Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - SERRA DELS BUFADORS - 22/11/2015

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Desembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - SERRA DELS BUFADORS - 22/11/2015

57a sortida del Grup de Muntanya en Família

UN INDRET MÀGIC I ESPECTACULAR

43 excursionistes del Grup de Muntanya en família vam vèncer la mandra i les fortes previsions de fred per al diumenge 22 de novembre de 2015.

Sortíem, com sempre, força puntuals amb cotxes particulars cap a Santa Maria de Besora. Allí ens esperava una zona d'esbarjo ben bonica per als més petits que, mentre esmorzaven, podien jugar a futbol i gronxar-se desafiant els 3 graus de temperatura que tallaven l'ambient. Els adults van trobar un confort momentani en un petit local on van prendre un cafetó. Un cop fetes les explicacions inicials, vam tornar a reprendre el viatge, aquesta vegada per una pista forestal asfaltada fins al coll de Beví.

El fred que s'havia anunciat es va fer present, però això no va impedir que ens costés trobar aparcament en la zona del coll. Ben abrigats, vam començar a enfilar-nos d'un en un cap a la carena, per un sender que s'endinsava per una fageda espectacular. Tots els sentits ben desperts més la bona companyia feien vèncer l'encarcarament inicial.

Una vegada a la carena el paisatge canvia molt. A la banda sud de la serra dels Bufadors un penya-segat cau fins la pista que emprendrem de tornada, prats, boscos i a la llunyania el castell i el poble de Santa Maria. A la banda nord un Pirineu llunyà ens saludava amb el primer enfarinament de la temporada. Més a la vora el terme del Baiés en una escena típicament osonenca.

En un tres i no res vam ser al cim (que s'hi arriba de manera gairebé imperceptible) i vam començar el descens fins a topar-nos de ple amb un racó de món màgic. És un espai únic que l'has d'anar a gaudir expressament. Assaborir els seus colors, la llum, els racons que s'endinsen a les entranyes de la roca, la catifa de fulles, la molsa de les pedres, els arbres caiguts, tot! tot! un plaer pel cos i l'ànima!

Més d'una hora vam poder explorar aquest indret fabulós. Com que la gana apretava i el sol semblava que ens volia alegrar el dia, vam seguir la baixada fins a trobar un prat on vam dinar i on vam poder reposar forces, jugar amb troncs i cabanes, fer alguna petita becaina i xerrar recordant batalles de temps passats!

Quan el sol va començar a acomiadar-se vam seguir la pista forestal fins a retornar al punt d'origen de l'excursió. Va ser just al moment d'acomiadar-nos quan vam entendre que els cotxes aparcats de bon matí eren dels membres de la Secció de Muntanya. En vam trobar una bona colla, companys de la Talaia que van compartir les meravelles que havien trobat en una excursió més extensa i llarga que la nostra però que també passava per gaudir de la magnífica serra dels Bufadors!

I com tantes d'altres vegades... cap a Vilanova falta gent! El record dels bons moments compartits i d'un espai únic ja són inesborrables en el nostre record!

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat