina, altres hem visitat l'església de Sant Cristòfol, de nau central romànica i nau lateral gòtica (els bancs de l'església tenien el nom de cada família pintat al respatller), i també hi ha hagut força visites a un dels bars del poble, per fer-hi cafès i menjar gelats.

En acabat, ens hem fet una foto de grup davant l'església i una altra al mirador del Pla de cal Xicot, presidit per una gran estelada, i hem tirat avall seguint el recorregut del GR. Hem anat baixant per l'itinerari que ha fet de pujada l'Opció Menuts, de vegades a tocar de les roques abalmades de la cinglera, molt espectaculars.

Quan hem arribat a la cruïlla amb el sender de la canal del Castell d'aquest matí, hem deixat el GR i hem pres el sender de les Places Carboneres, però el tram inferior que encara no havíem fet i que ens ha retornat directament a l'àrea d'esplai, al peu del pantà de Sau, on hem donat per finalitzada aquesta fantàstica excursió d'avui pels cingles del Collsacabra.

Podeu veure'n fotografies si cliqueu la imatge que encapçala aquest resum.

Aquí podeu recordar la 22a excursió del GMeF que vam fer el 28 d'octubre de 2012 a la zona del Collsacabra; en aquella ocasió, del poble de Cantonigròs vam pujar fins al santuari de Cabrera.

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER SAU-TAVERTET_GMeF1273 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat