Inici Seccions  Muntanya  Activitats TUC DERA ENTECADA

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

TUC DERA ENTECADA

Sortida de dos dies, dissabte 18 i diumenge 19 de juny, de la Secció de Muntanya a la Val d’Aran, ruta circular des de La Cabana deht Cap deth Bosc, havent arribat aquí des de la carretera que va de Bossòst al Col deth Portilhon per una pista en bon estat, i com punt més llunyà, el cim del Tuc dera Entecada (2.269 m.). El dissabte, per fer una mica d’exercici, de pujada a la Val d’Aran vam anar a dinar a l’Ermita de Montalegre, amb cotxe per una pista des de Vilanova de la Sal (Noguera), vam poder visitar l’ermita oberta casualment al ser-hi la persona del ADF que des d'aquesta talaia domina una vista excepcional. Després de dinar, des d’aquí vam pujar a peu, amb curta ascensió, al cim de la Pala Alta (949 m.), cim més alt de la serra de Mont-roig, a tocar de l’ermita. Una vegada reprès la ruta habitual cap la Val d’Aran ens vam desvia a la Vall de Boí fins l’església romànica de Sant Climent de Taüll on ja teníem concertat visitar-la amb les explicacions d'una guia, veient amb la visita el “mapping”, vídeo que recrea com devien de ser les pintures romàniques en el seu inici, el segle XII. Retornats cap la Val d’Aran, sopar i dormir a un hotel a Bossòst, i ja el diumenge a les 8,30h ens posem ja a caminar 16 talaiencs, deixats els cotxes al pàrking de la Cabana deht Cap deht Bosc, pujada fins el Coth de Barega, el dia ens hagués agradat que fos amb un cel blau sense núvols però no ens plourà en tot el dia encara que les boires aniran cap aquí i cap allà, que hi farem. Des de Coth de Barega primeres vistes espectaculars de cims nevats entre boires, amb els contrasts del verds dels prats amb les seves vaques, alguna enfada per l’ invasió de l’espai i cavalls pasturant. Lleugera baixada des de el Coth i posterior ascensió llarga però suau fins els últims 300 m. de desnivell on pugem amb llaçades fins el cim dera Entecada. Pel camí el paisatge dels cims, la neu, amb el verd intens dels prats amb les cabanes de pastors que trobem, les fotos ho diuen tot. La boira i els núvols no ens deixen veure del tot la vista 360º des de el cim, veiem e intuïm el Montlude, la Val d’Artiga de Lin i tot el massís de la Maladeta amb els seus cims, pics nevats també de la zona d’Aigüestortes i alguns més al nord que no distingim. La tornada la fem per el cordal de cims que des de el Tuc dera Entecada fins el Tuc d’Aubàs ens porta de nou al Coth de Barega i fins el cotxes. Passem per fins set cims i d’altres colls, per el Tuc de Poilaner se’ns uneix al camí la línea fronterera que pel matí em travessat al Coth de Barega, per això anem trobant les “mugas o mojones”, pedres que marquen la línea fronterera. Ha sigut una excursió de 9h d'un caminar tranquil amb parades per gaudir del paisatge, 17,5 Km. i 1.100m. desnivell. El diumenge una part del talaiencs ens vam quedar a Bossòst i el dilluns vam fer una visita cultural al Monestir de Santa Maria d’Alaó a la població de Soperia i el seu pont sobre el Noguera Ribagorçana, per completar-ho també vam fer una petita excursió al poble abandonat d’Orrit amb l’església romànica de Sant Pere al terme municipal de Sopeira.

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Tuc dera Entencada.gpx177 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat