Inici Seccions  Muntanya  Activitats Tuc Gran dera Sendrosa

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

Tuc Gran dera Sendrosa
Sortida de cap de setmana, dies 17 i 18 d’Octubre, a la Vall d’Aràn, per ascendir al Tuc Gran dera Sendrosa (2703 m.), vam sortir dissabte amb dos cotxes i nou membres de la secció. Un primer cotxe al matí, vam sortir per fer una petita excursió per la comarca de la Noguera i posterior dinar al ja conegut per la secció “Can Costa” de Pont de Suert, arribada a mitja tarda a Salardú, l’altre cotxe sortida a la tarda i arribada a Salardú per sopar. La previsió del temps va fer trontollar a la reunió prèvia la sortida però vam decidir sortir igualment, menys mal que el front previst pel diumenge a la tarda va passar la nit abans amb pluja forta i vam tenir un diumenge matí rúfol però sense pluja, millorant a la tarda. Sortim de Salardú amb cotxe diumenge al matí, desprès d’esmorzar a la Pensió Muntanya, on vam dormir, ens vam dirigir a “Banys de Tredòs” i des d’aquí per pista fins l’aparcament per ascendir al refugi Colomers del Parc Nacional de Aigüestortes on vam deixar els cotxes. Aquesta primera estona al cotxe ja vam veure que un dels espectacles de la sortida seria els colors de la tardor, van ser espectaculars tot el dia. L’excursió és curta 8,5 Km. però intensa amb un desnivell de 800 m., sortint del pàrquing, ja ens vam enfilar per el camí que indicava cap el refugi Colomèrs, al cap d’una estoneta ja vam començar amb el primer dels llacs, Estanh dera Llosa, dels diversos que veuríem tot el dia, des d’aquí ja es vam veure el nostre Tuc Gran dera Sendrosa, més enllà el Tuc de Ratera entre boires amb la resta de cims del circ de Colomèrs, ens vam desviar del camí al refugi Colomèrs desprès d’un pont i en continua pujada, mirant cap el nord, també podem veure cims com el Tuc de Mauberme i d’altres, arribem al preciós llac Clòto de Baish, allí es queden dos membres del grup que fan una excursió pels llacs més a la vora del refugi de Colomèrs, quedem amb ells al cotxe a la tarda, la resta seguim la ruta a buscar el coll del tuc Gran de Sendrosa (2451 m.). Desprès d’una curta pujada i baixada, passem per una mina abandonada, i ara sí, ja enfilem cap el coll en una pujada pronunciada, arribats al coll girem a la dreta cap el cim per la cresta ampla però en forta pujada, entre herba i pedres, més a la vora ja del cim hem de pujar sobre blocs, en alguns llocs fem servir les mans, i amb la cresta més estreta. Desprès d’un avant cim torna una curta cresta ampla fins el cim. La boira que trobem a la part alta del cim ens fa la mala jugada de no poder veure clarament el paisatge complert però sí que podem veure entre forats de boira gairebé tots els llacs del circ de Colomèrs, estanh Obago, estanh Redon, estanh Plan i d’altres i alguns cims també entre boires. Desprès de les fotos de rigor del grup, la tornada la fem pel mateix camí, hem sortit del pàrquing a les 9,15h i arribada a les 16,30h. Hem gaudit dels colors de tardor, llacs i rius, cims llunyans, boira, paisatges d’alta muntanya i la satisfacció per una bona excursió, un espectacle de la natura.
ATTACHMENTS_TITLE
ArxiuFILE_SIZE
DOWNLOAD_THIS_FILE_Strack Tuc Gran dera Sendrosa1.gpx54 Kb

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat