Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - MONTSERRAT - 22/05/2016

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - MONTSERRAT - 22/05/2016

Diumenge 22 de maig

EXCURSIÓ A MONTSERRAT (Bages)

Ascensió al cim de la Miranda de Santa Magdalena (1.132 m) des del monestir de Montserrat.

Organitza: Grup de Muntanya en Família

63a sortida del Grup de Muntanya en Família s’ha retrobat de nou amb la Muntanya Santa de Montserrat. Aquesta vegada la ruta ens ha portat a un dels cims més alts de la serralada: La Miranda de Sta. Magdalena amb una altitud de 1.132 metres. Ha estat el diumenge 22 de maig de 2016. Hem estat 67 participants, d'entre els quals 35 menors.

Hem sortit a les 8 en punt de Vilanova en direcció al Monestir de Montserrat en cotxes particulars. Prèviament, en el punt de trobada, s’ha fet una explicació de la sortida. En arribar al Monestir, ens hem reagrupat  a la Plaça de l’Abat Oliva, per esmorzar tots junts abans de començar el camí.

L’inici escollit de la sortida és el Peu del Funicular de Sant Joan on deixem a les famílies que han escollit la opció menuts i amb els que ens retrobarem al Pla de les taràntules. L’opció general comença l’ascens pel Pla de Sant Miquel. El Camí es còmode i asfaltat, però amb un fort desnivell de 281metres en 2,7 km. Durant la pujada vam passar per l’ermita de Sant Miquel (on vam fer un reagrupament) i el pla de Sant Miquel dels Soldats fins arribar al Pla de les Taràntules. Cal destacar que aquest camí forma part, parcialment, d’un tram dels senders GR 5, GR 6, GR 6-1 i GR 172.

Un cop ens retrobem amb les famílies de l’opció menuts al Pla de les Taràntules vam fer un petit descans de  uns 10 minuts i així ens va donar temps per visitar l’Aula de Natura que ens va ajudar a conèixer una mica millor la serralada de Montserrat.

Reiniciem el camí en direcció a la Miranda de Santa Magdalena, tot passant primer, per l’ermita de Sant Joan, i després, per l’ermita de Sant Onofre que destaca per estar construïda dins de la roca. Aquesta part de la serralada també es coneguda com la Regió de Tebes la qual arriba fins els cims coneguts com a Gorres. Al arribar a Sant Onofre (on ens vam reagrupar de nou) vam tenir una sorpresa encantadora: tot mirant al cim conegut com “la Gorra Marinera” un grup sardanista ens va delectar amb el seu ball.

Continuem el camí tot pujant per les Escales de Jacob fins arribar a les runes de l’ermita de Santa Magdalena i al seu punt més alt, la Miranda de Santa Magdalena. Tot i que la boira no ens va deixar veure el majestuós  paisatge, vam tenir la sort de veure, de nou, a la colla sardanista ballant, ara des d’un punt més proper i més elevat.

Ja de baixada, vàrem desfer un tros del sender, fins trobar-nos una cruïlla que ens portaria al nou camí de Sant Jeroni. Per accedir-hi, prèviament  hem baixat per unes escales casi paral·leles a les de Jacob però al altre costat de la muntanya.

La nostra direcció ara ens porta pel  camí de Sant Jeroni, fins arribar al mirador de la Serra de les Paparres, al qual accedirem per observar les magnífiques vistes panoràmiques del Serrat dels Pollegons o el Cavall Bernat.  Aquests cop si que la climatologia ens respecta una mica més., però la boira continua mantenint-se als cims mes alts.

Sortint del mirador iniciem la part final de l’excursió agafant un corriol que ens porta directament al pla dels Ocells. Aquests pla és una cruïlla de camins i la direcció agafada era el Monestir de Montserrat tot passant per les escales dels pobres i el pas dels Francesos.

ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_SDOSSIER MONTSERRAT_GMeF1196 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat