Inici Seccions  Muntanya  Activitats ROCA ALTA

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

ROCA ALTA
El passat dia 17 d’abril, la sortida de la Secció de Muntanya va ser a la Roca Alta, al Montsec de Rúbies. Vam tenir un temps una mica ennuvolat, típic d’abril, que es va anar aclarint una mica amb el pas del temps, però conservant sempre un airet fresc que va ajudar a no suar massa en els trams costeruts. Vam començar a caminar pel camí de carro que surt de la pista de Vilanova de Meià a Rúbies cap a la font de Paús. Arribats a la font, sense aigua i enmig de dos grans plàtans, ens vam dirigir decididament cap al Pas de Nerill, a davant nostre. Hi arribàvem després de grimpar pel Graell de Paús. Llavors vam agafar el Feixant de la Roca Alta, a mig aire entre les seves cingleres superior i inferior. Vam fer cap al camí ascendent al cim de Roca Alta pel seu graell, on vam començar a trobar les restes més clares del front republicà en la guerra del 36: camí de ferradura per a pujar-hi artilleria i dipòsit d’aigua. Un cop fet el cim, vam visitar, ben a prop, un niu de metralladores. A continuació, el nostre camí girava novament cap a ponent sempre per la carena, trobant de tant en tant trinxeres i parapetos de l’esmentada guerra civil, fins trobar el Pas de les Eugues. En aquest pas per la carena, els núvols s’havien aclarit un mica, deixant-nos veure, cap al nord, l’esquena del Cadí emblanquinada per la neu i altres muntanyes també emblanquinades una mica difícils de reconèixer enmig dels núvols encara presents. Amb algunes desgrimpades al principi, vam baixar pel Pas de les Eugues en direcció a la Font de Zitó, on vam dinar, al final amb les jaquetes posades per culpa de l’airet fred. Després, travessant la pista de Rúbies, vam baixar suaument cap al Coll de Meià per sobre del “riu” Merler. En aquest tram vam visitar els dos dolmens de La Lluella del Llop, i a prop del coll de Meià, a la vista de l’ermita, el cel un mica ennuvolat també permetia veure la silueta de Montserrat emergint de l’horitzó blavós. Des del Coll de Meià, vam pujar al Puig de Meià, amb la seva església (avui ermita) i les restes del seu castell. D’allí vam retornar als cotxes primer per la pista de l’ermita, i a continuació per la forta però curta pujada de drecera a la pista de Rúbies on havíem començat.

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat