Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - MONTAGUT I FORMIGOSA - 15/03/2015

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - MONTAGUT I FORMIGOSA - 15/03/2015

49a sortida del Grup de Muntanya en Família, el diumenge 22 de març, per pujar al Formigosa (1.002 m), el cim més alt de la serra d’Ancosa, a cavall de l’Alt Penedès i l’Alt Camp, dins del terme municipal de Querol.

Aquesta excursió ha estat una alternativa improvisada a la sortida oficial del mes de març a l’estació d’esquí de Port del Comte, que s’ha hagut d’anul·lar per falta de neu. De ben segur, la precipitació en la seva convocatòria ha influït en el nombre de participants que finalment hi hem acudit: 37 participants (dels quals 19 menors).

Hem sortit de Vilanova a un quart de deu, per enfilar la C-15 cap a Vilafranca, que hem rodejat pel nord per anar a agafar la BP-2121 fins a Sant Martí Sarroca. Just creuar el poble, hem agafat la carretera que, a través de Torrelles de Foix, Pontons i els Ranxos de Bonany, ens ha portat fins al coll de la Torreta. Allà, per una pista asfaltada que mena a Querol, hem arribat als peus del Montagut, on hem agafat un camí, també asfaltat, que ens ha conduit a l’església de Sant Jaume de Montagut (800 m), on hem deixat els cotxes i hem esmorzat una mica.

Durant l’últim tram de l’aproximació i al voltant de l’església, ens hem trobat la primera sorpresa del dia, en forma de petites boletes de calamarsa a banda i banda del camí.

Tot i l’atracció que hauria suposat enfilar-nos al Montagut (964 m), cim emblemàtic de la zona, hem sortit en sentit contrari, seguint el GR 172 en direcció a Mediona, per una pista ampla que discorre entremig de pinedes.

Hem arribat a les envistes del llac de Formigosa i resistint la temptació d’apropar-nos-hi l’hem deixat per a la tornada. Resseguint-lo a distància pel nord, hem fet cap a les restes de les Cases Noves de Formigosa (864 m). Just passades aquestes restes, hem agafat un corriol a mà esquerra, marcat amb senyals blancs i verds. El senderol començava planer, però de mica en mica s'ha anat tornant més costerut i rocallós, fins a deixar-nos esbufegant a prop del cim del Formigosa, on hem fet una llarga parada contemplant el paisatge i el pessebre de ferro que hi ha instal·lat.

A partir d’aquí hem començat a veure el que seria la segona sorpresa de la sortida. Com si estigués en deute amb nosaltres per no haver pogut fer la sortida oficial a la neu, la cara obaga de la serra d’Ancosa que hem carenejat de baixada, ens ha ofert uns trams de neu granulada que ha fet les delícies del petits, i ha sorprès els grans. El camí de baixada ha estat ample fins que hem agafat un bonic corriol a l’esquerra, que passava pel bell mig del bosc, i que ens ha retornat al GR 172 un tros més enllà d’on l’hem deixat abans.

Ens ha calgut, doncs, tornar enrere, ara sentit Santes Creus, resseguint per baix i per la solana, el sortint del Formigosa que feia un moment havíem carenejat. A mig camí, ens hem aturat a la font de Jovany, famosa per les seves aigües. Massa, potser, ja que no hem pogut omplir gaire les cantimplores, ja que hi havia qui estava omplint garrafes. Seguint novament el GR, hem fet cap al llac de Formigosa que hem vist abans de lluny. Des d’aquí hem desfet el tram inicial de la nostra ruta fins a fer cap de nou a l’església de Sant Jaume. Com que se’ns ha fet tard, hem deixat la pujada al Montagut per a una altra ocasió, i hem tornat a agafar els cotxes per anar a dinar, la majoria a casa.

En resum, una matinal prou completa que ens ha regalat bones panoràmiques i unes raconades plenes de granís inesperades.

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat