Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - CAMINS DEL MONTGRÍ - 20/09/2015

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Octubre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - CAMINS DEL MONTGRÍ - 20/09/2015

54a sortida del Grup de Muntanya en Família i primera excursió després de la parada de l´estiu. El repte començava per omplir l'autocar de 55 places i gairebé ho aconseguim. Hem estat un total de 55 excursionistes (26 dels quals menors), 51 dels quals hem viatjat amb l'autocar i 4 que hem trobat directament a l'Estartit.

Sortim de Vilanova amb retard, sobre les 8 del matí, i arribem a l'Estartit que ja són les 11, per sobre de l'horari previst, així que, sense entretenir-nos gaire i dirigint-nos al punt de sortida comencem l´itinerari tot enfilant-nos directament cap al puig de Rocamaura.

L'esforç d'aquesta forta pujada s'ha vist sobradament compensada per l'esmorzar i unes vistes espectaculars del pla de Torroella i tot el que l'envolta. Temps necessari per descansar, vista carregada i comencem a baixar per continuar tots junts, passant per un bonic mas (la Torre Ponça) i ascendint i passant per un espai inhòspit i solitari que ens ofereix una perspectiva inèdita del Montplà i el mar de fons. La calor estreny i més d'un ja té al cap la caleta on està previst que ens banyem.

Aviat arribem a l´altiplà del puig Torró, on trobem l´indicador que assenyala la preuada “Cala Pedrosa”, destí de l'Opció Menuts, així que aquí ens separem i la resta continuem  entre pinedes i un corriol pedregós que ens durà  fins a la “Cala Ferriol”. Anem justets de temps, però això no ens impedeix gaudir d'aquest racó esplèndid, fer un petit mos i remullar-nos una mica els peus. Continuem la marxa per un sender local i una forta pujada que ens posa a prova les nostres forces. Finalment arribem a un fantàstic penya-segat, per culminar el descens fins a la cala Pedrosa. Ens retrobem amb el grup de l'Opció Menuts i directes cap a l'aigua, no ens podem esperar! Dinem entre remullada i remullada, sort que el temps ens acompanya, ja que l'aigua està gelada.

Un cop dinats, remullats i fresquets, la foto de grup i camí de tornada tot remuntant el barranc de la Pedrosa que ens portarà fins a la pista asfaltada on hem iniciat l'itinerari. Tot i haver previst una altra opció, per anar a visitar el cap de la Barra, decidim retornar cap a l'Estartit amb l'objectiu de respectar l'hora de sortida prevista amb l'autocar.

De tornada i abans de pujar a l'autocar, encara som a temps de fer un geladet, aigua o cafè, i contents de poder descansar i deixar que ens portin.

A la carretera, hem trobat un vehicle avariat i molta cua, i hem arribat molt tard a casa. Ha estat un diumenge molt atapeït, però que ha donat per a molt. Hem gaudit d'un sol esplèndid, d'un paisatge increïble i d'unes aigües immillorables. Ens caldrà descansar i a recordar!!!!!

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat