Inici Seccions  Famílies GMeF  Activitats FAMÍLIES - MONTCAU I COVA SIMANYA - 25/05/2014

Menú d'Usuari

Calendari d'Activitats

Novembre 2017
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

Seguretat i Prevenció

Bàner

El Temps

FAMÍLIES - MONTCAU I COVA SIMANYA - 25/05/2014

40a sortida del Grup de Muntanya en Família. Diumenge 25 de maig de 2014, 45 excursionistes (23 menors) ens vàrem trobar per fer una nova incursió al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac (ja en altres dues ocasions més hi hem anat com a Grup).

Vam sortir de Vilanova en cotxes fins al coll d'Estenalles, d'on vam començar l'ascensió cap al Montcau. Val a dir que tots hi vam ascendir pel camí que hi puja directament, tot i haver canalla ben menuda que amb ganes i bon ritme anaven superant les rampes de conglomerat montserratí. Dalt del cim vam fer una foto de grup. Tot i que el dia no era gaire clar, molts ens vam entretenir mirant el paisatge guiats per una mesa d'orientació que marca fites de cims, pobles i serralades dels magnífics 360º de la comarca del Vallès i de les seves comarques contigües. Però la canalla, especialment, tenien ganes d'anar a la cova Simanya, per això vam descendir ràpidament fins al coll d'Eres, on vam fer dos grups per facilitar la visita a la cova.

La visita va ser molt entretinguda i divertida. Tots, grans i petits, anàvem ben equipats amb cascos de bicicleta per evitar cops al cap inoportuns, i amb un frontal per gaudir dels racons de l'interior de la cova. Vam visitar el ramal esquerre fins que el mal d'esquena dels adults va resistir, ja que els més menuts veien amb diversió com la cova s'estrenyia i a ells no els afectava. Hi havia força fang però no tanta aigua en forma de bassals com en d'altres ocasions. Tots dos grups vam passar una bona estona i vam endinsar-nos gairebé fins al final de la cova. Molts membres del grup en visitaven una per primera vegada i les bones sensacions van fer que molts vulguem repetir.

Després de la visita vam dinar al coll d'Eres amb l’amenaça d'uns núvols grisos molt sospitosos. Vàrem prendre el camí que porta al Centre d'Interpretació del Coll d'Estenalles amb rapidesa, però la tormenta ens va guanyar la partida i només a cinc minuts de l'arribada una forta calamarsada ens va sorprendre i va fer que acabéssim abonyegats i ben xops. Una aventura més a compartir!

Cliqueu la imatge superior esquerre per veure'n fotografies.

Agrupació Excursionista Talaia | C/ Comerç, nº 4 | 08800 - Vilanova i la Geltrú (El Garraf) | Tel. 938931257 | Correu-e: secretaria@aetalaia.cat