Inici Seccions  Muntanya  Activitats PIC DE LA SERRERA

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

PIC DE LA SERRERA
Sortida de dos dies, 17 i 18 de setembre al pic de Serrera (2.913 m.) a Andorra per la vall de Ransol. Sis membres de la secció vam sortir dissabte a la tarda per dormir al poble de Ransol, al vespre, després de sopar, queia un plugim com de boira pixanera, poca cosa vam pensar però diumenge a les 8,30h quan ens vam acostar per la pista asfaltada fins el pàrking on deixar els cotxes, la nostra sorpresa va ser veure una enfarinada important a les muntanyes així com una mica de vent encara que aquest ja el teníem previst però no a cota tan baixa. Vam decidir tirar amunt i a veure fins on arribàvem, vam  trobar la neu a la cota 2.200 m. però es podia caminar bé tot i alguna relliscada. El vent a ràfegues però no fort, el cas és que a mesura que pujàvem es van anar obrint alguns clars al cel per la vessant sud, vèiem ara el Pic de la Cabaneta (2.863 m.) a estones segons com anàvem les boires. Després de passar el segon llac de Ransol vam veure possibilitats d’assolir l’objectiu d’avui i vam tirar amunt definitivament. Després de fortes rampes pujadores, arribem al coll dels Meners (2.713 m.) veiem des d’aquí la vall de Sorteny, l’altre opció per pujar aquest cim, ara ja carena amunt, últims 200 m. de desnivell i arribada al cim. Vistes al vessant sud, vall de Sorteny i de Ransol en primer terme, Pic de la Cabaneta, Pic de l’Estanyó, més allunyats Pic de Comapedrosa, Tristaina i d’altres cims, vessant nord amb una forta boira no hem pogut veure gairebé res. La baixada la fem pel mateix itinerari de pujada fins el llac gran de Ransol on ens desviem del camí de pujada pel GRP que ens porta fins el Refugi de Coms de Jan i des d’aquí per un sender fins el cotxe, fent un itinerari circular de 11 Km., 1.100 m. de desnivell acumulat i una excursió de 7h.
ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Pic de la Serrera.gpx160 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat