Inici Seccions  Muntanya  Activitats GRAU DELS TRES ESGLAONS (MONTSANT)

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

GRAU DELS TRES ESGLAONS (MONTSANT)

Dissabte 8 d’abril, un grup de membres de la Secció de Muntanya, vam recuperar la sortida a la serra del Montsant que el mes de gener havia quedat ajornada per mal temps.  Amb sortida i arribada a l’ermita de Sant Joan del Codolar va ser una excursió de “tastets” d’algunes de les maneres que tenim els muntanyencs per recórrer i conèixer territori. Amb forta pujada vam arribar a la Roca Corbatera, punt més alt de la Serra. Primer vam haver de grimpar i després superar tres trams de roca amb l’ajuda de ferros, adherències de peus i suport i força de braços. Al cim, després de gaudir d’unes vistes excel·lents a mar i muntanyes, vam canviar de vessant i ens vam endinsar a la cara nord de la serra. El Pas del Gat ens va fer experimentar que sent un tall de pernil dins l’entrepà. A la font de Manyano vam gaudir d’un d’aquests raconets idíl·lics que es troben amagats i després, fent senderisme per una  vella pista i per corriols enmig del bosc, saltant obstacles (pins caiguts i trencats pel pes de la neu humida de la nevada de feia 3 setmanes) vam poder visitar les coves del Serret i la de l’Abelló, indrets on antigament els pastors i carboners de Cornudella hi passaven l’estiu treballant. Vam tornar a enfilar-nos cap a la serra  Major. La creu del Crist de la Sang, ens esperava dalt la carena. De nou es van tornar a obrir les panoràmiques. De seguida vam començar a descendir fins la cova del Meloner, on vam dinar. I d’aquí vam dirigir-nos a la Cova Santa i per una estona vam convertir-nos en espeleòlegs. Després d’entrar-hi per un embut, vam visitar, entre aigua i fang,  algunes de les  grans sales.  I de nou a la superfície vam tancar el cercle tornant a l’ermita de Sant Joan pel grau del Tomaset. Van ser uns 10,8 km i  670 m de desnivell acumulats ben variats i entretinguts.

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_S10_4_2017 15_17_24.gpx265 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat