Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - SELMA (ALT CAMP) - 12/02/2017

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - SELMA (ALT CAMP) - 12/02/2017

70a sortida del Grup de Muntanya en Família. Ens hem apropat a l'Alt Camp per fer una volta per l'antic Senyoriu de Selma, sobre el Pla de Manlleu. Ha estat el diumenge 12 de febrer de 2017, amb una participació de 21 excursionistes (dels quals 9 menors).

Ens hem trobat puntuals a les vuit del matí a l'aparcament del Parc del Garraf, d'on hem sortit d'acord amb l'horari previst. A les 9:10 ja érem a Pla de Manlleu, on ens esperava un dia encapotat i molt ventós. Sort que no érem gaire colla i hem pogut refugiar-nos per esmorzar al bar del poble, per agafar forces abans de començar l'excursió. El goig que feia el pa i les coques del forn del costat ha fet caure en la temptació a més d'un que ha acabat firant-se.

A les 9.45, hem sortit tots junts enfilant el carrer de Selma. El dia continuava tapat i alguns, els més previsors, han preferit agafar el paraigua. A un bon ritme s'han anat ascendint seguint la pista forestal i passant a tocar diferents masos i una bona colla de vinyes, cultiu en creixent extensió en aquests paratges.

En arribar al coll de la Coma, el grup s'ha dividit en dos. Els excursionistes de l’Opció General han seguit la ruta passant a la vora de Cal Perico, el Mas de les Torres i de Manlleva. Després, ja acostant-se a Selma, han passat per la Masó de Selma, la Masia de la Portella i el coll de la Creu. Han arribat a Selma a les 13 h, on s'han trobat, una mica congelats, els caminaires de l’Opció Menuts que mentrestant han pujat, des del coll de la Coma, cap al coll de Selma, on han vist per primera vegada les restes del seu campanar. Des d'allà, han remuntat l'últim tram de la pista fins a l'alçada del poble abandonat, on han arribat zigzaguejant entre unes vinyes «en construcció», on s'han trobat amb la sorpresa d'uns excursionistes que han arribat una mica més tard. Mentre esperaven l'arribada del grup de l'Opció General, han tingut temps de visitar les ruïnes del poble abandonat i pujar fins les restes del castell tot jugant i fent corredisses entre les pedres.

Una vegada retrobats, com que el dia no acompanyava gaire, feia força fred i vent, s'ha decidit modificar el programa previst i començar el descens de tornada cap el poble, per buscar un lloc més confortable per dinar.

La baixada ha sigut ràpida i a les 14:15 ja érem al costat dels cotxes (on, per cert, hem arribat ben esventats però sense que hagi caigut ni una gota..., gràcies als previsors per carretejar el paraigua i allunyar la pluja). Allà, cada u ha optat per la solució que més s'ajustava a la combinació entre la gana i la seva sensació tèrmica. Uns han dinat allà mentre d'altres han preferit agafar el cotxe per tornar a dinar a casa.
ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER ALT CAMP_GMeF 1411 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat