Inici Seccions  Muntanya  Activitats SERRA DE MONTALT

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

SERRA DE MONTALT
La sortida del mes de gener (17/1) de la Secció de Muntanya, va ser a la Serra de Montalt, entre la Serra de LLaberia i les Muntanyes de Tivissa, ruta circular amb el punt culminat del cim: Montalt Nord (766 m.). Arribats a Capçanes vam deixar els cotxes en un revolt desprès d’anar per una pista cimentada que portava a l'Hotel Mas Collet. La ruta començava endinsant-se per una pista i posterior camí pel barranc de la Canyera que ens va portar fins la carena, bones vistes de Llaberia, a sota mateix teníem la Cova dels Dos Ulls que vam visitar, un cop deixada la cova vam seguir direcció La Portella de Montalt, ara en baixada fins un pal indicador de la Canal del Mano per on vam pujar uns 200 m de desnivell directes, amb sender i grimpades fins un collet que anant a l’esquera ens va portar al cim del Montalt Nord, vistes espectaculars gràcies al vent del dia anterior i les baixes temperatures d’avui, Miranda de Llaberia, Serra de Tivissa, l’Ebre, el Montsant, el Mar, ens va acompanyar el dia i vam poder veure la neu del Pirineu, el Delta i moltes més muntanyes. Aquí vam dinar, desprès vam desfer passant pel collet anterior fins el cim del Montalt sud, des d’aquí vam baixar a buscar el Camí de LLaberia fins el Coll de la Mina, on vam tornar a desviar-nos per un sender a trobar el Portell de Portadeix que ens va endinsar al barranc del mateix nom, vistes espectaculars d’espadats i del salt del Barranc de Portadeix. Tots el camins pels que vam passar són pocs transitats, no vam trobar ningú en tota la jornada però aquest camí de tornada per aquest barranc de Portadeix va ser una “pista americana”, camí estret amb troncs al mig del pas i vegetació densa els costats però divertit, desprès d'aquest tram per aquest camí vam passar per sota de l’Hotel Mas Collet, un camí PR molt maco que ens va portar ja fins els cotxes. La sortida van ser 7h d’excursió, 750 m. desnivell acumulat i 12,6 Km. de caminada.
ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_STrack Montalt 17-1-2016.gpx53 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat